Kanały nadawcze to narzędzie do wysyłania wiadomości typu „jeden do wielu” przeznaczone dla właścicieli stron na Facebooku
Mogą być wykorzystywane przez administratorów stron, takich jak twórcy i osoby publiczne, do bezpośredniego docierania do swoich społeczności i wchodzenia z nimi w bliższe interakcje. To również miejsce, w którym obserwatorzy mogą poczuć się częścią społeczności i zgłębiać tematy, które najbardziej ich interesują. Administratorzy stron mogą korzystać z funkcji kanałów nadawczych, takich jak ankiety, aby od razu poznać opinie swoich obserwujących, wysyłać zdjęcia lub filmy zza kulis oraz używać notatek głosowych umożliwiających bardziej bezpośrednią wymianę myśli.
Każdy użytkownik Facebooka może dołączyć do wybranych kanałów nadawczych, aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami ze swoich ulubionych stron.
Kanały nadawcze podlegają standardom społeczności Facebooka i Messengera, więc ich uczestnicy mogą czuć się bezpiecznie. Użytkownicy mogą zgłosić zarówno sam kanał nadawczy, jak i konkretne treści udostępnione na kanale, które zostaną usunięte, jeśli naruszają nasze zasady. Kanały nadawcze to także publiczne czaty, na które może trafić każdy, dlatego są traktowane inaczej niż prywatne wiadomości na Facebooku i Messengerze. Mamy do dyspozycji narzędzia i weryfikatorów, którzy pomagają nam identyfikować, weryfikować i usuwać treści mogące naruszać nasze standardy społeczności – często zanim ktokolwiek je zobaczy.