Przewodnik po 10 stanowiskach, które zagoszczą na dobre w branży interaktywnej w niedalekiej przyszłości

Redakcja PR - 26.07.2017
103

Przewodnik po 10 stanowiskach, które zagoszczą na dobre w branży interaktywnej w niedalekiej przyszłości

Marketingowcy, czas na wypolerowanie życiorysu! Wśród gwałtownych zmian firma się zmienia, a praca, którą uznano za eksperymentalną kilka lat temu jest obecnie niezbędna. Ścieżki kariery krzyżują się w połowie drogi, a zarówno marki, jak i agencje reklamowe rekalibrują talenty do następnej generacji marketingu. Połączone siły globalizacji i utowarowienia technologii pogłębiają tempo, w którym nowe, obiecujące narzędzia stają się dostępne dla marek. Według Aarona Harveya, współzałożyciela i wykonawczego dyrektora kreatywności w Ready Set Rocket, każde stanowisko, na które agencje marketingowe obecnie zatrudniają, nie istniało kiedy rozpoczynano działalność osiem lat temu.

Po gruntownej analizie, udało się zidentyfikować 10 stanowisk, które będą grały pierwsze skrzypce w branży interaktywnej w ciągu następnych kilku lat – a przynajmniej do chwili przybycia następnej fali innowacji.

  1. Chief experience oficer
    Kategoria:
    zarządzanie wykonawcze
    Fakt: według IDC, do roku 2020, 40 proc. Chief Digital Officerów zostanie CxO.
    Wymagane umiejętności: mistrzostwo w myśleniu projektowym, solidna podstawa informatyczna, kreatywność, zarządzanie wykonawcze

Rozwijanie szerokiego zakresu umiejętności w punkcie przecięcia się technologii i marketingu jest kluczowe dla zrozumienia ewolucji doświadczeń klientów w danym wieku. Pełne doświadczenie, jakie mają konsumenci z markami wymaga również nieustannego skupienia się na ludziach i zdolności do określenia, w jaki sposób marka może wzbogacić lub dodać znaczącą wartość.

Różnorodność doświadczeń jest ważna, ale najważniejsza jest głęboka empatia i skupienie się na myśleniu projektowym, co stawia docelową osobę w centrum podejmowania decyzji biznesowych. Stała ewolucja cyfrowa, która pokłada swoją moc w rękach konsumentów i pomaga ożywić myślenie zorientowane na doświadczenie – stanowi kolejny czynnik zapewniający, iż jutrzejsze wyzwania będą różniły się od tych obecnych.

Alex Vera, dyrektor kreatywny empirycznej firmy marketingowej IDL Worldwide, doradza osobom zainteresowanym karierą jako CxO, aby rozwijały szeroko pojmowane zrozumienie tworzenia kontentu we wszystkich mediach. „Polecam, aby studenci dostali dobrą dawkę wzorcowego myślenia w swojej edukacji, jeśli do jest ich pasją”, mówi Vera. „Widzę przyszłość znawców w projektowaniu do, a nie dziedzinie specjalistów”.

2. VR editor
Kategoria:
content design
Fakt: 1400 miejsc pracy na LinkedIn
Wymagane umiejętności: wiedza z zakresu programowania obiektowego, zarządzanie projektowaniem i sztuką wideo, kompleksowa obsługa Adobe Creative Cloud i Unity3D

Wirtualna rzeczywistość (VR) czy wideo o rozdzielczości 360 stopni jest głównie niewykorzystanym medium, które nie opiera się na dobrze ugruntowanych przepływach pracy tradycyjnego filmu wideo, mówi Matt Posey, redaktor w PS260. VR od dziesięcioleci próbuje włamać się do głównego nurtu, ale technologia jest na tyle silna, że konsumenci mogą mieć naprawdę niezapomniane wrażenia zaledwie dzięki smartfonom i Google CardBoard.

„Ponieważ ten format jest tak nowy, pole na eksperymenty jest otwarte i prezentuje prowokujące pomysły, nie biorąc pod uwagę tradycyjnych, bardziej bezosobowych sposobów oferowania informacji”, wyjaśnia Posey. „Najlepszymi osobami do pracy są zaś ci, którzy chcą spróbować czegoś nowego i szalonego”.

Dyrektorzy, klienci, edytorzy i twórcy efektów wizualnych mają ogromną szansę przyczynić się do rozwoju VR i wideo 360 stopni, mówi Posey.

Andrew Miller, dyrektor programu w firmie rekrutacyjnej Aquent, doradza: „podejmij pierwszy krok a pytania zadawaj później. Wynajem lub kupno kamery bądź platformy 360 stopni nie jest kosztowne”, mówi.

3. Bot developer
Kategoria:
technologie cross-enterprise
Fakt: według Gartnera, boty czy wirtualni asystenci osiągną 20 proc. w interakcji z użytkownikami smartfonów do roku 2019
Wymagane umiejętności: licencjat z informatyki, znajomość językoznawstwa, interaktywna nauka języków, programowanie, projektowanie, inżynieria, przetwarzanie języków naturalnych i etyki

Według niedawnego badania IDC, wydatki globalne rosną i w rocznej stopie wzrostu wynoszącej 54 proc. osiągną 46 mld dolarów w roku 2020. Jeśli szukasz nowej pracy, to warto zainteresować się tym zagadnieniem.

4. IoT marketing strategist – w wolnym tłumaczeniu specjalista ds. strategii marketingu IoT
Kategoria:
mar tech
Fakt: ponad 8000 otwartych rekrutacji
Wymagane umiejętności: podstawy inżynierskie i w telekomunikacji

The Internet of Things (IoT) jest szybko rozwijającym się i pozornie wszechogarniającym zjawiskiem. Co najmniej 8,4 mld urządzeń będzie działało na całym świecie do 2020 roku, a liczba ta ma osiągnąć 20,4 mld w samym 2020. Przewidywane całkowite wydatki na końcowe cele i usługi IoT to 2 tryliony dolarów w tym roku.

IoT jest określeniem zbiorowym dla różnego rodzaju niezwiązanych ze sobą urządzeń, takich jak wereables, czyli ubrania lub akcesoria zwierające w sobie elektronikę, czy zaawansowane rozwiązania.

Ci, którzy chcą wejść w tę branżę, powinni mieć skłonność do pojmowania świata, w którym ludzie i maszyny w sposób płynny współdziałają. Na przykład już dziś telewizory i kanapowcy zaczynają regularnie ze sobą „rozmawiać”.

5. Mixed-reality designer
Kategoria:
content design
Fakt: Grand View Research szacuje, że ten rynek będzie warty 3 biliony dolarów w 2024 roku
Wymagane umiejętności: stopień podyplomowy w zakresie projektowania graficznego lub animacji komputerowej, znajomość Unity3D, psychologii poznawczo-społecznej, user experience design i storytellingu.

Powstający świat „mixed-reality” jest najlepiej rozumiany przez osoby zainteresowane nowymi technologiami i ciekawymi rozwiązaniami, lecz nie tylko wirtualną czy rozszerzoną rzeczywistością. Chcesz projektować takie treści? – Naucz się tworzyć content pod kątem wielu innowacyjnych narzędzi.

 

6. Data scientist 
Kategoria:
technologia cross-enterprise
Fakt: według IDC, do 2020 wartość rynku będzie wynosić 203 biliony dolarów
Wymagane umiejętności: studia licencjackie lub podyplomowe w zakresie informatyki, umiejętność programowania maszyn, sztucznej inteligencji i optymalizacji danych.

W branży brakuje talentów w dziedzinie analizy danych: według IDC, w przyszłym roku firmy amerykańskie będą potrzebować co najmniej 181000 osób dysponujących zaawansowanymi umiejętnościami analitycznymi i prawie milion specjalistów zajmujących się zarządzaniem i interpretacją danych. Zaawansowane analizy wymagają użycia wyrafinowanych technik przetwarzania danych i zazwyczaj zawierają złożone zapytania dotyczące niestrukturyzowanych zestawów danych, aby uzyskać informacje w niemalże czasie rzeczywistym.

7. Machine-learning engineer
Kategoria:
technologia cross-enterprise
Fakt: 13500 miejsc pracy
Wymagane umiejętności: biegłość w programowaniu, także AI

Żyjemy w coraz bardziej algorytmicznym świecie. W związku z tym, programowanie sztucznej inteligencji ma kluczowe znaczenie dla marketingu w dostarczaniu istotnych treści. Studia podyplomowe z zakresu matematyki, statystyki i fizyki są najlepszą drogą do kariery w programowaniu sztucznej inteligencji.

8. Omnichannel retail strategist
Kategoria:
handel detaliczny
Fakt: według Forrester Research, sprzedaż w e-commerce przekroczy 500 mld dolarów do roku 2020
Wymagane umiejętności: studia z zakresu psychologii, neurologii, analityka danych, strategia marketingowa, zarządzanie projektami, user experience design.

Na LinkedIn jest około 400 miejsc pracy związanych z frazą omnichannel w tytule. Rola stratega sprzedaży detalicznej wielokanałowości jest stosunkowo nowatorska, ale w najbliższych latach będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem. Wyzwaniem dla firm będzie znalezienie osób z doświadczeniem zarówno w e-commerce  i normalnym handlu.

9. Voice skills developer
Kategoria:
communications planner
Fakt: Asystenci głosowi są coraz bardziej popularni. Najwięksi technologiczni giganci inwestują miliony w tę technologię i chcą ją udostępnić w różnych językach
Wymagane umiejętności: licencjat z informatyki lub językoznawstwa, doświadczenie z JavaScript, Python, wdrażanie projektów dla Alexy Amazona, asystenta Google lub Microsoftu

Voice AI staje się bardzo ważny do search marketingu. Odszyfrowywanie intencji użytkowników będzie coraz bardziej złożone, gdy komunikacja konsumencka przejdzie z pisania na język naturalny.

10. Hologram retail display designer
Kategoria:
handel detaliczny
Fakt: Rozszerzona rzeczywistość  będzie warta 100 mld dolarów do 2020 roku

Fani filmu Matrix mogą wkrótce przeżyć wersję symulowanej rzeczywistości filmu w lokalnym centrum handlowym. Eksperci z branży twierdzą, że hologramy, które składają się z trójwymiarowego wirtualnego interpretowania rzeczywistych obiektów mogłyby okazać się przydatne w handlu detalicznym, ponieważ umożliwiają sklepom prezentowanie produktu bez posiadania go w magazynie.

Specjaliści w dziedzinie wszechstronnego projektowania detalicznego holografii będą mieli okazję do ponownego zdefiniowania sztuki storytellingu i skupienia się na bardziej imponujących sposobach prezentowania produktu lub usługi. Potrzebne do tego są umiejętności w zakresie informatyki i projektowania, ale również kreatywność – projektanci muszą przenieść swoją wyobraźnię na nowy poziom.

 

Comments

comments

103
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...