RMF FM liderem wśród opiniotwórczych mediów września 2021. Miejsce drugie należy do WP, Onet zamyka podium

Informacja Prasowa - 29.10.2021
2

RMF FM liderem wśród opiniotwórczych mediów września 2021. Miejsce drugie należy do WP, Onet zamyka podium

RMF FM liderem wśród opiniotwórczych mediów września 2021. Miejsce drugie należy do WP, Onet zamyka podium

Ranking główny raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za wrzesień 2021 otwiera redakcja stacji RMF FM z wynikiem 4,7 tys. powołań. Miejsce drugie zajął portal WP z niewiele niższą liczbą odniesień – 4,2 tys. Podium zamyka Onet, na którego informacje inni dziennikarze w kraju powoływali się ponad 3,4 tys. razy. Natomiast najwyższy wzrost w liczbie cytowań odnotowało Radio Zet z wynikiem o prawie 300% wyższym niż w sierpniu br.

W głównym rankingu za wrzesień 2021, w którym znajduje się TOP 15 najczęściej cytowanych mediów w kraju, znalazły się cztery portale internetowe: WPOnetInteria i Money.pl. W prasie nadal obecnych jest pięć tytułów: RzeczpospolitaGazeta WyborczaDziennik Gazeta Prawna, Super Express i FaktPrasa stanowi najwyższy udział w rankingu ogólnym jako typ medium – 33%. Telewizję stale reprezentują: TVN24Polsat News oraz TVP Info, a grupę stacji radiowych trzy rozgłośnie: RMF FMRadio Zet i Polskie Radio 24.

RMF FM numerem jeden w kraju

Miejsce pierwsze w rankingu zajęła stacja RMF FM, wyprzedzając tym samym aż cztery duże tytuły TVN24, Rzeczpospolitą, Onet i WP. Miejsce drugie należy do portalu WP, którego liczba powołań w innych mediach kolejny miesiąc z rzędu utrzymuje wynik powyżej 4 tys. Redakcja Onetu zamyka podium zestawienia. Natomiast najwyższy wzrost odwołań w innych mediach – 1,9 tys. do 488 z sierpnia br. – odnotowało Radio ZET, zajmując tym samym dziewiątą pozycję w rankingu. Na stację dziennikarze innych tytułów mediowych najczęściej powoływali się między innymi ze względu na rozmowę redakcji z rzecznikiem rządu. Piotr Müller na antenie Radia Zet ocenił, że szczepienia przeciwko COVID-19 mogą być odpłatne od przyszłego roku lub nawet od ostatnich miesięcy tego roku.

 

Polska Metropolia Warszawska w rankingu mediów prasowych

Miejsce pierwsze kategorii niezmiennie zajmuje dziennik Rzeczpospolita, na który redakcje innych tytułów w kraju powoływały się 2,4 tys. razy. Pozycję drugą, podobnie jak w sierpniu br., zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą 2,1 tys. cytowań. Niewiele niższą liczbę materiałów odnotowano dla Dziennika Gazety Prawnej, która w innych mediach wzmiankowana była 2 tys. razy, zamykając tym samym podium zestawienia. Najwyższy wzrost w liczbie cytowań – aż o siedemnaście oczek – dotyczy gazety Polska Metropolia Warszawska, która ukazuje się dwa razy w tygodniu. Odniesienia w innych mediach to wynik między innymi wywiadu redakcji z prezydentem Andrzejem Dudą nt. wprowadzenia trzydziestodniowego stanu wyjątkowego na obszarze części województwa podlaskiego i lubelskiego. Podium rankingu zamyka tygodnik Do Rzeczy z liczbą 290 wzmianek.

 

TVN24 utrzymuje pozycje lidera kategorii mediów telewizyjnych

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, podium kategorii kolejno należy do redakcji TVN24 (2,6 tys. cytowań), Polsat News (2,1 tys.) oraz TVP Info (893). O trzy pozycję w górę zmieniła się pozycja Polsat Sport, na którą inne redakcje powoływały się 263 razy. Skok o trzy oczka zanotował również Canal+, zajmując miejsce ósme z wynikiem 194 cytowań. Na stację najczęściej powoływano się między innymi za sprawą relacji z meczu Śląsk Wrocław – Legia Warszawa, w której komentarza nt. utraconej przez Legię bramki „w dziwnych okolicznościach” udzielali piłkarze, arbitrzy czy trenerzy.

 

Radio Plus ze wzrostem o osiem oczek

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju nieustająco zajmuje RMF FM. Redakcja tym razem odnotowała aż 64% więcej cytowań niż w sierpniu br. Najczęściej dziennikarze powoływali się na rozmowę redakcji na antenie z premierem Mateuszem Morawieckim, w której szef rządu komentował złożony wniosek do Trybunału Konstytucyjnego nt. wyższości polskiej konstytucji nad prawem europejskim. Miejsce drugie w rankingu ze wzrostem o dwa oczka w stosunku do poprzedniego miesiąca zajmuje Radio ZET, które cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Najwyższy skok w zestawieniu dotyczy Radia Plus, które z wynikiem 778 powołań zmieniło swoją pozycję aż o osiem miejsc. Ranking zamyka regionalne Radio Wrocław.

 

WP przejmuje pozycję lidera wśród portali internetowych

Drugi miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal WP, cytowana we wrześniu 4,2 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 3,9 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,3 tys. powołań. Czwarte miejsce z liczbą 1,1 tys. cytowań zajął portal Money.pl. W rankingu uplasował się także Bankier.pl, który zmykając jednocześnie zestawienie kategorii, uzyskał 392 powołania w innych tytułach mediowych. Redakcję najczęściej cytowano za sprawą artykułu o możliwych wzrostach stawki akcyzy na piwo nawet do 54% w najbliższych latach.

 

Newsweek najczęściej cytowanym tygodnikiem we wrześniu

Na miejsce pierwsze kategorii awansował Newsweek, zdobywając tym samym 328 cytowań w innych mediach. Na tytuł powoływano się głównie za sprawą wywiadu z Janem Dudą. Ojciec prezydenta Andrzeja Dudy w rozmowie z redakcją bronił uchwały anty-LGBT, nazywając homoseksualizm zaraźliwym. Drugie miejsce ze wzrostem aż o pięć pozycji zajął tygodnik Do Rzeczy z wynikiem 290 powołań w innych mediach. Podium zamyka Gazeta Polska (154), a czwartą i piątą pozycję w rankingu zajmują kolejno Wprost i dwutygodnik Viva.

 

Magazyn Press liderem kategorii miesięczników i dwumiesięczników

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje branżowy magazyn Press ze wzrostem o jedno oczko i cytowany we wrześniu łącznie 161 razy. Pozycja druga należy do tytułu Forbes z liczbą 150 powołań w innych mediach. Podium podobnie jak w sierpniu br. zamyka miesięcznik Twój Styl z liczbą 95 wzmianek. Miejsce czwarte ze wzrostem o jedno oczko zajmuje popularnonaukowy miesięcznik Focus (51). W zestawieniu uplasował się również magazyn Perspektywy, którego pozycja wzrosła o dwa oczka między innymi za sprawą kolejnych odniesień do opublikowanego przez redakcję kilka miesięcy temu rankingu najlepszych polskich uczelni akademickich 2021.

 

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za wrzesień tworzą redakcje RzeczpospolitejDziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.plBusinessinsidder.com.plBankier.plWnp.pl i 300gospodarka.pl.

 

 

Tytuły Polska Press w czołówce rankingu mediów regionalnych

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym we wrześniu 2021 jest Gazeta Wrocławska, której pozycja wzrosła aż o jedenaście miejsc. Na redakcję powoływano się 186 razy między innymi za sprawą artykułu o uczniu szkoły podstawowej, który pobił swoją nauczycielkę. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu i wynikiem 174 powołań w innych mediach zajęła Gazeta Krakowska. Podium zamyka Radio Kraków (167). Na pozycji czwartej uplasował się również Dziennik Zachodni, a ranking zamyka Radio Wrocław (89).

 

 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 269 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2021 roku.

 

Comments

comments

2
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...