Naturalna efektywność – jak wykorzystać walory reklamy natywnej

Informacja Prasowa - 09.01.2024
66

Targetowania kontekstowego

 

Perspektywa zbliżającego się braku możliwości targetowania na 3rd party cookies – stwarza pole do szerszego wykorzystania targetowania kontekstowego jako interesującej alternatywy dla innych rodzajów targetowań. Możemy spodziewać się nowych rozwiązań natywnych, które będą oparte o optymalne zaangażowanie kontekstu.

Szacuje się, że globalny rynek reklamy natywnej osiągnie w 2025 roku wartość 402 mld dol. wobec 85,83 mld dol. w 2020 roku.

 Obserwacja trendów, którym podlega reklama natywna, i analiza ogólnego wzrostu wydatków na reklamę cyfrową na świecie pozwalają przypuszczać, że w ciągu pięciu lat – od 2020 roku – zwiększą się one o 372%. Oznacza to, że globalny rynek reklamy natywnej osiągnie w 2025 roku wartość 402 mld dol. wobec 85,83 mld dol. w 2020 roku. Do 2025 roku Stany Zjednoczone pozostaną największym rynkiem reklamy natywnej. Szacuje się, że jego wartość wzrośnie z 29,56 mld dol. w 2020 roku do 139,5 mld dol. w 2025 roku. W tym samym czasie wartość tego rynku w Europie Zachodniej ma się zwiększyć do 92,37 mld dol. Największym rynkiem reklamy natywnej w Europie będzie rynek brytyjski. Zgodnie z przewidywaniami jego wartość wzrośnie z 5,81 mld dol. w 2020 roku do 27,42 mld dol. w 2025 roku. W analogicznym okresie rynek niemiecki osiągnie wzrost z 4,43 mld dol. do 20,90 mld dol., a francuski – z 2,03 mld dol. do 9,58 mld dol. Kluczowym czynnikiem, który sprzyja temu zjawisku, jest rozpowszechnianie się natywnych reklam typu in-feed, zwanych często natywnymi reklamami displayowymi. W najbliższych latach będą się one nadal rozwijać dzięki programatycznym reklamom natywnym i częstszemu wykorzystaniu natywnych formatów reklam wideo typu out-stream.

9.01.2024 ukazał się raport o reklamie natywnej, który przygotował zespół specjalistów z agencji digitalowej adrino mobile wraz z partnerami: Justtag Group, Polsat Media, Interia oraz PBeM.

Co znajdziemy w tej publikacji?

Jest to kompleksowe kompendium wiedzy o reklamie natywnej, w którym znajdują się informacje na temat trendów w reklamie natywnej, możliwości technologiczne wspierające rozwiązania natywne,  dane analityczne,  rekomendacje dla marek: jak tworzyć skuteczne kreacje, case study: jak branże wykorzystują reklamę natywną, modele sprzedaży i zakupów rozwiązań natywnych oraz jaka jest perspektywa rozwoju tego formatu reklamowego w Polsce.

adrino, a wcześniej spółka siostra Netsprint, to podmioty, które jako pierwsze wprowadziły reklamę natywną na polski rynek.

Działo się to jeszcze w 2011 roku. Od tego czasu obie firmy stały się liderami nad Wisłą – dostarczając nawet 3 miliardy odsłon reklamowych miesięcznie dla rodzimych reklamodawców oraz 5 miliardów odsłon rekomendacji treści we współpracy z topowymi polskimi wydawcami.

Agencja dysponuje własnym systemem emisyjnym opartym na narzędziach programatycznych i AI. Zapewnia szeroki zakres możliwości targetowania i kreowania przekazu reklamowego. Współpracując od lat z licznymi klientami i partnerami, postrzega siebie zawsze jako podmiot, który powinien budować świadomość rynkową reklamy natywnej i dbać o jej rozwój. Co za tym idzie, pełni rolę edukatora oraz promotora tej jakże atrakcyjnej i nieinwazyjnej formy promocji. Czym jest więc reklama natywna i dlaczego jej definicja nie jest tak oczywista?

Pełen raport dostępny jest na stronie:

https://adrino.pl/?utm_source=artykul_zewnętrzny&utm_campaign=raport_reklama_natywna

Comments

comments

66
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...