Internauci sfrustrowani reklamami, dlatego je blokują

Redakcja PR - 29.07.2016
246

Frustracja, zbyt duża liczba wyświetlanych banerów - dlatego internauci je blokują

Firma GlobalWebIndex przeprowadziła badania na temat odbioru reklam online przez internautów. Na pytanie, dlaczego je blokują, użytkownicy stron odpowiadają – jest ich za dużo, trudno je wyłączyć, mamy dosyć. Aż 28% badanych jest sfrustrowanych wyskakującymi reklamami.

Wyskakujące reklamy są dla odbiorców coraz bardziej irytujące – banery czy pop-upy zasłaniające pół ekranu, uniemożliwiające przeglądanie stron to codzienność. Dlatego użytkownicy bronią się przed nimi jak mogą – na przykład, stosując oprogramowanie blokujące reklamy. Polacy wiodą tu prym – aż 41% internautów z nad Wisły używa AdBlocka. To daje nam drugie miejsce w Europie, zaraz za Grekami. W badaniu GlobalWebIndex wielu respondentów wskazywało także, że blokuje reklamy z obawy o kwestie prywatności.

Źródło: GlobalWebIndex, 28% block ads out of frustration, 28.07.2016, 

Comments

comments

246
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...