Twoje działania z influencarami to niewypał? Zobacz czemu!

Redakcja PR - 05.01.2017
127

Influencer marketing - robisz to źle? Oto odpowiedź, czemu

Działania z inflencerami to stosunkowo młoda działka w marketingu i działaniach komunikacyjnych. Marketerzy z każdym rokiem przekonują się do działań i kampanii z liderami opinii w różnych środowiskach. jednak nie zawsze wychodzi tak, jak byśmy chcieli. Choćby nasz produkt miała promować ikona blogosfery, to i tak, popełniając błędy jak te opisane poniżej, Twoja marka straci.

  1. Chęć pozyskania byle kogo, byle szybko
    Skuteczna współpraca z inflencerem wymaga przede wszystkim czasu – najlepiej tyle, by konsument zaczął identyfikować danego wpływowicza z marką. Zobacz, jak robi to np. Coca-Cola. Na co najmniej kilka kampanii z rzędu zatrudnia niemal te same twarze zwłaszcza jeśli chodzi o działania nakierowane na młodszą grupę odbiorców. Efekt? Wpływowicze kojarzeni są z komercyjnymi projektami realizowanymi z tą jedną marką. Jeśli co chwila będziesz wymieniać influencera na innego – stracisz.
  2. Nie szanujesz influencera, nie masz do niego zaufania…
    …zwłaszcza, gdy ma mniej niż 18 lat, ale jest idolem nastolatek. Bardzo łatwo o zatracenie potrzebnego dystansu przy wspólnej realizacji kampanii. A tym samym – szybko mogą pojawić się sytuacje konfliktowe, w których możesz popisać się brakiem szacunku dla młodocianej gwiazdy. Pamiętaj – stąd już jeden krok do kryzysu wizerunkowego. A jedna afera to zniszczenie relacji, której odbudować raczej nie będzie się dało – influencer pójdzie do innej marki i innych ludzi.
  3. Nie szanujesz czasu wpływowicza.
    Wpływowicz nie żyje najczęściej tylko z jednego etatu. Najczęściej są to bardzo zabiegane, często wykonujące wolny zawód, jak np.  profesjonalny bloger. Nie oznacza to jednak, że możesz sobie pozwolić na marnowanie jej/jego czasu tylko dlatego, że pracujecie przy jednym projekcie. Okaż zatem zrozumienie, gdy nie odbiera kilka razy telefonu. Uszanuj, że na mejla nie odpowiada od razu. Zrozum, że może nie mieć czasu na spotkania rano. Nie zasypuj influencera także niepotrzebnymi, szczegółowymi pytaniami, nie czepiaj się o błahe szczegóły. Liczy się efekt pracy 🙂
  4. Śmiejesz się z ważnych dla influencera rzeczy.
    „Naprawdę jesteś fanką Justina Biebera? Haha!”. „Lubisz grać w LOLa? To gra dla gimnazjalistów!” – takie teksty mogą w jednej chwili zaważyć na jakości relacji z influencerem. Poznaj go dobrze, dowiedz się, jakie ma zainteresowania. A jak już będziesz wiedzieć,  to nie wyśmiewaj, nie okazuj ignorancji. Influencerzy, jak wszyscy ludzie, mogą szybko obrazić się za jakiś tekst i nie chcieć z Tobą współpracować. Deal with it.

 

Na podstawie: Marketingfeast.com

 

Zobacz:

Co nam przyniósł rok 2016, a co przyniesie 2017? Influencerzy podsumowują

Influencerzy testują Cyfrowy Polsat GO

Comments

comments

127
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...