Słuchacze podcastów akceptują treści reklamowe

Informacja Prasowa - 04.09.2023
213

Jest to format, który stale zwiększa swoją popularność wśród reklamodawców

Do podcastów przekonuje się coraz więcej polskich słuchaczy. Jest to również format, który stale zwiększa swoją popularność wśród reklamodawców. Wyniki badania „Słuchacz podcastów w Polsce 2022”, stworzonego przez Grupę Eurozet* po raz kolejny pokazały wysoki poziom akceptacji treści reklamowych pojawiających się w seriach podcastowych.

Zespół Grupy Eurozet przedstawił właśnie wnioski z czwartej edycji najobszerniejszego badania słuchaczy podcastów na polskim rynku, realizowanego we współpracy z Publicis Groupe. Zgodnie z danymi przedstawionymi w raporcie zasięg tygodniowy podcastów wśród użytkowników sieci w naszym kraju w 2022 r. wynosił aż 21,2%**, co oznacza, że co piąty internauta regularnie i stale słucha podcastów.
infografika_1920x1080-1.png

Popularność podcastów stale rośnie – zarówno na świecie, jak i w Polsce. To najmłodsze medium jest zaraz po muzyce słuchanej w radiu FM i na platformach streamingowych drugim najczęściej wybieranym przez polskich słuchaczy rodzajem treści audio. Opracowywany przez nasz zespół ekspertów raport „Słuchacz podcastów w Polsce” już od 4 lat pozwala nam na bieżąco obserwować rozwój podcastów w naszym kraju ​

– mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną w Grupie Eurozet.

infografika_1920x1080-2.png
W tym roku twórcy raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” w pierwszej kolejności skupili się na reklamie, która coraz częściej w różnych formach pojawia się w seriach podcastowych. Jak wskazują, rosnąca popularność podcastów na świecie powoduje odkrycie niewykorzystanego dotychczas potencjału reklamowego.

W ciągu zaledwie 7 lat globalna wartość rynku reklamowego w podcastach może wynieść nawet 5 mld dolarów***. Także w Polsce marki coraz chętniej komunikują się za pośrednictwem tego medium. Jak pokazuje nasze badanie, już ponad połowa polskich słuchaczy zetknęła się z reklamami emitowanymi w trakcie podcastów, a także z odcinkami lub całymi seriami sponsorowanymi przez daną markę. To właśnie ta ostatnia forma reklamy w podcastach, czyli współpraca z podcasterami przy odcinkach związanych tematycznie z daną marką i obecność reklamodawcy w postaci wskazania sponsorskiego w trakcie audycji, zdecydowanie najszybciej zyskuje na popularności.

– komentuje Radosław Sączek, Creative Group Head w Grupie Eurozet.

infografika_1920x1080-3.png
Podobnie jak w poprzednich latach, także najnowsza edycja badania potwierdziła, że treści promocyjne w podcastach cieszą się wysokim poziomem akceptacji słuchaczy. Ponad 70% badanych twierdzi, że akceptuje odcinki lub podcasty sponsorowane przez markę, a także polecanie przez twórców konkretnych brandów. Ponad 60% respondentów deklaruje gotowość do słuchania odcinków lub serii tworzonych przez markę (tzw. branded podcast), a prawie połowa – spotów emitowanych przy podcastach.
Słuchacze podcastów to dla reklamodawców bardzo atrakcyjna grupa. Najwięcej odbiorców tego rodzaju audycji jest w grupie wiekowej 35+, aż 88% z nich ma minimum średnie wykształcenie, a prawie połowa wyższe. W zdecydowanej większości słuchacze podcastów mieszkają w miastach. To także osoby, które w świadomy sposób dobierają konsumowane przez siebie treści i bardzo chętnie zdobytą w podcastach wiedzę wykorzystują w rozmowach czy wdrażają w codziennym życiu.

Większość odbiorców podcastów celowo ogranicza swój kontakt z reklamą w internecie, korzystając z programów blokujących jej wyświetlanie. Oprogramowanie tego typu pozostaje nieskuteczne wobec reklamy audio. Słuchacze chętnie korzystają z treści promocyjnych zawartych w audycjach w sieci – 41% odwiedza strony wymienione w podcastach, a 32% jest skłonne kupić reklamowany produkt. Podcasty mogą zatem stanowić dobry sposób na dotarcie z przekazem reklamowym do tej grupy internautów

– podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.

infografika_1920x1080-4.png
Więcej informacji na temat słuchaczy podcastów w Polsce – w kolejnych informacjach na temat badania już wkrótce. Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad 2022 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8305; CAWI

Comments

comments

213
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...