Polski start-up PropTech z kontraktem na obsługę 5 biurowców i 15 tys. użytkowników

Informacja Prasowa - 16.05.2019
110

Polski start-up PropTech z kontraktem na obsługę 5 biurowców i 15 tys. użytkowników

Zonifero, czyli start-up wywodzący się z grupy TenderHut, podpisał kontrakt na obsługę 5 biurowców Holdingu Cavatina SA. W ramach porozumienia firma dostarczy kompleksową aplikację do zarządzania powierzchnią biurową, wspierającą zarówno administratorów budynku, jak i najemców. Podpisana pięcioletnia umowa stanowi początek europejskiej ekspansji start-upu, który przygotowuje się do debiutu na szwedzkiej giełdzie.

 

Dedykowana aplikacja przygotowana na potrzeby Cavatina Holding wpisuje się w światowy trend integrujący biuro, jako budynek z jego funkcją, czyli miejscem pracy. PropTech to obecnie bardzo silnie rozwijający się obszar na światowej mapie start-upów – co ważne aplikacja Cavatina Integral to system otwarty, współgrający z bazową aplikacją Zonifero. Cieszy nas zaufanie, jakim obdarzyła nas Cavatina, podpisując z nami umowę na 5 lat. Nasze rozwiązanie jest nie tylko innowacyjne, ale i gotowe do wdrożenia w każdym, większym lub mniejszym, budynku. Dzięki kontraktowi z Cavatina możemy powalczyć o kolejnych międzynarodowych inwestorów i rozpocząć proces, który doprowadzi Zonifero do debiutu na szwedzkiej giełdzie – tłumaczy Robert Strzelecki, CEO Grupy TenderHut odpowiadający za rozwój Zonifero.

Wysoka ocena ekspertów

Sam start-up przykuł uwagę ekspertów z PwC. – Zonifero znalazło się w gronie akcelerowanych przez nas start-upów w toczącej się obecnie trzeciej edycji programu PwC Startup Collider. Wszyscy jesteśmy świadkami i uczestnikami rewolucji digitalowej, zmieniamy nie tylko sposób komunikacji, ale również sposób, w jaki pracujemy, co dostrzegli specjaliści Zonifero. Proponowane przez nich rozwiązanie to pierwszy krok w przeniesieniu zarządzania przestrzenią firmy do smartfonów. Cieszymy się, że dzięki udziałowi firmy w programie Startup Collider będziemy mogli uczestniczyć w jej rozwoju– tłumaczy Jolanta Kokosińska, partner w PwC.

Unikalne wdrożenie

Intensywny rozwój rynku nieruchomości biurowych i zmieniające się oczekiwania najemców zaowocowały decyzją o wdrożeniu kompleksowego oraz nowoczesnego systemu zarządzania kluczowymi obiektami biurowymi Cavatina Holding. Warszawski biurowiec Chmielna 89, wrocławski Carbon Tower oraz planowany w Katowicach kompleks biurowy Global Office Park to pierwsze inwestycje, w których będzie wdrażane rozwiązanie. –Budynki Cavatina, jako jedne z pierwszych w Polsce, już wkrótce staną się w pełni inteligentne, a wszystko dzięki specjalistom z firmy Zonifero. To oni stoją za aplikacją „Integral”, która sprawi, że praca w naszych biurowcach będzie o wiele prostsza i bardziej intuicyjna. „Integral” powstał z myślą o komforcie przyszłych najemców i ich pracowników– przyznaje Łukasz Zarębski, Head of Marketingz Cavatina Holding. Jak ważną rolę odgrywa nowoczesne biuro doskonale rozumieją eksperci z firmy doradczej Knight Frank, którzy z pierwszej ręki znają potrzeby i oczekiwania najemców. Mariaż branży deweloperskiej z innowacyjnymi rozwiązaniami staje się znakiem naszych czasów. W pełni zintegrowane z otoczeniem aplikacje mobilne to już teraźniejszość, która z filmami sci-fi ma niewiele wspólnego– mówi Karol Grejbus, Dyrektor Działu Reprezentacji Najemcy z Knight Frank.

Zarządzanie biurowcem

Nowoczesny biurowiec to żyjący organizm działający w określonym rytmie. Poruszanie się pracowników, wizyty kurierów, dostawców czy ruch na parkingu stanowią naturalny element funkcjonowania nowoczesnego kompleksu biurowego. Aplikacja Zonifero pozwala na zautomatyzowanie tych procesów jeszcze zanim dana osoba pojawi się w budynku. Dzięki pełnej digitalizacji powierzchni dostawca czy kurier doskonale wie, gdzie znajduje się dane biuro, a dzięki systemowi kontroli dostępu będzie miał wstęp tylko tam, gdzie administrator czy najemca mu zezwoli. Podobnie wygląda sytuacja z gośćmi. O fakcie przybycia gościa poinformowane zostaną właściwe osoby, a dzięki wirtualnym planom trafi on bezbłędnie w docelowe miejsce. Aplikacja Zonifero to także zarządzanie komunikacją wizualną budynku na monitorach. Dzięki zintegrowanemu systemowi administrator może sterować wyświetlanymi treściami, a w razie konieczności mogą one także posłużyć za źródło informacji o drogach ewakuacji. Wdrożenie przyczynia się do generowania oszczędności w postaci redukcji kosztów związanych z użytkowaniem nieruchomości związanych ze zużyciem na przykład prądu: zarządzanie światłem i wyłączanie urządzeń, kiedy pomieszczenia są puste.

Wsparcie Sztucznej Inteligencji

Do analizy danych Zonifero wykorzystuje najnowszą technologię Microsoft. – Na bazie Machine Learning i Artificial Inteligence z chmury Azure, eksperci Zonifero zbudowali moduł analizy użycia biura – aplikację uczącą się i wspierającą codzienne korzystanie z jego możliwości. To kolejny krok wykorzystania sztucznej inteligencji w zarządzaniu firmą – mówi Jarosław Zarychta – Head of Industry Solutions z Microsoft. Doskonałym przykładem wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji jest podniesienie do 95% efektywności związanej z zarządzaniem miejscami parkingowymi poprzez ich aktywne przydzielanie. Funkcjonalności te to tylko część możliwości aplikacji, która nie tylko pomaga zarządzać budynkiem, ale i także samym biurem.

Wsparcie dla Office Managera

Organizacja nowoczesnego biura szczególnie w firmie, która posiada wiele oddziałów to duże wyzwanie dla office managera. Efektywne zarządzanie salami konferencyjnymi czy obecnie bardzo modny trend polegający na współdzieleniu biurek, bez odpowiednich narzędzi nie byłby możliwy do realizacji. Office manager wyposażony w funkcjonalności aplikacji Zonifero jest w stanie racjonalnie gospodarować zasobami i szybko rozwiązywać problemy. Rezerwacja sali konferencyjnej czy przesunięcie spotkania odbywa się z poziomu aplikacji i w związku z tym nie angażuje zbędnych zasobów. Szczegółowe plany powierzchni biurowej, uwzględniające na przykład rozmieszczenie poszczególnych pracowników czy moduł związany z rozliczeniem delegacji to znaczne ułatwienie dla osób przebywających w delegacji z innych oddziałów firmy. Zgłaszanie awarii sprzętu czy zapotrzebowania na poszczególne materiały eksploatacyjne także odbywa się z poziomu aplikacji. Office manager posiada dostęp do modułu analitycznego wspieranego sztuczną inteligencją, który sugeruje lepsze wykorzystanie np. sali konferencyjnych czy miejsc przy przechodnich biurkach. Wszystko po to, aby pracownik czuł się komfortowo i mógł jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki.

Podniesienie efektywności pracowników

Efektywność pracy w dzisiejszych czasach uzależniona jest od interakcji z innymi pracownikami. Nowoczesne biurowce stają się bardziej centrami spotkań i współpracy niż miejscami, w których jednostki wykonują poszczególne zadania. Zmiana sposobu pracy to także zmiana oczekiwań w stosunku do jego miejsca. W centrum jest dziś smartfon i wszechobecne wykorzystanie jego możliwości do ułatwiania pracownikom funkcjonowania w biurze. Z takiego założenia wyszli twórcy aplikacji Zonifero. Różnice w jakości pracy wspomaganej przez Zonifero można odczuć poczynając od pierwszego momentu, w którym nowy pracownik pojawia się w firmie. Dzięki aplikacji niezwykle istotny proces onboardingu nabiera nowego wymiaru. Pracownik poprzez cyfrowy obraz swojego biura, który ma zawsze w kieszeni, jest od samego początku w stanie samodzielnie poruszać się po wszystkich istotnych dla niego miejscach. Wie, kto siedzi przy jakim biurku i gdzie dokładnie jest zaplanowane spotkanie. Dzięki systemowi kontroli dostępu nie musi czekać na wyrobienie karty wejściowej – ma ją od razu w swoim telefonie, a drzwi do hali garażowej otworzy jednym kliknięciem.  Wszystkie administracyjne kwestie może zgłaszać poprzez aplikację, wypełniając wniosek urlopowy czy rozliczając delegację. Zonifero to odpowiedź na oczekiwania i potrzeby każdego pokolenia, ponieważ bez względu na wiek czy stanowisko danego pracownika, każdy posługuje się smartfonem i każdy chce poświęcać jak najmniej czasu na zadania związane z administracją. Pamiętanie o kartach wejściowych, pilocie do garażu czy podpisaniu delegacji na koniec wyjazdu służbowego odchodzi od lamusa.

 

W dzisiejszych czasach miejsce pracy to coś więcej niż tylko biurko, krzesło i laptop. To przestrzeń, która musi odpowiadać na stale rosnące potrzeby i wymagania pracowników. – Aplikacja „Integral” jest odpowiedzią na panujący aktualnie trend w nieruchomościach komercyjnych. Ta dedykowana naszym nieruchomościom aplikacja zapewni nie tylko łatwe zarządzanie budynkiem, ale i wynajmowanymi przestrzeniami. Jestem przekonany, że nasi najemcy docenią pakiet funkcjonalności oferowanych przez Cavatina– podsumowuje Daniel Draga, Członek Zarządu z Cavatina Holding.

 

Comments

comments

110
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...