Zgłoszenia do Złotych Spinaczy – co warto wiedzieć

Redakcja PR - 30.08.2018
106

Zgłoszenia do Złotych Spinaczy – co warto wiedzieć

Grzegorz Szczepański oraz Katarzyna Rudzik

Grzegorz Szaczepański - CEO w Hill+Knowlton Strategies i juror Konkursu Złote Spinacze 2018
Katarzyna Rudzik - menedżer ZFPR odpowiadająca za realizację XVI edycji Złotych Spinaczy.

Rok 2017 był rekordowy pod względem ilości zgłoszeń do Złotych Spinaczy. Jednak – jak podają organizatorzy – XVI edycja może cieszyć się jeszcze większą frekwencją. Z jakimi zmianami muszą się liczyć podmioty startujące w konkursie? Jaki będzie miało to wpływ na wybór projektów? O tym portalowi publicrelations.pl opowiada Grzegorz Szczepański – CEO w Hill+Knowlton Strategies i juror Konkursu Złote Spinacze 2018 oraz Katarzyna Rudzik – menedżer ZFPR odpowiadająca za realizację tegorocznej edycji.

 

Kampanie i działania komunikacyjne oceniane są w tym roku przez 78 osobowe jury, którego skład z edycji na edycję stale rośnie. Skąd taki trend?

Grzegorz Szczepański: Zależy nam, aby prace zgłoszone w konkursie były oceniane przez możliwie reprezentatywne grono jurorów, wśród których znajdują się zarówno usługodawcy, usługobiorcy, jak i środowisko akademickie. Ze względu na rosnącą liczbę zgłoszeń zdecydowaliśmy się na powołanie czwartej grupy jurorskiej, tak by liczba zgłoszeń przypadająca do oceny danemu członkowi, dała możliwość dogłębnej analizy każdej ze zgłoszonych prac.

Jakie są prognozy dotyczące ilości zgłoszeń w tym roku i jak mają się one do zeszłorocznego konkursu?

Katarzyna Rudzik: W XV edycji do konkursu napłynęło 266 zgłoszeń; łącznie w 34 kategoriach: 18 głównych, 13 sektorowych oraz 3 specjalnych. W 2017 roku odnotowaliśmy największy wynik od początku istnienia konkursu. W tym roku spodziewamy się podobnej liczby zgłoszeń. Zainteresowanie konkursem z roku na rok jest coraz większe.

Które kategorie cieszą się największą popularnością?

K.R: Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszy się Kampania społeczna. Kolejne najczęściej wybierane kategorie główne to PR produktu i Event komercyjny.

Jakie są nowości regulaminowe?

K.R: Rozszerzona została definicja kategorii dot. CSR, a jej nazwa uległa zmianie. Od tej edycji jest to Sustainability & CSR Communications, czyli działania public relations wspierające procesy wdrażania strategii CSR w firmach lub instytucjach. Ta kategoria jest przeznaczona dla podmiotów, które w spójny i przejrzysty sposób podejmują się realizacji polityki, której głównym celem jest minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko i społeczności lokalne, przy równoczesnym budowaniu wspólnej wartości dodanej wynikającej z wzajemnego współdziałania na rzecz społecznego dobra. W tej kategorii szczególnie wyróżniane będą projekty promujące ideę dialogu społecznego, czyli podejścia, w którym w procesie podejmowania decyzji w danej firmie uwzględnia się stanowisko jej kluczowych interesariuszy.
Pojawiły się również zmiany w samym wniosku. Dodana została możliwość wypełniania formularza osobno do wybranych kategorii zgłaszanego projektu. Dla każdego projektu zgłaszanego do więcej niż jednej kategorii można przygotować osobny opis i uzasadnienie, dlaczego właśnie w wybranej kategorii projekt zasługuje na nagrodę.
Poza tym, zamknęliśmy możliwości zgłoszenia poufnego. Wszystkie case’y będą dostępne na dedykowanej platformie, którą uruchomimy na początku przyszłego roku, by mogły edukować przyszłych aplikujących, ale i nie tylko ich.

 

Już tylko kilka dni zostało do ostatecznego terminu zamknięcia zgłoszeń do XVI edycji konkursu o Złoty Spinacz. Laureatów poznamy 7 grudnia 2018 podczas Uroczystej Gali.

 

Comments

comments

106
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...