Wargorr Wedla w nowej reklamie

Redakcja PR - 22.09.2016
55

Co marka komunikuje tym razem?

Różnych bohaterów wybierają sobie marki do komunikacji z odbiorcami. Czasem jest to Serce i Rozum, innym razem Mały Głód, a niektórzy wybierają zupełnie inny rodzaj postaci. Marką, jaka ostatnio zaskakuje nas swoimi kreacjami jest Wedel – rodzinna firma, które raczej do tej pory nie była kojarzona z bardzo wyrazistymi postaciami w swoich reklamach. Od jakiegoś czasu zaskakuje konsumentów, wybierając do swoich przedstawień Wargorra – postać przezabawną, na początku lekko przerażającą, która jednak ujmuje nie tylko najmłodszych widzów, ale całe rodziny. Jak? Przekonajcie się sami. Oto Wargorr Wedla w nowej reklamie. 

Wedlowski kosmiczny bohater był dla mnie dużym szokiem, gdy zobaczyłam go po raz pierwszy rok temu. W branży marketingowej zrobił się szum za sprawą tak oryginalnego urozmaicenia komunikacji przez markę. Szybko jednak zdobył serca dorosłych i dzieci, dlatego kontynuuje się tę strategię do dziś. Efektem są coraz to nowe ujęcia postaci Wargorra – w najnowszej odsłonie reklamuje duże tabliczki czekolady. Jaki jest cel nowej kampanii?

Wedel wprowadził Wargorra do swojej komunikacji marketingowej w 2015 roku. Celem kampanii z udziałem tej postaci jest odświeżenie komunikacji marki i zmiana jej pozycjonowania. Przy pomocy zabawnej i oryginalnej postaci Wargorra chcemy nie tylko w nowy sposób  zaintrygować naszego wiernego konsumenta, ale również dotrzeć do młodszego odbiorcy. Komunikacja marki E.Wedel z udziałem nowego bohatera skierowana jest przede wszystkim do młodej grupy docelowej od 15 do 39 roku życia – komentuje Magdalena Kołodziejska, PR Manager marki Wedel.

Wargorr jest specyficzną postacią. Jego wygląd zewnętrzny sugeruje złowrogie zamiary, czego dowodem jest czerń, która zazwyczaj w bajkach przypisywana jest złym postaciom. Wargorr przybywa na Ziemię jednak, by odnaleźć dziecięcą radość, o czym mówi pierwsza reklama z jego udziałem. Tak właśnie rozpoczyna się historia bohatera marki, którego losy śledzimy w reklamach.

To nie jest zwyczajna opowieść o przygodach kosmity. To również emocjonalne angażowanie odbiorcy w pewną drogę przemiany, którą przebywa bohater. Absolutnym hitem był spot z okazji Dnia Matki, który rozczulił konsumentów bez dwóch zdań. Historiami, które najbardziej wciągają odbiorcę są te o metamorfozach. Nie bez powodu oglądamy w telewizji programy o ludzkich przemianach, kochamy bajki, gdzie dobro wygrywa zło i kibicujemy czarnym charakterom, które usiłują przejść na drugą stronę. Wargorr porusza serca i rozczula największych twardzieli. Dowód?

W najnowszej odsłonie reklamy z Wargorrem bohater wkracza mocno do ludzkiego świata, konfrontuje się z innymi w uroczy sposób. Duża tabliczka czekolady to powód do dzielenia się słodkością z innymi. Co marka chce w ten sposób przekazać odbiorcom?

Poprzez komunikację reklamową i marketingową z wykorzystaniem naszego bohatera pokazujemy nowe aspekty wizerunku marki oraz jej produktów, które budzą w konsumentach dziecięcą radość. Pragniemy pokazać, że Wedel, poza wieloletnimi tradycjami, posiada także bardziej nowoczesne i zabawne oblicze. Chcemy udowodnić, że jako marka potrafimy być spontaniczni i radośni oraz zachować do siebie pewien dystans. Ostatnia kreacja telewizyjna, w której występuje Wargorr, dotyczy dużych tabliczek E.Wedel. Główną osią komunikacji jest 30-sekundowy spot reklamowy, w którym Wargorr częstuje ludzi dużą tabliczką czekolady. Robi to jednak oczywiście po swojemu… w zabawny sposób, chcąc zachować jak najwięcej słodkości i dziecięcej radości dla siebie. Reklamy są emitowane w głównych stacjach ogólnopolskich oraz tematycznych – mówi Magdalena Kołodziejska. 

Która z reklam podoba Wam się najbardziej?

zdj. główne: Wedel

Comments

comments

55
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...