Frustracja, zbyt duża liczba wyświetlanych banerów - dlatego internauci je blokują
Firma GlobalWebIndex przeprowadziła badania na temat odbioru reklam online przez internautów. Na pytanie, dlaczego je blokują, użytkownicy stron odpowiadają – jest ich za dużo, trudno je wyłączyć, mamy dosyć. Aż 28% badanych jest sfrustrowanych wyskakującymi reklamami.
Wyskakujące reklamy są dla odbiorców coraz bardziej irytujące – banery czy pop-upy zasłaniające pół ekranu, uniemożliwiające przeglądanie stron to codzienność. Dlatego użytkownicy bronią się przed nimi jak mogą – na przykład, stosując oprogramowanie blokujące reklamy. Polacy wiodą tu prym – aż 41% internautów z nad Wisły używa AdBlocka. To daje nam drugie miejsce w Europie, zaraz za Grekami. W badaniu GlobalWebIndex wielu respondentów wskazywało także, że blokuje reklamy z obawy o kwestie prywatności.
Źródło: GlobalWebIndex,