Szokująca reklama Ikei – w sklepie stanęła replika zniszczonego wojną pomieszczenia w Syrii

Redakcja PR - 08.11.2016
73

Ikea z szokującą reklamą-instalacją w norweskim sklepie

Reklamy skandynawskich marek  często zaskakują i nie uciekają od ważnych społecznie tematów, o czym pisaliśmy ostatnio przy okazji wystawy „Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi”. Najnowszy spot Ikei jest tego najlepszym przykładem – nawiązuje do toczącej się wojny domowej w Syrii. 

Ikea znakomicie wykorzystała przestrzeń, którą na co dzień oglądają potencjalni kupujący produkty szwedzkiej marki. Uwielbiamy spacerować po Ikei, oglądać wymarzone aranżacje, oczyma wyobraźni widzimy już meble stojące w naszym wymarzonym salonie… Na tym motywie zagrali szwedzcy marketingowcy – jeden z pokojów w norweskim sklepie Ikea Slependen został zaaranżowany w sposób oddający piekło wojny w Syrii – mały, zniszczony, ze skromnym wyposażeniem. Pomieszczenie jest repliką rzeczywistych zniszczeń wojennych z Syrii. Dodatkowo, w sklepie umieszczono plakaty i metki ze zdjęciami i opisami syryjskich rodzin i problemów, z jakimi się borykają – od zniszczonych domów po brak wody, żywności i opieki medycznej. W sklepie można zostawiać również datki dla syryjskich rodzin, które zostaną przekazane za pośrednictwem Czerwonego Krzyża.

Kampania została przygotowana na zlecenie czerwonego Krzyża, norweskiego oddziału IKEA oraz telewizji NRK TV. Za kampanie odpowiada norweska agencja POL. Instalacja była umieszczona w sklepie w dniach 17-31 października, tygodniowo widziało ją ponad 40 tysięcy klientów sklepu. W czasie kampanii zebrano łącznie ponad 22 miliony euro, które zostaną przeznaczone na pomoc ofiarom wojny domowej w Syrii.

ikea-syria-hed-2016

Mieliśmy zebranych wiele materiałów do kampanii z samej Syrii, bez względu jednak na to, nic nie zbliża się emocjonalnie do rzeczywistego dramatu mieszkańców tego kraju. Zdaliśmy sobie sprawę że możemy spróbować zbliżyć norwegów do tego doświadczenia. Umieszczenie syryjskiego pomieszczenia na tle pięknych, szwedzkich mebli z Ikei wywołało bardziej emocjonalne reakcje niż niejedna tradycyjna reklama – powiedział serwisowi AdFreak Snorre Martinsen, art director agencji POL.

Na podstawie: PRweek.com

 

„Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi?” Relacja z wystawy

Comments

comments

73
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...