Pierwszy raz od 75 lat, Scrabble przedstawia nowy sposób rozgrywki – Scrabble drużynowe
Jerzy Ciszewski - 10.04.2024To zespołowa, szybsza i bardziej przystępna wersja, która otwiera kultową grę dla szerszej publiczności
- Sposób, w jaki używamy słów, zmienia się, podobnie jak gra planszowa Scrabble, dlatego na kilka dni przed Światowym Dniem Scrabble (13 kwietnia) marka ma zaszczyt zaprezentować drugą stronę klasycznej gry planszowej z nowym trybem: Scrabble Drużynowe. To zespołowa, szybsza i bardziej przystępna wersja, która otwiera kultową grę dla szerszej publiczności.
- Dwustronna plansza pozwala fanom wybrać rozgrywkę – zespołowy tryb Scrabble Drużynowe albo uwielbianą, klasyczną wersję. Dzięki temu każdy może się dobrze bawić w Scrabble™.
- Scrabble Drużynowe to doskonała okazja do wspólnego spędzania czasu offline z rodziną lub przyjaciółmi, co jest szczególnie istotne w czasach, kiedy co czwarty (24,7%) nastolatek czuje się uzależniony od korzystania ze smartfona i jest przeciążony nadmiarem informacji cyfrowych, a aż 72% młodzieży wyraża przekonanie, że czas bez korzystania z mediów cyfrowych byłby potrzebnym czasem dla nich i ich rodzin.[1]
Sposób, w jaki używamy słów, zmienia się, podobnie jak Scrabble, które odsłoniły właśnie drugą stronę klasycznej planszy z nowym trybem Scrabble Drużynowe. To zespołowa, szybsza i bardziej swobodna odmiana kultowej gry słownej, w sam raz na Światowy Dzień Scrabble obchodzony 13 kwietnia. Po raz pierwszy w 75-letniej historii Scrabble, marka dokonała tak istotnej zmiany w swojej klasycznej grze.
Od teraz nowy sposób rozgrywki dostępny jest w każdym egzemplarzu, dzięki czemu fani mogą liczyć na podwójną zabawę. Wystarczy odwrócić planszę i rozłożyć talię kart celów, aby rozpocząć rozgrywkę w trybie Scrabble Drużynowe.
Scrabble Drużynowe zostały zaprojektowane z myślą o współpracy i inkluzywności – gracze zespołowo realizują cele z kart na różnych poziomach trudności oraz korzystają z kart pomocniczych. W nowym trybie rozgrywka jest szybsza, a cel prostszy. Dzięki podwójnej planszy gracze mogą wybierać, czy wolą dynamiczną, drużynową rozgrywkę, gdzie wygrywają/przegrywają razem, czy chcieliby spróbować swoich sił w klasycznej rywalizacji na słowa i punkty.
Tryb Scrabble Drużynowe to doskonała propozycja dla rodzin i przyjaciół, zarówno dla fanów klasycznej wersji Scrabble, którzy mogą spróbować swoich sił w nowej odmianie swojej ulubionej gry, jak i dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z grami słownymi. Nowy tryb to nie tylko nowe emocje, ale także możliwość wzmocnienia pewności siebie i treningu przed wyzwaniem w klasycznej wersji.
„Scrabble przetrwały próbę czasu jako jedna z najpopularniejszych gier planszowych w historii i chcemy mieć pewność, że nadal będzie atrakcyjna dla wszystkich graczy. Dla każdego, kto kiedykolwiek pomyślał, że „gry słowne nie są dla mnie” lub czuł się trochę onieśmielony klasyczną grą, tryb Scrabble Drużynowe jest idealną opcją. Nowy tryb inspiruje do zabawy słowem tak jak klasyczna wersja, lecz dzięki ekscytującej, nowej formie i dynamicznej, zespołowej rozgrywce, jest bardziej przystępny i łączy ludzi. Gracze preferujący klasyczną wersję nadal mogą w nią zagrać, odwracając planszę na drugą stronę” – powiedział Ray Adler, Wiceprezes oraz Globalny Dyrektor Działu Gier w firmie Mattel.
W dwuletnim badaniu „Młodzi cyfrowi. Nowe technologie. Relacje. Dobrostan” przebadano ponad 50 000 uczniów z Polski (pełne wyniki):
- Polscy uczniowie to pokolenie „zawsze na bieżąco” – co dziesiąty respondent deklaruje, że korzysta z telefonu niemal cały czas, a 24,7% czuje się uzależnionych od swoich smartfonów.
- Młodzi ludzie spędzają czas głównie w Internecie, korzystając z mediów społecznościowych i komunikując się z innymi.
- 25 procent czuje się przeciążonych zbyt dużą ilością informacji z internetu, a co trzeci uczeń (37 proc.) stara się ograniczyć korzystanie z telefonów komórkowych i przyznaje, że czasami chciałby wyłączyć telefon (32%).
- Aż trzy czwarte (72%) uważa, że czas poza cyfrowym światem byłby czasem potrzebnym dla nich i ich rodzin.
- Połowa z nich (55,6%) deklaruje gotowość do wzięcia udziału w 3-dniowym cyfrowym detoksie, a 41,4% wzięłoby udział w tygodniowym detoksie.
Nowy tryb Scrabble Drużynowe to uzupełnienie klasycznej gry – od teraz Scrabble dostępne są z dwustronną planszą.
[1] „Młodzi cyfrowi. Nowe technologie. Relacje. Dobrostan”, 2019