Billboardy… oczyszczające powietrze – kampania

Redakcja PR - 02.10.2018
269

Rusza druga odsłona kampanii Avivy „Wiem, czym oddycham”

1 października Aviva rozpoczyna drugą odsłonę kampanii „Wiem, czym oddycham”. Jej celem jest edukacja, jak można przeciwdziałać szkodliwemu wpływowi smogu na zdrowie. Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy akcji. Jeszcze w październiku dodatkowo wzmocni ją kampania telewizyjna.

W drugiej edycji kampanii w Polsce przybędzie kolejnych 100 zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza. Urządzenia te „na żywo” przesyłają dane dotyczące stężenia zanieczyszczeń, które można śledzić na komputerze lub smartfonie.

Czujniki można zdobyć w konkursie Fundacji Aviva, skierowanym do lokalnych społeczności. Aviva zaprasza do udziału szczególnie szkoły, przedszkola, świetlice, gminy, organizacje pozarządowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe.

Od 1 do 27 października br. na stronie www.wiemczymoddycham.pl każdy może zgłosić proponowaną lokalizację czujnika. Czujniki zostaną zamontowane w 100 miejscach, które zdobędą największe poparcie w głosowaniu internetowym od 28 października do 5 grudnia. Wyniki zostaną ogłoszone 6 grudnia.

Dodatkowo, 50 szkół podstawowych z największą liczbą głosów w skali kraju otrzyma wewnętrzne sensory jakości powietrza.

Pierwsza edycja konkursu (listopad-grudzień 2017 r.) zwiększyła liczbę czujników o 300 urządzeń. Milion siedemset tysięcy użytkowników odwiedza średnio miesięcznie stronę www.airly.eu, żeby sprawdzać jakość powietrza, a sto tysięcy osób pobrało specjalną aplikację.

W centrum Warszawy, obok skrzyżowania Alei Jerozolimskich i al. Jana Pawła II, stanął właśnie pierwszy w Polsce billboard będący zarazem filtrem powietrza. Dzięki technologii trzech warstw siatki oczyszczającej The Breath, opracowanej przez włoskich naukowców, instalacja jest w stanie pochłonąć zanieczyszczenia emitowane przez 91 350 samochodów rocznie. Technologia The Breath absorbuje cząsteczki takich zanieczyszczeń jak: tlenki azotu, siarki, a także ben­zen C6H6 (wysoce toksyczny czynnik rakotwórczy). Usuwając te gazy z atmosfery, technologia może zapobiegać zachodzeniu niektórych reakcji chemicznych, które powodują powstawanie cząstek wtórnych, takich jak PM10, PM1.0 i PM2,5, które to mają bezpośredni, szkodliwy wpływ na zdrowie. Od dziś billboard oczyszcza powietrze i zachęca do udziału w akcji „Wiem, czym oddycham”.

27 października w Krakowie Aviva organizuje AirRun, czyli bieg w maskach antysmogowych na dystansie 5 i 10 km, dla tysiąca uczestników.

Wydarzenie jest otwarte i bezpłatne, a zapisy ruszają dziś na stronie www.wiemczymoddycham.pl. Każdy z uczestników otrzyma pakiet startowy z maską antysmogową marki Cambridge. Ambasadorką AirRun została lekkoatletka Joanna Jóźwik. W biegu wezmą też udział inne znane biegaczki – Sofia Ennaoui oraz Angelika Cichocka.

Od 1 do 6 października trwają Dni Spirometrii, czyli akcja bezpłatnych badań płuc w całej Polsce, której partnerem strategicznym jest Aviva.

Spirometria polega na pomiarze objętości i pojemności płuc oraz przepływu powietrza przez płuca i oskrzela. To najprostszy sposób na sprawdzenie układu oddechowego. Badanie trwa kilka minut, nie wymaga przygotowania, jest bezbolesne, a wynik dostępny jest od razu.

Bezpłatne badania można przeprowadzić w 236 placówkach zdrowotnych w całej Polsce. Ich lista jest dostępna pod linkiem: http://www.astma-alergia-pochp.pl/

We współpracy z wydawnictwem edukacyjnym Nowa Era, Aviva przygotowała także scenariusze lekcji na temat smogu i propozycje konkursów. Materiały są dostępne na www.wiemczymoddycham.pl.

Na stronie i w mediach społecznościowych Avivy pojawią się kolejne atrakcyjne materiały na temat smogu i jego wpływu na życie, przygotowane we współpracy z influencerami.

Akcja zostanie dodatkowo wzmocniona poprzez kampanię telewizyjną, która ruszy jeszcze w październiku.

„Nasza akcja zawiera uzupełniające się działania społeczne, edukacyjne i promocyjne. Większość z nich to świeże pomysły – zwłaszcza billboard pochłaniający smog czy bieg w maskach. Kontynuujemy też inicjatywy z pierwszej edycji, które najbardziej angażowały odbiorców – konkurs na czujniki jakości powietrza i materiały przygotowane przez influencerów. Wskazujemy proste rozwiązania, które chronią zdrowie przed smogiem bez rezygnacji z aktywnego stylu życia. W kampanii telewizyjnej przedstawimy specjalną propozycję dla naszych klientów” – mówi Iwona Czech, kierująca działem komunikacji i zarządzania marką w Avivie.

Za koncept i wdrożenie działań odpowiada agencja Sixtyone Yards z Poznania.

Comments

comments

269
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...