Złote Spinacze 2016 - komentarze przedstawicieli nagrodzonych agencji
Gala konkursu Złote Spinacze 2016 za nami. Wielkimi zwycięzcami zostały agencje: MSLGROUP i Havas PR Warsaw (po 6 statuetek), Garden of Words i Komunikacja Plus (po 5 nagród). Łącznie przyznano 19 Złotych, 27 Srebrnych i 21 Brązowych Spinaczy. Oto komentarze przedstawicieli nagrodzonych agencji.
Zobacz również: Złote Spinacze 2016 – pełna lista nagrodzonych
Katarzyna Kamińska, President, Havas PR Warsaw (2 Złote Spinacze, 2 Srebrne, 2 Brązowe)
Pragnę podziękować wszystkim Klientom, którzy Nam zaufali, partnerom zaangażowanym w realizację projektów oraz całemu zespołowi Havas PR. Każda z nagrodzonych kampanii zdecydowanie przełamuje stereotypowe myślenie o public relations. Wierzę, że przed nami nowy i dobry czas dla PR!
Sebastian Hejnowski, CEO MSLGROUP (1 Złoty Spinacz, 4 Srebrne, 1 Brązowy)
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznego wyniku naszej agencji na gali Złotych Spinaczy. Pomimo wielu nagród międzynarodowych, MSLGROUP pierwszy raz został nagrodzony tak wysoko w Polsce. Każda statuetka bardzo nas cieszy.
Pragnę pogratulować całemu Związkowi Firm Public Relations za zorganizowanie gali na najwyższym poziomie. Widać było, że sam konkurs jak i gala finałowa były znakomicie przygotowane i dopracowane.
Iwona Michalczyk, Dyrektor zarządzająca, Garden of Words (3 Złote Spinacze, 2 Brązowe)
Agencja Garden of Words w konkursie Złote Spinacze nagradzana była już wielokrotnie – w tegorocznej edycji prowadzone przez nas projekty zostały uhonorowane statuetką w aż pięciu kategoriach – Kreatywność, Content Marketing, Corporate Social Responsibility, Event komercyjny oraz Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze. Na 27 kategorii złoto zostało przyznane tylko 19 projektom – w tym trzykrotnie dla inicjatywy Kuchnia Spotkań IKEA realizowanej przez nas przy współpracy z partnerami. Szczególnie dumni jesteśmy ze złotej nagrody w kategorii kreatywność, a także statuetki w nowo utworzonej kategorii Content Marketing, która pokazuje, że PR może być jednym z kluczowych elementów kampanii marketingowych. Z powodzeniem rywalizujemy z największymi, sieciowymi agencjami. Bez światowego kapitału budujemy światową jakość.
Tomasz Alberski, Prezes agencji Komunikacja Plus (3 Złote Spinacze, 1 Srebrny, 1 Brązowy)
Tych pięć Spinaczy to dowód na to, że jako silny, kreatywny zespół byliśmy skuteczni i obecni w kilku ważnych momentach – nie tylko dla naszych klientów, ale też dużych grup odbiorców, do których te projekty były skierowane. Dla przykładu – wyjaśnienie mieszkańcom, że wysoki komin w centrum miasta to ważny krok w stronę oczyszczania miejskiego powietrza, było sporym wyzwaniem. Dlatego dziś satysfakcja jest podwójna – zrealizowaliśmy doceniony projekt komunikacyjny, a wrocławianie śpią spokojnie bo wiedzą, że unoszący się obłok nad kominem to po prostu czysta para wodna. Medialnym sukcesem zakończyliśmy także udział w dwóch największych wydarzeniach społeczno-kulturalnych mijającego roku: Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 i Światowych Dniach Młodzieży. Choć każdy z projektów miał inną specyfikę, łączy je jedno – dały nam możliwość zdobycia cennych doświadczeń. Dziś mamy poczucie, że zasłużyliśmy na obecność w branżowej czołówce.
Adam Kozłowski, Senior Account Manager, Monday PR (2 Srebrne Spinacze)
Nie ukrywam, że liczyliśmy na Złoty Spinacz dla “Sztuki Składania Historii powered by Intel” J, co nie zmienia faktu, że jesteśmy dumni z podwójnego srebra. Złote Spinacze – zwane Oscarami polskiego PRu – to konkurs, do którego mamy ogromny sentyment, cieszymy się, że jurorzy docenili projekt, który zyskał uznanie także wśród przedstawicieli branży reklamowej i wideo. Kampanię (a także poszczególne filmy wchodzące w jej skład), którą zrealizowaliśmy dla Intela z Krzyśkiem Gonciarzem uhonorowano szeregiem wyróżnień w różnych konkursach branżowych – Kreaturą 2016 w kategorii Content Marketing, trzema nagrodami Grand Video Awards 2016 oraz statuetką Creators Video Awards.
Cieszę się, że w Złotych Spinaczach pojawiła się kategoria Content Marketing – w końcu PRowcy to mistrzowie contentu. Content marketing to jeden z najprężniej rozwijających się obszarów komunikacji, a także jeden z trendów, które będą kształtować rynek w nadchodzących latach. Era contentu, to czas, który należy do nas – specjalistów od tworzenia treści i opowiadania historii
Joanna Niemiec, Wiceprezes i główny strateg, LoveBrands Relations (1 Srebrny Spinacz)
Bardzo pozytywnie oceniam zmianę formuły i przyznawanie w tym roku 3 różnych Spinaczy (Brąz, Srebro i Złoto). To zdecydowanie podnosi rangę konkursu, stawia przed firmami wyższe wymagania i sprawia, że satysfakcja ze Srebrnego Spinacza dla LoveBrands Relations i projektu Arrinera, jest tym większa. Komunikacja kryzysowa i antykryzysowa to jedna z bardziej wymagających kategorii i jednocześnie świadectwo ogromnego zaufania klienta do agencji w zakresie doradztwa strategicznego. Cieszę się, że stanęliśmy na wysokości zadania i dziś wraz z klientem możemy świętować wspólny sukces, jakim jest wypromowanie Arrinery na prawdziwie polski, motoryzacyjny „lovebrand”. To także dowód na to, że umiejętnie poprowadzona komunikacja kryzysowa może nie tylko ochronić, ale wręcz umocnić pozycję marki.
Ryszard Solski, Prezes zarządu Solski Burson-Marsteller (1 Srebrny Spinacz):
Konkurs Złote Spinacze, który zapoczątkowałem jeszcze jako prezes ZFPR, ma już piękną historię i cieszy się dużą popularnością. Widać to było po liczbie zgłoszeń i poziomie prac – z tego jako branża powinniśmy się cieszyć.
Gala finałowa była doskonale zorganizowana, świetnie prowadzona, uczestnicy byli zadowoleni – dla nas była to miła uroczystość.
Jako agencja Solski BM bardzo rzadko zgłaszamy się do branżowych wyróżnień – ostatni raz było to 7 lat temu. Nagrody takie jak Złote Spinacze są szczególnie ważne dla agencji mających stosunkowo młodą historię i nieugruntowaną pozycję na rynku. W tym roku zgłosiliśmy bardzo nietypowy projekt. Nasz klient, hiszpańska firma Roca, miała wspaniały pomysł wydania poradnika dla osób niepełnosprawnych, jak korzystać z łazienki. To była piękna idea, którą wraz ze studiem graficznym pomogliśmy zrealizować.
Michał Kopera, Partner, People PR (1 Srebrny Spinacz)
Jako debiutant w Złotych Spinaczach, wiele uwagi poświęcaliśmy kwestiom technicznym aby właściwie przygotować aplikację. W tym względzie biuro organizacyjne ZFPR stanęło na wysokości zadania. Uczestniczyliśmy w szkoleniu zorganizowanym w siedzibie Związku. Wytyczne były zwięzłe i jednoznaczne – dziękujemy.
Zimny grudniowy wieczór okazał się gorący dla mojego Zespołu oraz dla branży suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii. Srebro wystarczyło aby zwyciężyć w kategorii: sektor spożywczy, a fakt, że znaleźliśmy się na podium ze znakomitymi polskimi agencjami realizującymi projekty dla Coca-Coli czy E. Wedel – supermarkami, na których jesteśmy wychowani – najlepiej świadczy o poziomie konkursu. Nominację w jednej z kluczowych kategorii: efektywność, odbieramy jako niezwykłe wyróżnienie.
Myślę, że warto zastanowić się w środowisku nad powołaniem dodatkowej inicjatywy konkursowej, która mogłaby być pozytywną konkurencją dla Złotych Spinaczy i dobrze wpłynęłaby na rozbudowę oraz konsolidację kapitału społecznego w branży. Jeśli Złote Spinacze dziś nazywane są Oskarami naszej branży, to myślę, że zasługujemy także na Złote Globy!