agencja interaktywna
Media Relations, zarządzanie komunikac...
PR, content marketing, Media Relations, ...
Cała Polska
Polska
public relations
Strategie komunikacji, public relations,...
Produkcja telewizyjna, CSR, e-PR, Event...
PR. Social media. Digital Marketing.
Public Relations
komunikacja i promocja, doradztwo i szko...
Branding, komunikacja wizualna, marketing
Europa
animacja 3D, filmy reklamowe, postprodukcja
public relations, media relations, komun...
digital marketing
Influencer Marketing
Lubelskie
public relations
obsługa mediów społecznościowych, co...
Strategie PR, zarządzanie kryzysowe, PR...
audyty SEO
Polska
PR, Promocja
Media relations, komunikacja kryzysowa, ...
Media Relations, rzecznictwo Prasowe, C...
Public Relations
Budowanie argumentacji, szkolenia, strat...
Media Relations, komunikacja kryzysowa, ...
Public Relations, Marketing, Social Medi...
Public Relations
Komunikacja społeczna
Praca dla podmiotów z branży: prawnej,...
copywriting, naming, komunikacja
Unia Europejska
Lubelskie
Cała Polska
Strategia PR, komunikacja korporacyjna, ...
Agencje public relations w Polsce
Rynek agencji public relations w Polsce z roku na rok się powiększa. Pierwsze profesjonalne agencje PR powstawały w Polsce na początku lat 90. Jedną z pierwszych założył Jerzy Ciszewski – 1993 roku. Ciszewski PR był jedną z najdłużej istniejących na rynku polskim agencji public relations – w roku 2011 została sprzedana i przekształcona w MSLGROUP.
Agencje public relations tworzą w Polsce prężnie działający sektor usług. Według danych Związku Firm Public Relations, z roku na rok rosną zarobki poszczególnych firm. Łączna wartość przychodów wygenerowanych z honorariów za rok 2015 agencji PR biorących udział w rankingu wyniosła 115,3 mln zł. Na jednego konsultanta daje to honorarium na poziomie ok. 173 tyś zł. Z roku na rok agencje public relations odnotowują coraz wyższy średni wynik fee income – w 2015 roku było to 5,5 mln zł w stosunku do 5,3 mln w roku 2014.
Agencje PR w Polsce możemy podzielić na kilka kategorii. Na pierwszą składają się agencje sieciowe takie jak wspomniana MSLGROUP czy Havas PR Warsaw. Kolejna kategoria to agencje niezależne, ale należące do międzynarodowych sieci zrzeszających agencje public relations. Osobną kategorie tworzą agencje PR niezrzeszone w żadnej międzynarodowej sieci i niezależne.
Polskie agencje public relations wraz z rozwojem branży zaczęły tworzyć własne związki i stowarzyszenia. Największym związkiem branżowym jest Związek Firm Public Relations. Zrzesza on 37 agencji public relations. Prezesem ZFPR jest Grzegorz Szczepański z agencji Hill+Knowlton Strategies Poland. Drugą liczącą się w środowisku organizacją branżową jest Polskie Stowarzyszenie Public Relations.
W związku z rozwojem rynku usług i zwiększającym się zapotrzebowaniem firm na usługi profesjonalnej komunikacji, agencje public relations będą się rozwijać.