Ograniczenie wydatków związanych z kampaniami w social mediach deklaruje dwie trzecie uczestników badania Industry Pulse Report. Zaskakująco dobrze miewa się natomiast rynek marketingowych wiadomości SMS, który do końca obecnej dekady ma osiągnąć wartość 91,7 mld dolarów.
Wiadomości tekstowe jako wsparcie dla małej gastronomii
– Telefon jest z nami przez cały dzień, dzięki czemu w każdej chwili możemy odczytać interesującą nas wiadomość. Krótki SMS będzie prawdziwym ratunkiem, gdy rozmyślamy nad tym, co zjeść na lunch lub do jakiej restauracji wybrać się na spotkanie ze znajomymi. Apetyczna propozycja przyspieszy decyzję i sprawi, że klient chętniej wybierze propozycję lokalu aktywnie informującego o swojej ofercie – zauważa Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI. – Z naszych doświadczeń wynika, że 69 proc. wiadomości SMS odczytywanych jest w ciągu pięciu minut, a 91 proc. w ciągu godziny. Szybkość przesyłania informacji to klucz do sukcesu w branży gastronomicznej – dodaje Maja Wiśniewska.
Regularna wysyłka SMS-ów pozwala ponadto budować trwałą więź z klientami i zbierać cenne informacje na temat ich oczekiwań. Wiadomości tekstowe można wykorzystywać m.in. do rozsyłania ankiet lub prośby o napisanie recenzji i podzielenie się opinią na temat lokalu.
Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI
Kampania social media + SMS na otwarcie lokalu
Wykorzystanie wiadomości SMS w promocji lokalu
-
informacje o ofercie i nowych pozycjach w menu
-
SMS-owe kody promocyjne
-
zaproszenia na wydarzenia i do udziału w konkursach
-
interaktywne kampanie z odbiorem SMS
-
budowanie baz odbiorców – zapis do newslettera
Wiadomości SMS przyciągnęły tłumy klientów na otwarcie małej lodziarni z Gliwic
Tłumy, jakie pojawiły się podczas otwarcia w 100 proc. uzasadniły dodatkowy wydatek poniesiony na kampanię SMS. Lodziarnia chwaliła sobie ponadto łatwość konfiguracji automatu wysyłkowego, korzystania z numeru odbiorczego i pomoc konsultanta.
Wiadomości SMS nie zastąpią w pełni kampanii social media, ale mogą być ich doskonałym uzupełnieniem. Dużym firmom z branży HoReCa pomogą poszerzyć zasięgi, lecz w przypadku mniejszej gastronomii potrafią być prawdziwym gamechangerem.
Przykład gliwickiej lodziarni pokazuje, że skromny budżet lepiej wykorzystać na pozyskanie jakościowego ruchu i zdobycie uwagi mniejszej, ale precyzyjnie dopasowanej grupy potencjalnych klientów. Regularna komunikacja SMS-owa jest wykorzystywana przez właścicieli od chwili otwarcia lokalu w 2021 r. do dnia dzisiejszego.