Dr. Przemysław Chojecki – sztuczna inteligencja to szansa na stworzenie lepszych warunków pracy dla ludzi

Jerzy Ciszewski - 03.03.2021
282

Sztuczna inteligencja to szansa na stworzenie lepszych warunków pracy dla ludzi

Dr. Przemysław Chojecki - sztuczna inteligencja to szansa na stworzenie lepszych warunków pracy dla ludzi

Przemek Chojecki jest przedsiębiorcą AI, doktorem matematyki i członkiem listy Forbes 30 poniżej 30 lat w Polsce. Zrobił doktorat w Paryżu na Universite Pierre et Marie Curie, następnie został pracownikiem naukowym i wykładowcą na Uniwersytecie Oksfordzkim. W lipcu 2016 roku wrócił na stałe do Warszawy. Wygłaszał wykłady na konferencjach i seminariach między innymi w Nowym Jorku, Bostonie, Zurychu, Cambridge, Kioto, Seulu i Bombaju.

Obecnie skupia się na budowaniu Contentyze, https://contentyze.com/ platformę do generowania treści.

Jest pasjonatem edukacji online i dzieli się swoją wiedzą poprzez książki i kursy. Napisał dwie książki tylko po angielsku "Data Science Job" i "Artificial Intelligence Business." Do tego spod jego pióra wyszły trzy powieści: "Bystry Potok", "Plac Zbawiciela", "Jak być dwudziestolatkiem".

1/ sztuczna inteligencja to ? 

Sztuczna inteligencja to wszelki przejaw inteligencji w nie-białkowych mechanizmach. W obrębie informatyki sztuczna inteligencja to uczenie maszynowe, czyli algorytmy, które na bazie danych są w stanie nauczyć się wykonywać konkretne działania bez zbyt dużego kierowania przez człowieka.

2/ w jakich obszarach naszego życia społecznego i biznesowego znalazła już swoje miejsce; w jakich odnajdzie się w przyszłości ?

Sztuczna inteligencja już teraz jest wszędzie: od momentu w którym szukamy coś w Google, po systemy bezpieczeństwa w bankach i gry komputerowe. To bardziej jest kwestia w jakim stopniu jest ona wykorzystywana i jak wiele potrafi zautomatyzować.

3/ czy będzie to dotyczyło również mediów, marketingu i public relations ?
Tak, AI jest już w mediach i marketingu. Np. firma United Robots ze Szwecji pomaga lokalnym mediom w opisie tysięcy meczów piłkarskich lokalnych drużyn za pomocą AI. Algorytmy Facebooka czy Google związane z reklamami to też nic innego jak zastosowanie sztucznej inteligencji w praktyce. Więc już teraz nie da się robić marketingu bez sztucznej inteligencji.
4/ jak Pan sądzi w jakich branżach usługowych efekt pracy człowieka zostanie zastąpiony efektem pracy maszyn ? 
Co do zastąpienia, czyli 100% automatyzacji, nie jestem pewny, bo jednak komponent ludzki jest ważny dla ogólnej kontroli czy empatii. Ale na pewno nie będzie branży, która nie będzie w jakimś stopniu zautomatyzowana.
5/czy to oznacza, że już dziś: prawnik, księgowy, dziennikarz powinien rozglądać się za nowym zawodem
Niekoniecznie, ale na pewno zadania nisko-poziomowe jak wprowadzanie danych do tabel, tworzenie standardowych powtarzalnych dokumentów, wcześniej czy później zostaną zastąpione programami/maszynami.
6/zatem czy ludzkość powinna się bać rozwoju sztucznej inteligencji           
Zdecydowanie nie. Warto być ostrożnym, ale sztuczna inteligencja to szansa na stworzenie lepszych warunków pracy dla ludzi: więcej kreatywności, mniej powtarzalności.
7/ Kim Pan się bardziej czuje – naukowcem, biznesmenem, edukatorem, pisarzem książek ?
Nie definiuję się przez zawody czy role. Prowadzi mnie głównie ciekawość i kreatywność. Spełniam się na styku biznesu i akademii, w obszarach, gdzie matematyka i informatyka może być stosowana w twórczych działaniach (pisanie, sztuka) oraz w automatyzacji istniejących procesów.
https://youtu.be/qzJf5P4Lghw

Comments

comments

282
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...