Media społecznościowe są ogromną dźwignią reklamy i coraz więcej firm doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
Korzystanie z Facebook ADS wydaje się być doskonałym narzędziem do zbudowania zasięgu marki, interakcji z odbiorcami i zwiększenia sprzedaży online oraz offline. Podpowiadamy zatem, jak wykorzystać potencjał kampanii reklamowej na FB i od czego w ogóle zacząć tę przygodę.
Kampania reklamowa na FB – dlaczego warto promować posty?
Facebook zdecydowanie stawia na relacje pomiędzy prywatnymi profilami, dlatego też ucina organiczne zasięgi profilom firmowym. Jaki z tego wniosek? Firma, jeśli chce się pokazać i zareklamować, musi po prostu za to zapłacić. W tym celu wykorzystuje się właśnie Facebook ADS.
Pieniądze nie idą jednak na marne, gdyż wbrew pozorom Facebook pozwala na naprawdę precyzyjne targowanie. Jego użytkownicy podają tyle danych osobowych, że jesteśmy w stanie trafić z naszym przekazem nawet to najbardziej niszowej i niestandardowej grupy. W związku z tym reklamy na Facebooku są bardzo skuteczne i opłacalne. Co więcej, nie wymagają dużego budżetu, więc z powodzeniem sprawdzą się w przypadku małych czy początkujących firm.
Cel reklamy na Facebook ADS – bez tego ani rusz
Podstawową sprawą przy reklamowaniu się w mediach społecznościowych jest określenie celu tych działań. Musimy zastanowić się, co właściwie chcemy osiągnąć. Bez tego elementu stworzenie właściwej kreacji będzie bardzo utrudnione. Przykładowo Facebook ADS może służyć budowaniu zasięgu, świadomości i rozpoznawalności marki bądź generowaniu leadów i interakcji z marką albo też zwiększeniu sprzedaży online i offline.
Budżet reklamy na Facebooku i grupa docelowa
Po wybraniu celu kampanii reklamowej na FB przechodzimy do zastanowienia się, jakim budżetem dysponujemy. Tutaj musimy uważać, by się nie pomylić – budżet określamy albo jako dzienny, albo jako całkowity. W tym miejscu także wybieramy czas trwania kampanii.
Kolejnym krokiem jest uwzględnienie grupy docelowej, co wcale nie należy do łatwych zadań. Najrozsądniej jest przeanalizować, do kogo właściwie kierujemy nasz produkt, na jakich odbiorcach nam zależy, biorąc pod uwagę między innymi ich płeć, wiek, zainteresowania, zachowania, a nawet miejsce zamieszkania.
Kreacja reklamy Facebook ADS – co widzi odbiorca?
Ustawiamy cel kampanii reklamowej na FB, określamy grupę docelową i wiele innych parametrów, jednak to dopiero ową kreację widzą nasi odbiorcy. Jeśli zawiedziemy na tym polu, polegniemy, nawet jeśli wszystko świetnie ustawiliśmy. Przy okazji musimy pamiętać, że reklama na Facebooku musi być dostosowana nie tylko do widoku na desktopie, ale i na mobile.
Na początku istotny jest sam tekst wraz z nagłówkiem – chwytliwe hasła, przykuwające uwagę na tyle, że odbiorca będzie chciał wyświetlić więcej w przypadku dłuższych wypowiedzi. Równie ważny jest także obraz w formie grafiki lub video. Ma on za zadanie zatrzymać przy sobie odbiorcę. Praktyka pokazuje, że film reklamowy nie powinien trwać dłużej niż 30 sekund. Nie zapominajmy także o przycisku call to action typu „kup teraz” czy „złóż zamówienie”.
Kreację reklamy na Facebooku warto dowolnie zmieniać i testować, tak aby sprawdzić, które komunikaty lepiej trafiają do odbiorców. Możemy też przygotować kilka zestawów reklam pod konkretne grupy. Cenną wskazówką jest to, by do linków dodawać parametr Google. Dzięki temu prześledzimy działania użytkowników w Google Analitycs, ich drogę od początku do końca, co pozwoli nadzorować sens całej kampanii Facebook ADS i wychwyci ewentualne błędy.
Facebook ADS – gdzie mają się wyświetlać nasze reklamy?
Pozostaje jeszcze ostatnia kwestia, czyli to, gdzie właściwie mają znaleźć się nasze reklamy. Wbrew pozorom Facebook ADS pozwala na umiejscowienie ich nie tylko na Facebooku, ale także na platformach typu Instagram, Messenger, Whatsapp, Audience Network, przy czym na Instagramie może wyświetlać się na feedzie użytkownika lub na Instastories. Ważne jest ponadto sporządzenie harmonogramu postów, tak by wszystko było jak najlepiej sparametryzowane i dało oczekiwane efekty.
W Facebook ADS warto zainwestować, szczególnie że cały czas jest to reklama tańsza niż na przykład na LinkedIn. Istnieje jednak ryzyko, że nie dotrzemy do tych odbiorców, do których chcemy. Dobrze jest zatem posiłkować się kilkoma zestawami reklam i przeprowadzać testy, które pozwolą wybrać najlepsze kreacje i te, które dają realne korzyści.