Jeszcze więcej muzyki na TikToku.

Informacja Prasowa - 07.10.2021
251

Platforma nawiązała partnerstwa, aby ułatwić markom tworzenie dedykowanych dźwięków

Muzyka i dźwięk to ważny element doświadczenia na TikToku. Platforma mając na uwadze rolę muzyki w tworzeniu i inspirowaniu trendów ogłosiła nowe partnerstwa, które ułatwią markom każdej wielkości korzystanie z muzyki i dźwięku na TikToku. Dzięki rozszerzeniu programu Partnerów Marketingowych TikTok o sześciu certyfikowanych Partnerów Dźwiękowych, tworzenie muzyki na potrzeby reklamowe – dedykowanych dźwięków i jingli, stanie się jeszcze łatwiejsze. 

Wyniki badania przeprowadzonego przez MRC Data dla TikToka pokazały, że 65% użytkowników preferuje treści publikowane przez marki, które zawierają oryginalne dźwięki, a 68% lepiej pamięta markę, gdy ich filmy zawierają utwory, które lubią[1]. To ważny powód, dla którego TikTok zadecydował o nawiązaniu stałej współpracy z profesjonalnymi producentami muzyki reklamowej. Nowo rozpoczęta współpraca rozszerza możliwości platformy dedykowane dla biznesu. Oprócz dostępu do Biblioteki Muzyki TikToka – puli ponad 150 tys. wstępnie zatwierdzonych, wolnych od opłat autorskich utworów pochodzących od topowych artystów i najlepszych domów muzycznych – marki zyskały kolejne możliwości wykorzystania dźwięku na TikToku. Od teraz firmy mogą korzystać z muzyki stworzonej specjalnie na ich potrzeby i tym samym pokazać unikatowość kampanii i indywidualny charakter marki. ­

„Muzyka i dźwięki to najważniejszy, uniwersalny język TikToka. Marki na platformie chcą pokazywać się w jak najbardziej autentyczny sposób, w tym wykorzystując muzykę stworzoną właśnie na ich potrzeby. Czasami samodzielny dobór muzyki do kampanii reklamowej może stanowić wyzwanie, ale z pomocą naszych partnerów to zadanie jest o wiele łatwiejsze. Nowi partnerzy muzyczni to doświadczone firmy, które na co dzień zajmują się produkcją muzyki komercyjnej i potrafią dopasować dźwięk do potrzeb każdej, nawet najmniejszej firmy. Jestem przekonany, że dzięki nawiązanemu partnerstwu kampanie reklamowe na TikToku staną się jeszcze bardziej efektywne”.mówi Rafał Drzewiecki, Head of Marketing TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

Kim są twórcy muzyki?

Twórcy muzyki w nowej usłudze TikToka oferują swoje dedykowane projekty w dwóch kategoriach. Pierwsza z nich to Custom Sound, gdzie artyści tworzą utwory na zamówienie, dzięki czemu mogą zainspirować społeczność platformy do tworzenia hasztagowych wyzwań czy kampanii. Druga opcja to Subscription Sound oferująca elastyczne oferty muzyczne za pośrednictwem miesięcznych, rocznych lub opartych na projektach planów licencyjnych. W gronie sześciu certyfikowanych partnerów muzycznych znalazły się firmy takie jak:

Partnerzy Custom sound

  • KARM – Globalna firma zajmująca się produkcją muzyki, specjalizująca się w niestandardowych utworach tworzonych dla TikToka.
  • MassiveMusic – Globalna agencja muzyczna dostarczająca wszystko, czego potrzebuje marka w dziedzinie dźwięku, w tym najlepsze kompozycje muzyczne.
  • The Elements Music – Wielokrotnie nagradzana, międzynarodowa agencja muzyczna i dźwiękowa, specjalizująca się w produkcji muzyki dla marek.

Partnerzy Subscription Sound

  • Epidemic Sound – Popularna platforma dla twórców treści i marek na całym świecie. Epidemic produkuje jakościową muzykę i spersonalizowane efekty dźwiękowe.
  • Songtradr – Najszybciej rozwijająca się platforma muzyczna B2B na świecie – umożliwiająca twórcom i markom odkrywanie najnowszej muzyki, która pomaga osiągać lepsze wyniki w kampanii reklamowej.
  • UnitedMasters – Firma zajmująca się technologią muzyczną, która zapewnia twórcom narzędzia pomagające bezpośrednio łączyć się z fanami, oraz dostarcza możliwości współpracy z markami poprzez wyselekcjonowane licencje na synchronizację i oferty wpływowe.

Z nowego rozwiązania skorzystała już brytyjska marka ASOS, która wykorzystała utwór zaprojektowany dla ich kampanii przez firmę produkującą muzykę reklamową -KARM. TikTok challenge marki ASOS z dedykowaną muzyką, oznaczony jako #Aysauce, odniósł wyjątkowy sukces. Na całym świecie kampania odnotowała p­­­­onad 1,2 miliarda wyświetleń wideo w ciągu zaledwie sześciu dni, z 488 tys. stworzonych filmów i 167 tys. użytkowników. ASOS dzięki kampanii osiągnął również 25% wzrost świadomości marki.

[1] *Source: US TikTok Marketing Science, Music Perceptions Research, conducted by MRC Data, November 2020

Comments

comments

251
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...