Kulinarne gusta Polaków

Informacja Prasowa - 13.02.2019
125

Kulinarne gusta Polaków

Kulinarne gusta Polaków

Uber Eats dzieli się smaczkami z okazji 2 lat w Polsce

Warszawa kocha azjatyckiego Pad Thaia, Kraków hołduje wegańskim burgerom, a mieszkańcy Poznania, Trójmiasta i Wrocławia sięgają po klasykę kuchni amerykańskiej, czyli grillowane burgery wołowe. Uber Eats, platforma działająca w Polsce już od 2 lat, z okazji drugiej rocznicy swojej obecności na naszym rynku, sprawdziła, jak stołowali się Polacy w minionym roku. Firma opublikowała dane dotyczące preferencji żywieniowych i kubków smakowych swoich użytkowników znad Wisły. Co i skąd zamawiają zatem Polacy? Jakie restauracje cieszą się największą popularnością?

Wisienki na torcie – najbardziej smakowite kąski danych z Uber Eats:

  • 534 – tyle zamówień złożył w ciągu minionego roku najbardziej wygłodniały użytkownik Uber Eats w Polsce
  • 70 – z tylu dań składało się jednorazowe zlecenie
  • 54 – tyle posiłków zamówili jednorazowo dwaj miłośnicy McDonald’s z Poznania i Warszawy (2 różne zlecenia),
  • Pad Thai, wegański kebab oraz burgery – oto 3 najchętniej zamawiane dania w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście,
  • 2,4 – tyle średnio dań dowozi dostawca Uber Eats w swojej torbie w ramach jednego zamówienia.

Platforma Uber Eats zadebiutowała na polskim rynku w lutym 2017 roku w Warszawie, pozwalając na wygodne i intuicyjne zamawianie jedzenia w dostawie z wybranych restauracji, za pomocą aplikacji mobilnej. W momencie jej debiutu co druga restauracja w stolicy nie miała u siebie aktywnej opcji dowożenia jedzenia. W Uber Eats na start pojawiło się 150 warszawskich restauracji. Pierwszym posiłkiem dowiezionym prosto pod drzwi użytkownika przez dostawcę Uber Eats były belgijskie gofry z warszawskiej restauracji Waff’love.

W ciągu zaledwie miesiąca od debiutu aplikację Uber Eats pobrało na swoje smartfony ponad 50 tys. użytkowników znad Wisły.

Dzisiaj, oprócz mieszkańców stolicy, z platformy Uber Eats mogą korzystać także użytkownicy z 5 innych miast: Krakowa, Poznania, Wrocławia, Gdańska i Sopotu.

Co jedzą Polacy?

Mieszkańcy stolicy najczęściej zamawiają Pad Thaia. Kraków sięga po wegańskie kebaby. A mieszkańców Poznania, Trójmiasta i Wrocławia łączy miłość do… amerykańskich burgerów. Oto lista 5 najczęściej zamawianych dań w Uber Eats:

Warszawa Kraków Poznań Trójmiasto Wrocław
1 Pad Thai Wegański kebab Burger Cheeseburger Burger
2 Schabowy z Dodatkami + Zupa Butter Chicken Pad Thai Kurczak w Cieście Pad Thai
3 Doner Kebab Falafel Chicken Tikka Masala Pizza Ramen
4 Cheeseburger Pad Thai Pierogi Ruskie Kebab Pizza
5 Smażony Makaron z Woka z Wołowiną Carbonara Pizza Naleśniki Krewetki w Tempurze

 

Wśród restauracji wiodących prym w Uber Eats, w Warszawie na pierwsze miejsce wybija się azjatycka To To Pho, w Krakowie – Vegab, w Poznaniu – Gołe Baby, w Trójmieście – Oliwa do Ognia, a we Wrocławiu – Pasibus. Oto lista 5 najlepszych restauracji na platformie Uber Eats w 2018 roku, według ocen użytkowników aplikacji:

Warszawa Kraków Poznań Trójmiasto Wrocław
1 To To Pho Vegab Gołe Baby Oliwa do Ognia Pasibus
2 Krowarzywa Krowarzywa Why Thai Express Wokbar Panda Ramen
3 Pełną Parą Luna Siciliana Frontiera Burger Stacja Woo Thai
4 U Szwejka Mazaya Falafel Falla Po Naleśniku Happy Little Truck
5 Burger Bar | Pekin Ekspres Curry up! Food Patrol HQ Hashi Sushi Mango Mama

 

Oprócz lokalnych, często rodzinnych knajpek i restauracji, cieszących się dużą popularnością wśród miejscowych, Uber Eats współpracuje również z innymi, dużymi, ogólnopolskimi sieciami restauracyjnymi, takimi jak McDonald’s, Thai Wok czy Salad Story.

Rekordziści Uber Eats: największa liczba zamówień, najwięcej posiłków w torbie dostawcy, najdroższe zamówienie

W ubiegłym roku użytkownicy Uber Eats z Warszawy rozbili bank. To tutaj padł rekord zamówień na jednego użytkownika: klient Uber Eats ze stolicy złożył ich aż 534. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: Kraków – 370 zamówień (na 1 użytkownika), Poznań – 351, Wrocław – 314 oraz Trójmiasto – 178 zamówień.

Rekordowe pod względem liczby posiłków zlecenie zostało złożone 4 grudnia, także w Warszawie, w restauracji Ambia: zawierało aż 70 pozycji, które tworzyły potrawy, takie jak: Czerwony Tofciu, Eco Ronny-Sojowy, Pad Thai z Krewetkami, Tajska Krewetka, Tajski Bobo, Udon Smażony z Kurczakiem, Wołowina Sma-Rice. Każda z nich została zamówiona po 10 razy. Jednocześnie to właśnie to zlecenie osiągnęło najwyższą wartość zamówienia – użytkownik Uber Eats ze stolicy zapłacił za nie 1495 zł.

Burger – idealny do meczyku w TV

Uber Eats udostępnił również dane obrazujące, jakie dania zamawiali fani futbolu w trakcie piłkarskiego mundialu w Rosji. Na przełomie czerwca i lipca kubki smakowe kibiców najczęściej podbijały takie dania jak: pad thai, mix pierożków na parze, frytki, burrito chili con carne, cheeseburger i pizza.

Miłośnicy piłkarskiej fiesty chętnie zamawiali także kultowe pozycje z menu restauracji McDonald’s. Polska jest zresztą jednym z 26 rynków, na których McDonald’s oferuje możliwość dostawy swoich dań dzięki aplikacji Uber Eats, w ramach McDelivery. Uber Eats jest jedyną aplikacją partnerską McDonald’s na całym świecie, służącą do zamawiania jedzenia. W Polsce z platformy Uber Eats w ramach McDelivery korzysta aktualnie 79 restauracji sieci McDonald’s, a jej klienci zamawiają najczęściej… cheeseburgery. Użytkownik Uber Eats z Warszawy zamówił z McDonald’s 54 burgery z serem. Inny fan piłki nożnej (tym razem z Poznania) również złożył zamówienie obejmujące 54 pozycje, jednak jego repertuar posiłków był nieco bardziej zróżnicowany. Zażyczył sobie bowiem: 15 razy frytki oraz kurczaka McNuggets® (20 szt.), 10 cheeseburgerów, po 8 razy sałatkę Kurczak Premium – Chrupiący Kurczak i McChickena, a także po 4 razy BigMaca i WieśMaca.

Aplikacja, która uczy się smaków użytkownika

Uber Eats to aplikacja, która pozwala na zamawianie jedzenia z lokalnych i sieciowych restauracji, dając wgląd w menu i zdjęcia zamawianych potraw oraz zawarte w nich składniki. Dzięki wielu dostępnym filtrom, aplikacja pozwala na odszukanie dokładnie takiego dania, na które użytkownik ma w tej chwili ochotę. Osoby korzystające z aplikacji mogą również oceniać zamówione przez siebie potrawy za pomocą gwiazdek (1-5), dzięki czemu najwyżej ocenione dania będą wyświetlały im się w pierwszej kolejności. Co więcej, aplikacja Uber Eats wykorzystuje mechanizmy z zakresu machine learning, czyli uczenia maszynowego. Na podstawie wyborów dokonywanych przez użytkownika „poznaje” jego smaki, „ucząc się” ich i rekomendując potrawy, mogące odpowiadać jego gustom kulinarnym.

Z aplikacji mobilnej Uber Eats mogą korzystać właściciele smartfonów z systemami operacyjnymi iOS oraz Android. Obecnie używają jej mieszkańcy ponad 200 miast z 30 państw na całym świecie, zamawiając posiłki z ponad 80 tysięcy restauracji dostępnych globalnie w aplikacji.

Comments

comments

125
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...