4 pojęcia, bez których nie ogarniesz YouTube’a

Redakcja PR - 14.09.2016
217

Kilka podstawowych pojęć na YouTube

1.Cross – film nagrany przez co najmniej dwóch vlogerów. Najczęściej jeden z nich jest popularniejszy od drugiego, dzięki czemu vloger „słabszy” – z mniejszą liczbą subskrypji –  zyskuje nowych widzów. Crossy są bardzo popularne wśród graczy (gamerów, letsplayerów) o polegają na wspólnej rozgrywce

2. Challange/ czelendż – forma zabawy vlogerów, polegająca na rzucaniu sobie nietypowych wyzwań, które nagrane na filmie będą wyglądać zabawnie. Czelendże są bardzo popularne wśród gamerów (patrz pkt. 1), osób mających kanały o tematyce lifestylowej czy beauty. Cecha charakterystyczną są nietypowe, niecodzienne formy wyzwań, np. zjedzenie całej cebuli, wypicie dużej ilości wody itp. Czelendże „przyszły” do Polski ze Stanów Zjednoczonych, gdzie format ten należy do najchętniej oglądanych na YouTube, a poszczególne filmiki stają się viralami (patrz pkt 4).

3. Letspalyer/latsplejer/ gamer – użytkownik YouTube’a posiadający własny kanał, na którym prezentuje, w jaki sposób gra w jakąś grę. Wśród polskojęzycznych kanałów gameingowych do czołówki należą: reZigiusz, Blowek, Stuu Games i skkf (źródło: VidStatsX). Letsplajerzy  najczęściej grają w popularne wśród młodych ludzi gry takie  Minecrat, LOL (League of Legends ) czy WOW (World of Warcraft ), przy czym często zdarza się, że rozgrywkę transmitują na żywo na kanałach poza YouTube’m (np. na Twitchu).

4. Viral – nazwa zaczerpnięta z marketingu (viral marketing – marketing wirusowy) na określenie filmów, które w bardzo krótkim czasie zdobywają ogromną popularność w internecie. Początkowo virale służyły wyłącznie celom reklamowym, a ich twórcami były profesjonalne agencje reklamowe. Dziś trudno już powiedzieć, co może stać się w sieci viralem – to może być filmik na YouTube autorstwa popularnego vlogera, sytuacyjny mem, powiedzenie czy historyjka. O popularności viralu decydują internauci – najczęściej trwa ona od kilku godzin do kilku dni.

 

Comments

comments

217
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...