Praca 80 godzin w tygodniu nie zagwarantuje sukcesu

Redakcja PR - 26.07.2016
221

Praca ponad siły nie daje gwarancji osiągnięcia sukcesu

Łatwo można rozpoznać ­upadłego w niedalekim czasie przedsiębiorcę – po jego zmęczonych, ledwie ­przytomnych oczach. Jak aktorzy z “Walking Dead” chodzą wokoło, wyglądając na ledwo żywych.

Bo nie są.

Niektórzy szefowie są fanatyczni w chwaleniu się pracą po 60-80 godzin tygodniowo. Ich poczucie budowania “równości potu” zaślepia ich na to, że poświęcają­ zdrowie, małżeństwo, rodziny i znajomych. Oni myślą, że to właściwy sposób na życie, ale tak właściwie jest ono wielką porażką.

Zmęczenie

Ludzie nie są stworzeni do pracy 80­ godzin tygodniowo, przynajmniej nie długoterminowo.

Różne badania pokazują, że ludzie pracują wydajnie tylko przez co najwyżej 10 godzin dziennie, a tylko kiedy dobrze śpią, jedzą i regularnie ćwiczą. Jeśli spróbujesz, przekonasz się, że praca przez 10 godzin jest ćwiczeniem bez wielu korzyści,i nie pozwoli ci na to, żeby cały czas dawać z siebie wszystko.

Większość ludzi potrzebuję osiem solidnych godzin snu, aby w pełni odpocząć. Zostaje 16 godzin w ciągu dnia, kiedy jest się obudzonym. Spora część tego czasu spędzamy na utrzymywaniu samego siebie: jedzeniu, myciu się, wychodzeniu z psem i innych obowiązkach. Odejmijmy od tych 16 godzin minimalny czas spędzenia z rodziną i wykonywanie obowiązków z tym związanych (jak odwożenie dzieci do szkoły), specjalne wydarzenia (wizyta u lekarza), dojazd do pracy (który jest dla większości nie produktywny). Zobaczymy, że tak właściwie mamy tylko 10 godzin dziennie na pracę.

Jedyny sposób, by robić więcej i pracować siedem dni w tygodniu (co daje tylko dodatkowe 20 godzin) to ignorowanie własnego   życia. Ignorowanie swojego partnera, nie przychodzenie na mecz dziecka, nie chodzenie do siłowni i życie na na fast­foodach –  na  prawdziwe jedzenie nie masz czasu.

2251865885_0990a02eaf_b

Dlaczego przedsiębiorcy pracują za ciężko

Niecierpliwość jest jedną z głównych cech każdego przedsiębiorcy. Mają oni wizję, którą chcą osiągnąć przed weekendem. Oni także mają tendencję do perfekcjonizmu, i przywiązują szczególną wagę do wszystkich szczegółów w firmie. Pomiędzy chęcią zrobienia czegoś teraz i zrobienia czegoś dobrze, często decydują się zrobić wszystko samemu. Ale życie tak nie działa, i daleko tak nie zajdziemy.

Wciąż jednak wybieramy szybką drogę do przepracowania, ponieważ popełniamy wiele z powszechnych błędów bycia przedsiębiorcą:

  1. Nie wykonujemy rzeczy według ich ważności  nie wszystko musi byc zrobione od razu!
  2. Nie zajmujemy się trudniejszymi sprawami najpierw: strach przed większymi projektami i problemami z nimi związanymi zatrzymuje przed rozpoczynaniem trudnych spraw.
  3. Nie delegujemy zadań: strach przed innymi osobami nie wykonującymi zadań w taki sposób, w jaki chcemy, powoduje, że zarządzasz tylko paroma osobami lub tylko dodajesz kolejne zadania do swojej listy
  4. Zamartwiamy się nieważnymi szczegółami: przez co nie patrzymy na ogólną sytuację.

2864043748_5f85c52af0_b

Nie bądź swoim własnym niewolnikiem

Przepracowani przedsiębiorcy stają się w ten sposób własnymi niewolnikami. Są też oni jedynymi osobami, które mogą naprawić szkody. Wiedząc że jakość twojej pracy sie pogorsza po dziesięciu godzinach, musisz planować pracę tak, by nie przekraczała 50 lub mniej godzin tygodniowo. Jak to zrobić?

Pracuj mądrzej: Brzmi to banalnie, ale dobrze się zastanów nad każdym ruchem. Pamiętaj że jedna dobra, dobrze przemyślana decyzja może przynieść wiele dobrego, a jedna zła wymaga dużo pracy aby ją naprawić.

Przeorganizuj coś: Jeśli okaże się że nie wszystko jest zrobione nawet kiedy pracujesz po 50 godzin tygodniowo, wtedy musisz zmienić coś w organizacji pracy.

Naucz się odpuszczać: Jeśli zatrudniasz dobrych pracowników, przedstaw im twoją wizję i wspólny cel, ustal kulturę korporacyjną. Pozwól  świetnym pracownikom robić świetne rzeczy.

Artykuł pochodzi z serwisu Enterpreneur.com: https://www.entrepreneur.com/article/278325

Tłumaczenie: Zofia Moritz

Comments

comments

221
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...