Jak zwiększyć atrakcyjność postów na Instagramie?

Redakcja PR - 09.02.2017
2

Jak pokazać markę na Instagramie, aby była atrakcyjna dla odbiorców?

Prowadzisz profil dla Twojej marki na Instagramie, masz już pewne grono followersów, ale wciąż nie widzisz zaangażowania z ich strony? Nie tylko Ty masz ten problem. Wiele osób zapomina, że każdy serwis czy aplikacja społecznościowa rządzi się swoimi prawami. Tak jest również w przypadku Instagrama. Nathan Chan na enterpreneur.com pisze o tym, jakiego typu materiały najbardziej angażują followersów.

  1. Inspiruj swoją publiczność

Znaczna część użytkowników Instagrama oczekuje estetycznych, atrakcyjnych i inspirujących zdjęć czy filmików. Jeżeli chcesz, aby followersi byli bardziej zaangażowani i aby po przejrzeniu profilu na Instagramie wchodzili na Twoją stronę internetową czy do e-sklepu, musisz ich do tego odpowiednio zachęcić. Dlatego zdjęcia packshotowe, przedstawiające pojedyncze produkty na jednobarwnym, na ogół białym tle, raczej nie powinny znaleźć się na instagramowym profilu marki. Zamiast tego opublikuj zdjęcie, które również będzie przedstawiało produkt, ale w pewnym kontekście, tak aby odbiorca mógł sobie wyobrazić siebie w danej sytuacji. Zobacz, jak np. robi to marka Under Armour:

Get after it and go.

A photo posted by Under Armour Run (@uarunning) on

  1. Publikuj zdjęcia produktów robione przez klientów

Publikowanie tzw. user-generated photo to świetny pomysł. Przemawia za nimi autentyczność, bo to przecież nie model pokazuje dany produkt, ale zadowolony (na ogół) użytkownik. Możesz np. poprosić swoich klientów o przesyłanie zdjęć, które przedstawiają, jak korzystają z danego produktu Twojej marki. Inne rozwiązanie to repostowanie zdjęć np. za pomocą aplikacji RePost. Dzięki temu możesz udostępnić fotografię u siebie i jednocześnie oznaczyć jej autora.

Prezentowanie na profilu zdjęć klientów pomaga w budowaniu pozytywnych relacji. Osoba, której zdjęcie pojawi się na profilu marki może poczuć się dzięki temu wyróżniona. W ten sposób budujesz również lojalność swoich klientów.

#Repost @claudiasartorelliblog with @repostapp

A photo posted by NIVEAItalia (@niveaitalia) on

  1. Pokaż, jak działa Twój produkt

Wykorzystaj zdjęcie lub krótki film, aby pokazać followersom, jak mogą wykorzystać Twój produkt, do czego może on im się przydać. Taka forma przedstawienia produktu będzie o wiele atrakcyjniejsza, bo pokaże, jak konkretny produkt działa w praktyce i jakie korzyści może przynieść użytkownikowi jego posiadanie.

Źródło: enterpreneur.com

Zobacz też:

Instagram wprowadza transmisje na żywo w funkcji Stories

Podstawowe zasady prowadzenia profilu firmy na Twitterze

Comments

comments

2
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...