Ponad 60 innowacyjnych historii klientów w kampanii otwarcia regionu chmurowego Microsoft w Polsce

Informacja Prasowa - 03.07.2023
300

Ponad 3-miesięczna kampania poświęcona jest otwarciu przez firmę pierwszego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej regionu przetwarzania danych

Ponad 3-miesięczna kampania poświęcona jest otwarciu przez firmę pierwszego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej regionu przetwarzania danych, co oznacza podłączenie Polski do największej zaufanej globalnej infrastruktury chmurowej. To istotne wsparcie dla odporności kraju, społeczeństwa i organizacji oraz rozwoju polskiej Doliny Cyfrowej, a także odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na wysokowydajną moc obliczeniową oraz szybki i niezawodny dostęp do usług chmurowych Microsoft. Ulokowanie regionu chmurowego w Polsce pozwala także na otwarcie się na chmurę sektorów regulowanych, dotychczas wyłączonych, takich jak bankowość, energetyka czy administracja. Chmura stanowi istotny wkład w przyspieszenie cyfryzacji i wzrost konkurencyjności. Towarzysząca temu kampania to najważniejsze w 30-letniej historii działanie komunikacyjne marki w obszarze B2B na lokalnym rynku.

Głównym założeniem kampanii jest customer voice. To realizowana od 3 lat strategia marki, polegająca na budowaniu autentycznego storytellingu w oparciu o historie klientów – Innowatorów Polskiej Doliny Cyfrowej. Efektem kampanii jest pokazanie doświadczeń ponad 60 klientów – innowatorów swoich branż – w budowaniu odporności, przewag biznesowych i sukcesu, z technologią w tle.

By jak najlepiej zrealizować tę strategię wybrano innowacyjne formaty mediowe, głównie video i podcast, sprzyjające opowiadaniu historii. Serię takich inspiracyjnych rozmów można obejrzeć i posłuchać m.in. w podcastach Voice House “Technologicznie”, Digitalk, Polityka Insight, a także w CyberDefence24 i w podcaście Elektryfikacja oraz na największych platformach podcastowych i na YouTube.

Naszym celem było stworzenie platformy dyskusji oraz wymiany doświadczeń dla biznesu oraz instytucji publicznych, w zakresie innowacji i transformacji cyfrowej. W tworzeniu założeń kampanii przyjrzeliśmy się analizie skuteczności poszczególnych taktyk. Z naszych obserwacji i doświadczenia wynikało, że historie opowiadane przez firmy angażują odbiorców znacznie bardziej, niż indywidualny przekaz marketingowy marki. Oddaliśmy głos naszym klientom, aby podzielili się swoimi doświadczeniami i zainspirowali rynek swoim podejściem do innowacji w atrakcyjnych formatach takich jak podcasty, videocasty, fireside chaty czy merytoryczne dyskusje” – mówi Kamila Cichocka, dyrektor marketingu Microsoft Central Europe.

Zintegrowana kampania pod hasłem “Wyższy poziom chmury” łączy działania marketingowe i komunikacyjne. Tworzy ją różnorodność formatów, wielopoziomowe działania w social mediach, customer i employee advocacy, komunikacja wewnętrzna oraz dwa wielkie wydarzenia dla mediów i biznesu. Pierwszy z nich to ogłoszenie otwarcia regionu chmurowego Microsoft w Polsce podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, które zgromadziło ponad 100 dziennikarzy, 500 uczestników na miejscu i 1000 online. Rezultaty pierwszej fali komunikacji to ponad 400 publikacji o 100-procentowo pozytywnym wydźwięku.

Przy planowaniu działań komunikacyjnych bardzo mocno postawiliśmy na zaangażowanie zarówno naszych klientów, partnerów jak i pracowników we wzmocnienie wspólnych przekazów w mediach społecznościowych. To w znaczący sposób zwiększyło widoczność wspólnie opowiadanych innowacyjnych historii i jednocześnie zbudowało poczucie po stronie klientów, że takie podejście niesie obopólne korzyści.” – podkreśla Anna Klimczuk, dyrektor komunikacji, Microsoft Central Europe.

Kulminacyjnym momentem kampanii było spotkanie marki z najważniejszymi klientami i partnerami i wspólne świętowanie otwarcie regionu chmurowego w Polsce podczas hybrydowego wydarzenia 16 maja. W spotkaniu fizycznym udział wzięło ponad 600 gości i 2000 online.

Jednym z kluczowych założeń wydarzenia było stworzenie przestrzeni do dyskusji i networkingu dla osób zarządzających biznesem w Polsce reprezentujących niemal każdą branżę – finanse, energetykę, sektor publiczny, retail, produkcję czy transport. Postawiono na dostarczenie jak najbardziej różnorodnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla tych, którzy pojawili się w EXPO XXI, jak i tych zgromadzonych online. Trzy sceny – główna, Expo stage i online z oddzielnym programem dopasowanym do odbiorców, specjalna strefa Microsoft & Partners Experience Zone, gdzie partnerzy wydarzenia prezentowali swoje najnowsze rozwiązania technologiczne, Microsoft Technology Center prezentujące scenariusze zastosowania AI czy mataverse w obszarach takich jak nowoczesna praca czy zrównoważony rozwój – wszystko po to, aby każdy miał możliwość wybrać skrojone na swoje potrzeby doświadczenie i wynieść ze spotkania jak najwięcej inspiracji.

Ważną częścią wydarzenia była również prezentacja rozwiązań w zakresie dostępności z konkretnymi przykładami wykorzystania narzędzi z rodziny urządzeń Surface na rzecz osób z niepełnosprawnościami.

Event wyprodukowany był zgodnie z zasadami dostępności – na wszystkich sesjach były napisy w czasie rzeczywistym po polsku i tłumaczone na angielski przez Teams Live, tłumaczenia w języku migowym i symultaniczne.

Do udziału w kampanii zostali zaproszeni kluczowi partnerzy Microsoft tacy jak Intel, PWC, Accenture, Avanade, Billennium, Commvault, GFT, Red Hat, Sii, Veeam, Nordcloud, SoftwareOne, Quest, KPMG.

Kampania Microsoft “Wyższy poziom chmury” w liczbach:

  • blisko 3 miesiące działań
  • 21 mln zasięgu kampanii mediowej w digitalu
  • 7,5 mln zasięgu kampanii w social mediach
  • ponad 400 publikacji redakcyjnych w mediach
  • ponad 100 różnorodnych formatów w kampanii
  • ponad 4100 uczestników podczas 2 hybrydowych wydarzeń oraz ponad 30 strategicznych spotkań na poziomie C-level
  • 14 partnerów strategicznych kampanii
  • 60 historii klientów
  • 212-procentowy wzrost wzmianek o firmie w mediach w podobnym okresie rok do roku, z czego 97% pozytywnych i neutralnych.

Kampania trwała od początku kwietnia do końca czerwca. Za jej koncept i przygotowanie razem z zespołami marketingu i PR Microsoft odpowiada agencja komunikacji live – Live Age. Od strony PR projekt obsługuje agencja dfusion communication, za płatne działania w mediach odpowiada agencja Harmonic, zaś kampanie w social mediach realizuje Carat. KV i linię graficzną kampanii oraz wszystkie multimedia przygotował multimedia art director Adam Nyk, ICONYK. Działania mediowe realizowane były w partnerstwie medialnym z DGP i Money.pl oraz w mediach biznesowych i sektorowych: TVN BiŚ, Kuźniar Media, Digitalks, Polityka Insight, CyberDefence24, Elektryfikacja podcast, Business Insider, WysokieNapiecie.pl, WNP.pl.

Comments

comments

300
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...