Koniec miesięcznika „PC World”

Redakcja PR - 08.11.2018
19

Magazyny technologiczne wybierają digital

Grudniowy numer wydawanego przez IDG Poland miesięcznika „PC World” będzie ostatnim  – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Według ustaleń Wirtualnemedia.pl, ostatnie, oznaczone numerem 1/2019, wydanie miesięcznika pojawi się w kioskach w połowie grudnia. Jednakże witryna internetowa magazynu – PCworld.pl – będzie funkcjonowała nadal. Redaktorem naczelnym portalu zostanie Piotr Opulski.

„Zespół redakcyjny nie żegna się z wydawnictwem, struktura zostanie jednak nieco zreorganizowana” – powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Ludwik Krakowiak, redaktor naczelny „PC World”.

Krakowiak obejmie posadę zastępcy redaktora naczelnego magazynu „Computerworld” oraz redaktora prowadzącego serwisu Computerworld.pl.

Wydawany na amerykańskiej licencji „PC World” zadebiutował w Polsce w 1992 roku. Treści publikowane w magazynie dotyczą tematyki technologicznej, w tym komputerów i internetu, urządzeń mobilnych oraz sprzętu RTV. Przez wiele lat do każdego numeru dołączano płyty CD z programami i grami. Pismo doczekało się też wydań specjalnych – „PC World Special” i „PC World Extra”.

Od 2015 roku sprzedaż „PC World”  nie jest monitorowana przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Jednak wedługe danych ZKDP w 2014 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu wynosiła 13 779 egz., w 2013 roku – 20 199 egz., w 2012 roku – 27 548 egz., w 2011 roku – 31 543 egz., a w 2010 roku – 40 443 egz.

„Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej, przede wszystkim spadające czytelnictwo prasy drukowanej oraz ostatnie wydarzenia na polskim rynku dystrybucji prasy, j. kłopoty sieci kolporterskiej Ruch” – powiedział Ludwik Krakowiak. – Nie da się działać w oderwaniu od tak ukształtowanego otoczenia biznesowego. Amerykanie, wydający siostrzany magazyn „PC World”, zamknęli druk już w 2013 r. mimo prawie 340 tys. aktywnych prenumerat papieru. Polski papierowy „PC World” utrzymał się na rynku pięć i pół roku dłużej, przeżywając również większość lokalnych konkurencyjnych magazynów o IT/nowych technologiach – dodał.

Warto przypomnieć, że na początku 2017 roku grupa Burda Media Polska zakończyła wydawanie miesięcznika „Chip”. Natomiast prawa do witryny internetowej Chip.pl zostały przejęte przez grupę dziennikarzy magazynu, która nową wersję serwisu uruchomiła w lipcu ub.r. Ponadto już w 2010 roku Burda zamknęła magazyn „Enter”, a w 2008 roku Wydawnictwo Bauer  zrezygnowało z pism „Next” i „Click!”. Trudno się oprzeć wrażeniu, że to już koniec drukowanych magazynów technologicznych.

Comments

comments

19
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...