Jak Mikołaj” rozgrzeje serca internautów!

Jerzy Ciszewski - 19.12.2018
39

Jak Mikołaj” rozgrzeje serca internautów!

„Jak Mikołaj” rozgrzeje serca internautów!
Martin STankiewicz z kolejną, niezwykłą produkcją na święta

Najnowsza, świąteczna produkcja Martina Stankiewicza, jednego z najpopularniejszych twórców rozrywkowych na polskim YouTube, to nie tylko przykład w pełni profesjonalnego branded contentu. Film zrealizowany we współpracy z marką Coca-Cola, która już po raz czwarty zaufała twórcy przy świątecznym projekcie, to także zapowiedź zmian na polskim YouTube. „Jak Mikołaj” to połączenie pasji i profesjonalnej produkcji – takich filmów możemy spodziewać się na jego kanale w nadchodzącym roku!

Pomysł na produkcję pojawił się w październiku, a pierwsze kroki w jej realizacji autorzy stawiali w studio nagraniowym, gdzie powstała świąteczna piosenka. Za wokal odpowiadał Szymon Żurawski – wokalista, twórca i lider młodego zespołu szymonmówi. Zespół Szymona wraz z Martinem Stankiewiczem napisał tekst i stworzył aranżację muzyczną. Efekty tej współpracy Stankiewicz przeniósł na ekran – stworzył scenariusz do filmu, wyreżyserował go, a także odegrał główną rolę w teledysku, będącym częścią świątecznej kampanii marki Coca-Cola. Największa magia działa się na planie, gdzie przez dwa dni, ponad 90 osób pracowało na efekt finalny – było warto! „Jak Mikołaj” to jedna z najbardziej profesjonalnych produkcji na polskim YouTube. Skala projektu była wyzwaniem dla twórcy i równocześnie spełnieniem jego marzenia, o przeniesieniu internetowego wideo w nowy wymiar.

–  Moje świąteczne projekty są podsumowaniem całego, rocznego dorobku. Parafrazując – jaki film świąteczny, taki cały rok. Tegoroczna kampania Coca-Cola zachęca do dzielenia się dobrem i poświęcenia swojej uwagi drugiej osobie. Uznałem to za fantastyczny punkt wyjścia do mikołajowej, nieco abstrakcyjnej historii. Chciałem też, żeby ta piosenka była hołdem i nawiązaniem do wszystkich świątecznych zagranicznych hitów z lat 80. i wczesnych 90. Szczególną inspiracją był dla mnie utwór „Blobby”, który w ‘93 szturmem podbił wszystkie rankingi, będąc równocześnie określany najgorszą piosenką świata. Czy można wyobrazić sobie bardziej przewrotną inspirację? Ale na poważnie: chciałem ten projekt zrealizować
w pełni profesjonalnie, nie idąc na kompromisy. Do współpracy zaprosiłem więc Warsaw Production,  ludzi, z którymi miałem przyjemność pracować przy okazji tworzenia „Czarnego Lusterka”. Wiedziałem jednak, że cały czas chcę zachować trzon swej youtube’owej ekipy. Połączenie naszej pasji i zaangażowania
z profesjonalizmem i doświadczeniem ekipy, którą zebrała Zosia Jezierska, sprawiło, że ten projekt nie mógł się nie udać. Coca-Cola od początku wspierała moje działania. Zaraziłem ich swoją energią i wiarą w to, że wspólne dzieło będzie przełomowe i stanie się głosem młodego pokolenia – komentuje Martin Stankiewicz.

Projekt współtworzyli m.in.: Szymon Żurawski (wokal, tekst, aranżacja), Piotr Kołodyński (mix i master), Zosia Jezierska (kierownik produkcji), Robert Gajzler (zdjęcia), Zuzanna Mańkiewicz (kostiumy), Aleksandra Maliszewska (charakteryzacja), Aleksandra Mucha (scenografia), Paweł „Blitz” Rosłon (oświetlenie), Marcin „Randall” Nowakowski (kierownik planu, fx supervisor), Sławomir Nadolski (II reżyser), Miłosz Domoń (kwestie techniczne i montaż offline)
i Tomasz Wilczyński (dokument o procesie powstawania projektu, który pojawi się na kanale twórcy tydzień później).

Film „Jak Mikołaj” został zrealizowany na zlecenie klienta – marki Coca-Cola, która
w zakresie współpracy z influencerami obsługiwana jest przez agencję mediową MediaCom.

W tym roku Coca-Cola jest partnerem Szlachetnej Paczki. Decyzją Martina, cały dochód z AdSense, jaki w grudniu wygeneruje świąteczny teledysk, zostanie przekazany na rzecz podopiecznych projektu.

Teledysk: https://youtu.be/qk3rJbQxlLQ

Kulisy powstawania filmu okiem Jacka Gadzinowskiego: https://youtu.be/KOSPTOlF2iE


****

Martin Stankiewicz swoją przygodę z produkcją wideo w internecie rozpoczynał pod skrzydłami Wirtualnej Polski, jako prowadzący i koordynator platformy „tosiewytnie”. Samodzielnie na YouTube działa już od ponad 5 lat i dał się poznać widzom jako najbarwniejsza postać na platformie oraz autor dłuższych form fabularnych o wysokiej jakości. Wśród wcześniejszych realizacji dla Coca-Cola warto wymienić m.in. świąteczną parodię „Jak podarować radość” czy filmy: „Choinkowa katastrofa, czyli jak dogodzić kobiecie w Święta” oraz „Gdybyś w Święta zmienił się w mamę”. Wszystkie trzy filmy były nominowane w konkursie Grand Video Awards, a pierwsze dwa z nich otrzymały główną nagrodę
w kategorii branded content odpowiednio w 2016 i 2017 roku.

Comments

comments

39
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...