Kluczowe powody, dla których warto zdecydować się na współpracę z influencerami

Redakcja PR - 11.01.2017
290

Dlaczego warto zaangażować do współpracy influencerów?

Dużo mówi się o tym, że influencer marketing będzie jednym z trendów, które zdominują 2017 rok. Pisaliśmy już o badaniu Bloglovin, które wykazało, że ponad połowa kobiet – 53%, decyduje się na zakup produktu czy usługi właśnie na podstawie rekomendacji influencerów.

Jeśli jeszcze nie jesteście przekonani, to poniżej prezentujemy kilka powodów, dla których warto w 2017 roku wprowadzić influencer marketing do strategii marki:

  1. Social media ciągle rosną w siłę

Z każdym rokiem zwiększa się liczba osób, które korzystają z mediów społecznościowych. Powstają kolejne serwisy czy aplikacje, a te już istniejące wzbogacają się o nowe funkcje. Internetowi influencerzy mogą więc docierać do coraz większej liczby osób. Oni również, podobnie jak ich naturalne środowisko, czyli media społecznościowe, rosną w siłę.

  1. Autentyczny kontent

Influencerzy dzięki swojej autentyczności są wiarygodni dla odbiorców. Marki mogą więc w bardziej efektywny sposób dotrzeć do potencjalnych klientów dzięki współpracy z kluczowymi dla nich liderami opinii. Rekomendacja influencera jest bardziej autentyczna niż reklama.

  1. Zaangażowanie

Liderzy opinii potrafią skutecznie angażować swoich fanów. Wpływ, jaki mają na odbiorców może być nawet ważniejszy od zasięgu. Weźmy pod uwagę tzw. mikroinfluencerów, którzy docierają do mniejszych grup, ale za to są dla nich prawdziwymi liderami opinii.

  1. Internauci mają dość reklam

Ostatnio w mediach jak bumerang wraca temat adblocków. Internauci mają dość reklam, dlatego coraz większa liczba użytkowników po prostu je blokuje. Współpraca z influencerami pozwoli Ci pokazać swój produkt czy usługę, ale w bardziej przyjazny dla odbiorców sposób.

Zobacz: Internauci sfrustrowani reklamami – dlatego je blokują

  1. Inni już to robią

Rozejrzyj się – coraz więcej marek współpracuje z influencerami i nie dzieje się to bez powodu. Nie zostawaj w tyle, bo później może być Ci trudno nadrobić zaległości. Pamiętaj tylko o tym, aby odpowiednio dobrać influencerów do współpracy oraz zadbać o utrzymywanie z nimi właściwych relacji.

TUTAJ znajdziecie materiał, w którym pisaliśmy o najczęściej popełnianych błędach w influencer marketingu.

Tekst na podstawie: socialmediaexplorer.com, socialmediaweek.org

Comments

comments

290
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...