Polski fintech zdobywa zaufanie sprzedawców z całego świata

Informacja Prasowa - 22.09.2021
97

Bramka Zen Checkout rozbudowuje się o nowe opcje płatności

Polski fintech zdobywa zaufanie sprzedawców z całego świata

Bramka Zen Checkout rozbudowuje się o nowe opcje płatności

  • Globalny rynek bramek płatniczych, wyceniany w ubiegłym roku na 18,21 mld USD, do 2028 r. ma rosnąć o 21,7 proc. rok do roku[1].
  • Jednym z rozwijających się graczy, który odgrywa coraz większą rolę w branży, jest ZEN.COM – polski fintech działający na ponad 30 rynkach europejskich.
  • W ramach ZEN Checkout, bramki płatniczej dla sprzedawców, handlowcy z całego świata mogą zarządzać sprawnie w ramach jednego interfejsu wieloma metodami płatnościami, m.in. PayPal, Mastercard, Paysafecard, Visa czy BLIK.
  • Konsekwentnie wdrażane są kolejne funkcje i lokalne wersje językowe m.in. dla merchantów z Francji i Hiszpanii.

Prawie połowa badanych Polaków posiada kartę płatniczą, 4 na 10 konto bankowe z aktywnym dostępem online, a 23 proc. ma na swoich smartfonach aplikację mobilną banku, która umożliwia dokonywanie płatności w sieci (jak np. BLIK). Oprócz tradycyjnych produktów finansowych, sięgamy również po inne, jak np. płatności Apple Pay, Google Pay czy nowoczesnymi aplikacjami fintechowymi[2]. W Europie preferencje płatnicze są nieco inne.

Sprzedaż za granicą szansą dla wszystkich e-sklepów, ale jest to wyzwanie

W Wielkiej Brytanii czy Francji powszechnie wykorzystuje się karty kredytowe czy debetowe, podczas gdy w Holandii czy Niemczech konsumenci częściej korzystają z płatności natychmiastowych opartych na infrastrukturze lokalnych banków[3].

Wielu sprzedawców w Europie korzysta z możliwości oferowanych przez handel transgraniczny. Nie ograniczają się tylko do obsługiwania klientów na lokalnym rynku, ale wychodzą również w świat. To jednak oznacza coraz więcej metod płatności, które muszą obsługiwać, aby zapewnić komfortowe doświadczenie kupującym. Do tego dochodzą różnorodne e-portfele czy nowoczesne aplikacje fintechowe. Krótko mówiąc: w pewnym momencie robi się chaotycznie, a przecież chodzi o to, żeby klient mógł zapłacić tak jak chce – mówi Michał Bogusławski, Commercial Director w ZEN.COM.

W 2020 roku e-konsumenci na całym świecie porzucali przeciętnie 7 na 10 koszyków zakupowych, m.in. z powodu zbyt skomplikowanego procesu finalizacji transakcji[4]. Jak temu przeciwdziałać?

Prostota kluczem do serc i portfeli kupujących online

– Kluczem do serca konsumentów i tego, aby poczuli „zen”, płacąc w e-sklepie, jest maksymalne uproszczenie procesu check-outu. To oznacza zminimalizowanie liczby kroków potrzebnych do jego zakończenia oraz podsunięcie ulubionej metody płatności, do której są już przyzwyczajeni – podkreśla Michał Bogusławski. – ZEN Checkout jest polską odpowiedzią na to wyzwanie. To usługa all-in-one, która umożliwia sprzedawcom zarządzanie wszystkimi transakcjami w jednym miejscu, niezależnie od tego, w jaki sposób klient zechce zapłacić. Połączenie bramki płatniczej z saldem konta ZEN.COM umożliwia z kolei przedsiębiorcy natychmiastowy dostęp do pieniędzy z danej transakcji.

Błyskawiczne rozliczenie napędza e-biznesy

Aktualnie w ramach bramki ZEN Checkout można udostępnić klientom możliwość płacenia rozwiązaniami takimi jak: Mastercard, Visa, UnionPay, WeChat Pay, BLIK, Pay by Link, Paysafecard, Neosurf, Skrill, Webmoney, Trustly, iDEAL i Bancontact. Dzięki temu handlowcy mogą docierać do konsumentów z całego świata. Pomoże w tym również ostatnio wprowadzona integracja z globalnie rozpoznawalną marką: PayPal, dzięki której można dotrzeć do milionów użytkowników amerykańskiego systemu z całego świata. ZEN.COM nie pobiera z tego tytułu żadnej dodatkowej opłaty, a przedsiębiorcy rozliczają swoje transakcje bezpośrednio z PayPal.

Bramka płatnicza ZEN Checkout będzie wciąż intensywnie rozwijana. Jest też łatwa w integracji z popularnymi platformami e-Commerce (WooCommerce, PrestaShop, Shoper), a w przygotowaniu są wtyczki do kolejnych. Usługa polskiego fintechu zdobywa zaufanie sprzedawców nie tylko w Polsce, z tego względu spółka konsekwentnie udostępnia wsparcie i nowe materiały w kolejnych językach, m.in. hiszpańskim czy francuskim.

[1] Grand View Research, Payment Gateway Market Size & Forecasts, 2021-2028

[2] Izba Gospodarki Elektronicznej, Płatności Cyfrowe 2020

[3] The Paypers, Key steps to define a payment strategy in 2021

[4] Baymard Institute, Raport porównujący badania dot. „opuszczonych koszyków”

Comments

comments

97
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...