McDonald’s wycofuje kontrowersyjną reklamę z brytyjskiej telewizji  

Redakcja PR - 18.05.2017
8

McDonald’s wycofuję kontrowersyjną reklamę z brytyjskiej telewizji

W ostatnim czasie McDonals’s opublikował spot reklamowy emitowany na terenie Wielkiej Brytanii. Reklama „Dad” pokazuje młodego chłopca przeglądającego rzeczy po swoim zmarłym ojcu, bohater nie ma żadnych wspomnień związanych z rodzicem, prosi więc swoją mamę aby ta przybliżyła mu sylwetkę ojca.

Podczas pieszej wędrówki chłopiec dowiaduje się stopniowo ,że on i jego tata nie mieli ze sobą żadnych wspólnych cech. Z wyjątkiem jednego małego szczegółu – obaj lubili taką samą kanapkę serwowaną w restauracji McDonald’s.

Zaraz po premierze spotu na firmę wylała się fala krytyki. Opinia publiczna niemalże jednogłośnie oceniła reklamę jako nie etyczną, a ilość negatywnych komentarzy pod tą reklamą była ogromna. Internauci zarzucali firmie ,że ten spot jest szczególnie krzywdzący dla osób, które naprawdę wychowują się bez rodziców.

Po kilku dniach emisji spotu władze McDonald’s przyznały się do błędu. Rzecznik firmy przeprosił i zapowiedział ,że reklama zostanie wycofana. Jednocześnie zaznaczył ,iż reklama ta nie miała intencji urazić żadnego odbiorcy.

źródło; AdWeek

Comments

comments

8
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...