Maria Skłodowska-Curie Polką Stulecia

Redakcja PR - 09.11.2018
110

Fizyczka i chemiczka zwyciężyła w plebiscycie „Wysokich Obcasów"

Najbardziej wpływową kobietą ostatnich 100 lat w głosowaniu czytelników „Wysokich Obcasów” została jedna z najwybitniejszych polskich naukowczyń, pierwsza profesorka na Sorbonie, podwójna laureatka Nagrody Nobla, odkrywczyni dwóch pierwiastków – Maria Skłodowska-Curie. Będzie ona bohaterką okładki najnowszego wydania „Wysokich Obcasów”, które ukaże się w przeddzień Święta Niepodległości, 10 listopada br.

Plebiscyt na Polkę Stulecia nawiązuje do 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości oraz 100. rocznicy przyznania praw wyborczych kobietom. Redakcja „Wysokich Obcasów” zaprosiła czytelniczki i czytelników do wskazania kobiety, która od 1918 r. do 2018 r. najsilniej wpłynęła na nasz kraj i świat, a także której odwaga, mądrość oraz kompetencje są dzisiaj wzorem dla wielu współczesnych osób.

 

 

Sto Polek, na które można było głosować w serwisie Wysokieobcasy.pl, wybrano spośród kilkuset propozycji. Swoje kandydatury zgłaszali zarówno czytelnicy „Wysokich Obcasów”, jak i dziennikarki i redaktorki magazynu. Na liście znalazły się m.in. naukowczynie, aktywistki, piosenkarki, pisarki, rzeźbiarki i żołnierki. Redakcja zrezygnowała z nominowania czynnych polityczek.

W plebiscycie oddano w sumie kilka tysięcy głosów. Nazwiska dziewięciu kobiet, które uzyskały najwyższe wyniki, będzie można znaleźć w najnowszym wydaniu „Wysokich Obcasów”. Redakcja przedstawi też szerzej sylwetki pierwszych trzech kobiet z plebiscytu „Polka Stulecia”.

Najnowsze „Wysokie Obcasy” ukażą się z sobotnim wydaniem „Gazety Wyborczej” – 10 listopada br., w przeddzień Święta Niepodległości. Numer wspiera promocja w prasie (Newsweek) i internecie oraz autopromocja w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej”, jej magazynach i serwisach lokalnych, na Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Wysokich Obcasów” i „Gazety Wyborczej”.

Comments

comments

110
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...