Fenomen najpopularniejszych lodów w Polsce
Fenomen najpopularniejszych lodów w Polsce
Lody Koral-Ekipa pokochała cała Polska. Od poszukiwań na sklepowych półkach po papierki na portalach aukcyjnych – to pierwsze lody o takiej popularności wśród konsumentów. Lody Ekipa to według najnowszych danych[1] nowy lider rankingu najpopularniejszych lodów sezonu 2021, zajmują blisko 50% sprzedaży w sklepach do 300m2 powierzchni i zostawiają konkurencję daleko w tyle. Dane marki Koral również potwierdzają fenomen lodów Ekipa, które stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40 letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300% pozostałe nowości i pokonały trudną barierę pogodową.
Rynek lodów w Polsce przeżył w ostatnich latach wiele – do tej pory rozwijał się bardzo szybko i z roku na rok bił kolejne rekordy sprzedaży. Pandemia była wydarzeniem, którego nie dało się przewidzieć i które wywróciło całą branżę do góry nogami. Patrząc jednak na początkowe bardzo negatywne prognozy oraz zakończenie całego roku w branży, można stwierdzić, że lody się obroniły i najgorszy scenariusz się nie sprawdził. Zaczęliśmy nowy sezon, jesteśmy w trakcie wakacji, a niekwestionowanym wydarzeniem tego roku jest pojawienie się na polskim rynku lodów Koral-Ekipa, które po raz kolejny wywróciły branżę lodową do góry nogami.
Najpopularniejsze lody sezonu 2021
Lody Koral-Ekipa to według danych Centrum Monitorowania Rynku nowy lider rankingu najpopularniejszych lodów sezonu 2021 wśród lodów na patyku dla dzieci. Według tego samego rankingu zajmują one blisko 50% sprzedaży w sklepach do 300m2 powierzchni i zostawiając konkurencję daleko w tyle. Dane marki Koral również pokazują, że lody Ekipa stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40 letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300% pozostałe produkty. Co ciekawe lody Koral-Ekipa przełamały również bardzo istotną barierę psychologiczną wśród konsumentów – ich sprzedaż nie jest wrażliwa na pogodę.
– Lody Ekipa to fenomen z jakim dawno nie mieliśmy do czynienia. Stały się bardzo popularne już od samego początku uruchomienia sprzedaży – w marcu i kwietniu, kiedy było jeszcze dosyć zimno, ale ich sprzedaż paradoksalnie wciąż rosła niezależnie od prognoz pogodowych. Ta bariera – pogoda – jest jak wiadomo bardzo newralgiczna dla naszej branży, a co dopiero w przypadku lodów wodnych czy sorbetowych, które są wyjątkowo wrażliwe na temperaturę – lody Koral-Ekipa jako pierwsze w historii przełamały tę barierę i myślę, że sprzedawane nawet zimą miałyby również wysokie zainteresowanie. Dla nas od pewnego momentu głównym celem było sprostanie ogromnemu popytowi na lody Ekipa, aby mogły trafić do każdego konsumenta i zrobimy wszystko, aby tą dobrą passę utrzymać – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral.
Od żartobliwego pomysłu po pierwsze lody stworzone z Youtuberami
Pomysł na współpracę z Friz’em oraz Ekipą został zainicjowany przez Zarząd firmy Koral, aby być bliżej dzieci i młodzieży – wejść do ich świata. Początkowo współpraca z Ekipą miała polegać na działaniach promujących lody z asortymentu marki Koral. – Podczas wspólnych spotkań i rozmów szybko zrodziła się kolokwialnie mówiąc bardzo pozytywna „chemia” i marka Koral postanowiła rozszerzać pierwotny plan i opracować niepowtarzalne lody, które stworzone będą wspólnie, aby Friz i jego Ekipa już całkowicie utożsamiali się z produktem jaki sygnują – dodaje Piotr Gąsiorowski. Z żartobliwego pomysłu powstały pierwsze w Polsce lody we współpracy z Youtuberami. Jak podkreśla producent marka Koral nie narzucała Ekipie całkowicie gotowego produktu-sama Ekipa mocno angażowała się na każdym etapie jego tworzenia – od kompozycji smakowej, kształtu, po formę i same opakowanie.
Na polskim rynku lodów już dawno nie było produktów dedykowanych młodzieży – zazwyczaj były to lody dla najmłodszych, a potem starsi próbowali bardziej odważne smaki, ale już w tradycyjnych opakowaniach. Trzeba dodać, że młodzież to konsument, który bardzo docenia niestandardowe działania, smaki, coś co ich przyciągnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekipę to właśnie coś co zwróciło uwagę i uczyniło z lodów produkt, którego każdy chce spróbować. Wytworzyła się swego rodzaju moda, a to dla młodych ludzi jedna z ważniejszych kwestii przy wyborze zakupowym. Mimo, że to pierwsze lody promowane przez Youtuberów, możemy przypomnieć poprzednie kampanie marki Koral z idolami starszych i młodszych – Marylą Rodowicz, czy Dodą, które również cieszyły się dużym zainteresowaniem konsumentów.
[1] Dane CMR Centrum Monitorowania Rynku, sklepy do 300m2, lody na patyku do 65ml