Fenomen najpopularniejszych lodów w Polsce

Informacja Prasowa - 27.07.2021
240

Fenomen najpopularniejszych lodów w Polsce

Fenomen najpopularniejszych lodów w Polsce

 Lody Koral-Ekipa pokochała cała Polska. Od poszukiwań na sklepowych półkach po papierki na portalach aukcyjnych – to pierwsze lody o takiej popularności wśród konsumentów. Lody Ekipa to według najnowszych danych[1] nowy lider rankingu najpopularniejszych lodów sezonu 2021, zajmują blisko 50% sprzedaży w sklepach do 300m2 powierzchni i zostawiają konkurencję daleko w tyle. Dane marki Koral również potwierdzają fenomen lodów Ekipa, które stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40 letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300% pozostałe nowości i pokonały trudną barierę pogodową.

Rynek lodów w Polsce przeżył w ostatnich latach wiele – do tej pory rozwijał się bardzo szybko i z roku na rok bił kolejne rekordy sprzedaży. Pandemia była wydarzeniem, którego nie dało się przewidzieć i które wywróciło całą branżę do góry nogami. Patrząc jednak na początkowe bardzo negatywne prognozy oraz zakończenie całego roku w branży, można stwierdzić, że lody się obroniły i najgorszy scenariusz się nie sprawdził. Zaczęliśmy nowy sezon, jesteśmy w trakcie wakacji, a niekwestionowanym wydarzeniem tego roku jest pojawienie się na polskim rynku lodów Koral-Ekipa, które po raz kolejny wywróciły branżę lodową do góry nogami.

Najpopularniejsze lody sezonu 2021

 Lody Koral-Ekipa to według danych Centrum Monitorowania Rynku nowy lider rankingu najpopularniejszych lodów sezonu 2021 wśród lodów na patyku dla dzieci. Według tego samego rankingu zajmują one blisko 50% sprzedaży w sklepach do 300m2 powierzchni i zostawiając konkurencję daleko w tyle. Dane marki Koral również pokazują, że lody Ekipa stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40 letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300% pozostałe produkty. Co ciekawe lody Koral-Ekipa przełamały również bardzo istotną barierę psychologiczną wśród konsumentów – ich sprzedaż nie jest wrażliwa na pogodę.

– Lody Ekipa to fenomen z jakim dawno nie mieliśmy do czynienia. Stały się bardzo popularne już od samego początku uruchomienia sprzedaży – w marcu i kwietniu, kiedy było jeszcze dosyć zimno, ale ich sprzedaż paradoksalnie wciąż rosła niezależnie od prognoz pogodowych. Ta bariera – pogoda – jest jak wiadomo bardzo newralgiczna dla naszej branży, a co dopiero w przypadku lodów wodnych czy sorbetowych, które są wyjątkowo wrażliwe na temperaturę – lody Koral-Ekipa jako pierwsze w historii przełamały tę barierę i myślę, że sprzedawane nawet zimą miałyby również wysokie zainteresowanie. Dla nas od pewnego momentu głównym celem było sprostanie ogromnemu popytowi na lody Ekipa, aby mogły trafić do każdego konsumenta i zrobimy wszystko, aby tą dobrą passę utrzymać – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral.

Od żartobliwego pomysłu po pierwsze lody stworzone z Youtuberami

Pomysł na współpracę z Friz’em oraz Ekipą został zainicjowany przez Zarząd firmy Koral, aby być bliżej dzieci i młodzieży – wejść do ich świata. Początkowo współpraca z Ekipą miała polegać na działaniach promujących lody z asortymentu marki Koral. – Podczas wspólnych spotkań i rozmów szybko zrodziła się kolokwialnie mówiąc bardzo pozytywna „chemia” i marka Koral postanowiła rozszerzać pierwotny plan i opracować niepowtarzalne lody, które stworzone będą wspólnie, aby Friz i jego Ekipa już całkowicie utożsamiali się z produktem jaki sygnują – dodaje Piotr Gąsiorowski. Z żartobliwego pomysłu powstały pierwsze w Polsce lody we współpracy z Youtuberami. Jak podkreśla producent marka Koral nie narzucała Ekipie całkowicie gotowego produktu-sama Ekipa mocno angażowała się na każdym etapie jego tworzenia – od kompozycji smakowej, kształtu, po formę i same opakowanie.

Na polskim rynku lodów już dawno nie było produktów dedykowanych młodzieży – zazwyczaj były to lody dla najmłodszych, a potem starsi próbowali bardziej odważne smaki, ale już w tradycyjnych opakowaniach. Trzeba dodać, że młodzież to konsument, który bardzo docenia niestandardowe działania, smaki, coś co ich przyciągnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekipę to właśnie coś co zwróciło uwagę i uczyniło z lodów produkt, którego każdy chce spróbować. Wytworzyła się swego rodzaju moda, a to dla młodych ludzi jedna z ważniejszych kwestii przy wyborze zakupowym. Mimo, że to pierwsze lody promowane przez Youtuberów, możemy przypomnieć poprzednie kampanie marki Koral z idolami starszych i młodszych – Marylą Rodowicz, czy Dodą, które również cieszyły się dużym zainteresowaniem konsumentów.

[1] Dane CMR Centrum Monitorowania Rynku, sklepy do 300m2, lody na patyku do 65ml

 

Comments

comments

240
Komentarze
Sonda

Czy przypadek jazdy autem po alkoholu, dokonanej przez Beatę Kozidrak, będzie miał wpływ na jej dalszą karierę ??

Loading ... Loading ...