Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.
Zmiana średnich cen reklam w pasmach w godzinach 6-20 w całym tygodniu wyniesie dla Audio ZET Boost +4,6 proc., Audio ZET +4,6 proc, a dla Radia ZET +5,2 proc.
W dwóch pierwszych miesiącach 2024 roku według Kantar Media Grupa Eurozet osiągnęła bardzo dobrą dynamikę sprzedaży. Jej przychody wzrosły cennikowo o niemal 30 proc. rok do roku, podczas gdy konkurencji w postaci Grupy RMF – o +2 proc. Doskonały wynik Grupy Eurozet został uzyskany pomimo ciągłego braku inwestycji ze strony spółek Skarbu Państwa, co jak wskazują marketerzy z tego obszaru, ma się zmienić już w drugim kwartale tego roku.
Grupa Eurozet może się również pochwalić wzrostem słuchalności. Zgodnie z danymi z ostatniej fali Radio Track (I-III 2024), udział w czasie słuchania dla wszystkich stacji Grupy Eurozet wyniósł 26,9 proc. i jest to najlepszy wynik od momentu powstania grupy w obecnym kształcie. W tym samym czasie Radio ZET zanotowało udział wynoszący 14,6 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 1,1 pproc. Jednocześnie jest to najwyższy wynik stacji od 10 lat.
Rośnie również udział w czasie słuchania największego pakietu reklamowego Grupy Eurozet – Audio ZET Boost, który wynosi obecnie 35,2 proc. Rok do roku oznacza to wzrost o 0,5 pproc. Z kolei udział stacji wchodzących w skład pakietu Audio ZET z 26,0 proc. urósł do 26,9 proc.*