Dwa projekty w ramach MSLGROUP dostały nagrody SABRE w konkursie organizowanym przez Holmes Report - Paweł Kocoń
Paweł Kocoń
12 lat doświadczenia w branży PR. Przeszedł ścieżkę kariery od juniora w Warcie i Kredyt Banku, przez eksperta w Pracuj.pl, PR managera w MSLGROUP do Dyrektora Komunikacji w Agencji Rynku Rolnego.
W międzyczasie stworzył swój własny startup. Zrealizowane przez niego projekty w ramach MSLGROUP dostały właśnie dwie nagrody SABRE w prestiżowym w branży konkursie organizowanym przez Holmes Report.
Jaka jest recepta na zrobienie dobrego sajtu internetowego ?
Potrzebny jest przede wszystkim pomysł, jakie zadania strona ma spełniać. Zgodnie z filozofią, że to biznes powinien rozwiązywać konkretne problemy społeczności, odpowiadać na żywotne zapotrzebowanie swoich odbiorców, warto sięgać po takie rozwiązania, które stanowić będą dla nich realną wartość. W przypadku portalu MSLGROUP pomyśleliśmy, że skoro mamy widok na najbardziej zatłoczone skrzyżowanie w Mordorze, powinniśmy się nim podzielić z tymi, dla których odpowiedź na pytanie „czy Domaniewska stoi” jest chwilami kluczowa. Rozwiązany został życiowy problem wielu ludzi przy jednoczesnym wzroście wizyt na stronie.
Wiem też z pewnego źródła, że konkurencyjna agencja próbowała strollować ten pomysł. Po dwóch tygodniach rozkminki poddali się …
O sukcesie decyduje pomysł czy budżet?
Pomysł, pomysł i jeszcze raz pomysł. Wychodzę z założenia, że najprostsze pomysły są najtańsze w realizacji, najtrudniejsze do wymyślenia i najbardziej skuteczne. Dotyczy to zarówno samego procesu kreacji, jak i promocji. Zestawiając koszty produkcji z zasięgiem i efektami, to było to bardzo ekonomiczny projekt. Strona MSLGROUP to istne „userowe” perpetum mobile.
Strony MSLGroup Poland … , jak przebiegały prace koncepcyjne ? co chcieliście osiągnąć
W prace koncepcyjne zaangażowane były trzy osoby. Bartek Janik, szef digitalu MSLGROUP, Łukasz Krokos, grafik i ja. Szukaliśmy czegoś fajnego. Bartek rzucił pomysł, żeby dać coś online, żeby było nowocześnie i dynamicznie. Ja stworzyłem narracje, że powinniśmy to sprzedać światu jako sposób na sprawdzenie, czy jest korek na Domaniewskiej i claim, który podkreśliłby przynależność MSLGROUP do zagłębia agencji w Mordorze (historie marek powstają tu i teraz). Łukasz to potem narysował.
Zmieniłeś pracę z agencji sieciowej poszedłeś do rządowej agencji. Z jakiego powodu ?
Dostałem ogromne wyzwanie, które polega na ruszeniu w posadach dotychczasowego wizerunku polskiego rolnika. Ten temat wpisuje się w obowiązujące trendy. Polacy szukają zdrowych, wysokiej jakości produktów, uprawiają sporty, dbają o siebie. Polskie rolnictwo można naprawdę w ciekawy sposób przedstawić. Chcę spróbować zrobić coś naprawdę dużego i móc się pod tym podpisać.
Co chcesz i czego dokonać w nowym środowisku pracy
Przyznam, że w chwili obecnej to trochę orka na ugorze. Muszę zrozumieć organizację i branżę, przygotować plan i strategię działań, zaplanować pracę 17 osobowego zespołu. Przeszczepiam swoja wiedzę i doświadczenie, staram się angażować, motywować, zachęcać do kreatywności. Jestem tu trzy tygodnie i już szykujemy kilka ciekawych projektów, także mam nadzieję Panie Jerzy, że niebawem znów zagoszczę na portalu J
Paweł Kocon
Dyrektor Biura Komunikacji, Agencja Rynku Rolnego.