publicrelations.pl – informacja, ekspertyza, kompetencja
Wiadomości 22h temu | Analiza polskiego rynku e-commerce w branży mody |
Wiadomości 22h temu | Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji marketingowej Tigers United 7 – Rewolucja AI |
Wiadomości 22h temu | Znaczenie stref brandowych podczas eventów: Innowacyjne podejście do kreacji wizualnej i aktywacji marki |
Wiadomości 23h temu | Hardmade łamie stereotypy z pomocą nowej platformy oraz brand heroski |
Wiadomości 1 dzień temu | Drugi sezon podcastu „Lub czasopisma” |
Wiadomości 1 dzień temu | Kibice Ruchu Chorzów podarowali życie w akcji „Niebieska Krew” |
Wiadomości 1 dzień temu | Majówka na nartach? Tylko na Kasprowym Wierchu! |
Wiadomości 1 dzień temu | More Bananas wspierało Grupę Techramps |
Wiadomości 04.04 / cz. | LoveBrands Group zachęca do chwalenia siebie w nowej kampanii dla marki ORANŻADA Hellena |
Wiadomości 09.04 / wt. | Weronika Weimer awansowała na stanowisko senior PR & influencer marketing specjalistki w agencji oLIVE media |
Nagrody 19.04 / pt. | Poznaj najzdolniejszych młodych kreatywnych! |
Wiadomości 02.04 / wt. | Gala Nickelodewon Kids’ Choice Awarda 2024 juz 13 lipca Nickelodewon |
Podsumowania 08.04 / pn. | Jacek Kotarbińśki – Reklama alkoholu w oparach absurdu, czyli kto goni króliczka? |
Wiadomości 28.03 / cz. | Zmiany na stanowiskach redaktorów naczelnych w Polska Press Grupie |
Wiadomości 18.04 / cz. | Fuzja na rynku filmowym |
Wiadomości 27.03 / śr. | Trwa wielkanocna kampania MĄKI ZE SMOKIEM autorstwa Optima Marketing Group |
Wiadomości 4h temu | Tomasz Sekielski odchodzi ze stanowiska redaktora naczelnego Newsweeka |
Wiadomości 22h temu | Analiza polskiego rynku e-commerce w branży mody |
Wiadomości 22h temu | Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji marketingowej Tigers United 7 – Rewolucja AI |
Wiadomości 22h temu | Znaczenie stref brandowych podczas eventów: Innowacyjne podejście do kreacji wizualnej i aktywacji marki |
Wiadomości 22h temu | Raport IMM: TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce |
Wiadomości 23h temu | Hardmade łamie stereotypy z pomocą nowej platformy oraz brand heroski |
Wiadomości 1 dzień temu | Drugi sezon podcastu „Lub czasopisma” |
Wiadomości 1 dzień temu | Kibice Ruchu Chorzów podarowali życie w akcji „Niebieska Krew” |
Co to jest PR? Definicja public relations
Public relations jest w Polsce branżą dość młodą. Pierwsze firmy oferujące usługi pod szyldem PR powstały w naszym kraju na początku lat 90.
Problemy definicyjne public relations biorą się głównie z szerokiego wachlarza działań, jakie mieszczą się w tym pojęciu. Są one często nieprecyzyjnie zdefiniowane. Należy podkreślić, że wraz z rozwojem technologii i mediów, spektrum świadczonych usług stale się poszerza.
Jest wiele definicji public relations. PR definiowany jest przez praktyków i teoretyków z Polski i zagranicy. Najstarsze definicje public relations datowane są na lata 20. XX wieku. Definicja PR Ludwiga Bernays’a z 1923 roku brzmi: “PR to dostarczanie (społeczeństwu) informacji, perswadowanie skierowane na zbliżenie postaw i działań organizacji do nastawienia klientów, zbliżenie postaw klientów do nastawienia instytucji”.
Nowsze definicje PR uwzględniają, oprócz informacyjnego, także aspekt analityczno-konsultacyjny działań konsultantów public relations. Za najlepszą współcześnie uznawana jest definicja autorstwa Amerykańskiego Stowarzyszenia Public Relations. Public relations wedle tej definicji rozumiane jest jako “funkcja zarządzania obejmująca następujące zadania: – wnioskowanie (przewidywanie), analiza i interpretacja opinii publicznej, nastawienia i problemów, które mogą wywierać pozytywny lub negatywny wpływ na działalność i plany organizacji, – doradzanie kierownictwu wszystkich szczebli (poziomów) organizacji w sprawach zasad działania i komunikowania przy uwzględnieniu wszystkich publicznych aspektów oraz społecznej i obywatelskiej odpowiedzialności własnej organizacji”.
W Polsce PR przez część społeczeństwa utożsamiany jest niestety z manipulacją i kłamstwem – nad czym należy głęboko ubolewać.