Video Brothers umacnia pozycję na rynku sieci wielokanałowych Youtube. W planach nowy MCN muzyczny

Informacja Prasowa - 23.04.2020
56

Video Brothers umacnia pozycję na rynku sieci wielokanałowych Youtube. W planach nowy MCN muzyczny

Video Brothers umacnia pozycję na rynku sieci wielokanałowych Youtube. W planach nowy MCN muzyczny

Video Brothers – certyfikowana agencja YouTube (MCN) w 2019 odnotowała rekordowe wyniki m.in. dzięki pozyskaniu nowych dystrybutorów treści oraz partnerów z rynku profesjonalnych mediów telewizyjnych, których obsługuje i ochrania w Internecie. W sprawozdaniu za rok 2019 spółka wykazuje dodatni bilans z 2,1 miliona złotych zysku netto (wzrost rok do roku o ponad 100%). W marcu 2020 roku na wszystkich 300 zgrupowanych kanałach, obejmujących ponad 25 milionów subskrybentów, odnotowano 211 milionów wyświetleń (źródło: CMS YouTube).

NOWI PARTNERZY I NOWE KRYTERIA

W ostatnim czasie firma podpisała umowy na świadczenia ochrony oraz dystrybucji treści w obszarze Youtube z grupą 4fun Media, w skład której wchodzą m.in. 4funTV, NaEkranie.pl, Kartoony 4FUN oraz z Polmedia – największym dystrybutorem kina azjatyckiego w Europie Środkowo-Wschodniej.

Ponadto Video Brothers pozyskało od Sonovision prawa do globalnej dystrybucji na Youtube (z wyłączeniem Polski) katalogu fabularyzowanych produkcji rodzimej kinematografii. Umowę zawarto również z Fumi Studio – producentem profesjonalnej animacji artystycznej.

Wśród nowych partnerów nie zabrakło twórców internetowych i osobowości mediowych. Grono to zasilił m.in. znany prezenter stacji Rock Radio – Łukasz „Ciechan” Ciechański, zwycięzca programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” – Adam Strycharczuk (kanał „Na Pełnej”), profesjonalny komik – Grzegorz Halama  oraz  zwycięzca Grand Video Awards 2018 w kategorii publicystyka – Mikołaj Teperek z kanału Vonsky Channel.

Do sieci wielokanałowej dołączyła też najprężniej rozwijająca się organizacja esportowa w Polsce – devils.one, mająca na koncie m.in. mistrzostwo Ultraligi Polsat Games. Współpraca obejmuje tworzenie i obsługę kanałów zawodników oraz wymianę świadczeń, w ramach których Video Brothers udostępnia swoją halę nagraniową – studio z green boxem i sprzętem wideo, a devils.one umożliwia partnerom Video Brothers dostęp do zaplecza Esports Performance Center – ośrodka treningowego dla profesjonalnych graczy – najnowocześniejszego tego typu obiektu w Europie.

W gronie oficjalnych partnerów znalazła się też spółka CDA, z którą Video brothers współpracowało w przeszłości w ramach strefy CDA Premium oraz na polu monetyzacji treści autorskich twórców. Obecna umowa zakłada ochronę serialu w reż. Bartosza Walaszka pt. „Porucznik Kabura” oraz prowadzenie internetowego kanału animacji „Kapitan Bomba”. W koprodukcji z CDA ukazuje się również komedia „PIĄTEK – serial oryginalny” w reż. Grzegorza „Dakanna” Barańskiego, której premiery odbywają się w strefie CDA Premium, dwa tygodnie przed publikacją na kanale Youtube. Serial zdobył podwójną nominację na Grand Video Awards 2019. Na Youtube śledzi go regularnie 100 tysięcy subskrybentów.

Przedłużona została również umowa z Miastem Stołecznym Warszawa, Telewizją Plus oraz Katarzyną Bosacką z kanału EkoBosacka, związaną równolegle z telewizją TVN.

Z uwagi na duże zainteresowanie naszymi usługami, podnieśliśmy kryteria dołączania do Video Brothers dla nowych twórców stricte internetowych. Dodatkowo na początku roku rozwiązaliśmy 37 umów z partnerami nieaktywnymi lub naruszającymi regulamin Youtube, aby solidniej koncentrować się na rozwoju głównych kanałów – wyjaśnia Łukasz Skalik, prezes zarządu Video Brothers – W ramach świadczeń nie tylko optymalizujemy i zabezpieczamy internetowe zasoby naszych partnerów. Przede wszystkim zapewniamy im lepsze zarobki oraz zarządzanie duplikatami w oparciu o system Content ID. W ten sposób efektywnie kierujemy ruchem i podnosimy rangę treści w algorytmach.

Po przyłączeniu wszystkich nowych partnerów łączna liczba klipów, którymi zarządza Video Brothers na 300 zgrupowanych kanałach, oglądanych regularnie przez 25 milionów stałych widzów (subskrybentów), osiągnęła 55 tysięcy. Przy czym już w pierwszym kwartale 2020r. liczba wyświetleń materiałów na wszystkich kanałach wyniosła średnio 203 miliony miesięcznie, a średni przyrost subskrypcji w tym samym czasie utrzymywał się na poziomie 570 tysięcy.

EKSPANSJA ZAGRANICZNA

W 2019 udział ruchu pochodzącego spoza terytorium Polski na kanałach Video Brothers wzrósł do 69% i stanowił największy odsetek od czasu powstania firmy w 2016 roku.

Nasz zagraniczny użytkownik pochodzi głównie z krajów anglojęzycznych, takich jak Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania, Indie. Obowiązujące w wielu państwach wyższe ceny reklam, mimo spadku liczby wyświetleń, wpłynęły dodatnio na przychody w 2019 roku – wyjaśnia Kamil Mrozkowiak, Video Content Manager odpowiedzialny za repozytorium Video Brothers – Spośród 300 kanałów naszej sieci jesteśmy właścicielem 70, a 23 współprodukujemy i są to przeważnie treści przeznaczone na globalne rynki. Warto przy tym pamiętać, że udział użytkowników z Polski w światowej widowni Youtube topnieje z roku na rok i obecnie wynosi niecałe 0,8%. Dlatego mając tak duże możliwości dotarcia, staramy się myśleć i działać globalnie – dodaje

Firma zamierza nadal inwestować w pozyskiwanie licencji do emisji na rynkach zagranicznych. W planach ma również produkcje autorskie o tematyce uniwersalnej kulturowo skierowane do widza międzynarodowego i realizowane w modelu koprodukcyjnym z lokalnymi studiami.

CYFROWA DYSTRYBUCJA MUZYCZNA

Strategicznym obszarem dla Video Brothers, jest rosnąca w siłę dystrybucja cyfrowa muzyki oraz rynek podcastów. Na tym polu spółka chce znacząco poszerzyć swoje działania.

Produkujemy autorskie treści muzyczne. Jednym z ciekawszych projektów jest skierowany do dzieci kanał URWISOWO. Nasze animowane teledyski dla najmłodszych, notujące miliony wyświetleń, można oglądać nie tylko w aplikacji Youtube KIDS. Dostępne są również w pasmach dziecięcych stacji 4fun Gold i 4fun Dance oraz telewizji Top Kids Junior – mówi Tomasz Oreł, koordynator partnerów Video Brothers – Mamy też podpisane stosowne umowy z dystrybutorami oraz ZAiKS-em.

Video Brothers przymierza się do debiutu nowej wyspecjalizowanej marki skierowanej wyłącznie do profesjonalnych artystów oraz internetowych twórców muzycznych.

W ramach Youtube Music grupujemy 41 kanałów stricte muzycznych i na stałe zrzeszonych z naszą agencją. Chcielibyśmy silniej wykorzystać potencjał tej kategorii i zadebiutować na rynku profesjonalnych artystów jako niezależny label – zapowiada Łukasz Skalik, właściciel Video Brothers – Cyfrową dystrybucję audio w serwisach streamingowych jako usługę świadczymy obecnie wiodącym muzykom Video Brothers, którzy kompletują i przenoszą swoje katalogi do naszych repozytoriów, głównie przez niezadowolenie z niskiego poziomu obsługi branży fonograficznej. Na kolejnym etapie poszerzymy zakres świadczeń o pozostałych twórców i uruchomimy nową markę tematyczną.

 WSPARCIE TWÓRCÓW

W celu umożliwienia partnerom wieloplatformowej monetyzacji treści, Video Brothers wspomaga twórców na różnych etapach produkcyjnych, aby ich filmy były atrakcyjnie i chętnie odtwarzane przez użytkowników, również poza Youtube – na Facebooku, Vimeo, Dailymotion, na platformach VOD oraz w tradycyjnych mediach współpracujących z agencją.

Zwiększamy zakres inkubowania nowych internetowych talentów oraz podnosimy poziom wsparcia technicznego naszych aktualnych partnerów. W tym celu w ostatnim czasie znacznie poszerzyliśmy zasoby sprzętowe Video Brothers m.in. o dron, aparaty cyfrowe, prompter, mikroporty czy specjalny mikser do obsługi transmisji on-line. Wszystko do bezpłatnego użytku zrzeszonych z nami twórców – mówi Paweł Kwaśniewski, producent treści Video Brothers – Poszerzyliśmy też katalogi licencjonowanych ścieżek muzycznych z pełnymi prawami do ich darmowej eksploatacji w obrębie Youtube dla naszych partnerów.

 RENTOWNOŚĆ I PLANY VIDEO BROTHERS

Według sprawozdania finansowego złożonego w KRS za rok 2019, Video Brothers osiągnęło 6 055 188 zł przychodu i 2 093 297 zł zysku netto. Dla porównania w 2018 przychód wynosił 3 721 779 zł, a zysk netto 1 035 116 zł. Z kolei w 2017 – przychód wynosił 1 814 968 zł, a zysk netto 120 723 zł.

W ramach indywidualnych umów świadczymy usługi konsultacyjne w zakresie kreacji, produkcji oraz publikacji treści on-line dla instytucji, publicystów, polityków. Prowadzimy kampanie reklamowe w oparciu o system Google Ads oraz na zlecenie realizujemy transmisje wideo, na które w ostatnim czasie wytworzył się duży popyt. Działania te w połączeniu z cyfrową dystrybucją muzyki, stanowią dynamicznie rosnącą część przychodów firmy – wyjaśnia Łukasz Skalik, prezes Video Brothers

SYTUACJA SPÓŁKI W ZWIĄZKU Z COVID-19

Z uwagi na charakter pracy agencji Video Brothers, która w głównym stopniu bazuje na Internecie oraz obrocie licencjami audio-wizualnymi, z kolei w mniejszym – na niestandardowych akcjach reklamowych czy na bezpośrednim kontakcie z klientem krańcowym, obecna sytuacja gospodarcza nie jest postrzegana przez Zarząd spółki jako istotne zagrożenie dla jej płynności finansowej.

Mamy sytuację w której z powodu przymusu pozostawania w domu, Youtubem zainteresował się niemal każdy muzyk, aktor czy komik. Do tej pory każdy z nich pracował głównie w „off-line”, a publikacje treści w Internecie traktował „z doskoku” lub w ogóle nie doceniał istniejącego w nim potencjału – tłumaczy Tomasz Oreł, koordynator partnerów Video Brothers – Również wytwórnie filmowe i licencjodawcy, którzy wcześniej niechętnie udostępniali swoje katalogi na użytek platform wideo, robią to dużo chętniej i odważniej, chwaląc przy tym efekty.

Comments

comments

56
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...