9 wskazówek, jak prowadzić profil firmy na Twitterze
Choć Twitter to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, to wciąż wielu użytkowników nie potrafi dostosować się do jego specyfiki. Twitter tym różni się od innych platform, że opiera się na publicznych konwersacjach i eksponowaniu treści szerokiej grupie odbiorców.
Firmy, które potrafią wykorzystać potencjał Twittera, mogą dzięki niemu generować większy ruch, budować swoją markę czy po prostu więcej zarabiać.
Poniżej prezentujemy 9 podstawowych rad, które mogą pomóc w budowaniu profilu firmy na Twitterze.
- Nazwa Twojego profilu powinna nawiązywać do nazwy firmy
Ta zasada wydaje się być zupełnie oczywista. Dzięki nazwie profilu adekwatnej do nazwy firmy, odbiorcy będą mogli łatwo Cię wyszukać na Twitterze. Jeśli nazwa Twojego profilu nie brzmi identycznie jak nazwa firmy, to powinna w jakiś sposób do niej nawiązywać, tak aby użytkownicy łatwo mogli je ze sobą skojarzyć.
- Zbuduj profil w efektywny sposób
Tworząc profil firmy na Twitterze zadbaj też o inne elementy, jak np. opis, który w skondensowany i trafny sposób przedstawi Twoją firmę. W tym krótkim tekście powinny się również znaleźć słowa kluczowe dla firmy oraz link przekierowujący na stronę internetową. Warto pamiętać również o zdjęciu profilowym czy zdjęciu nagłówka, które pozwolą wizualnie wyróżnić profil.
- Obserwuj branżę
Jak tylko dołączysz do użytkowników Twittera postaraj się zaobserować jak największą liczbę osób z Twojej branży. Być może część z nich zaobserwuje także Ciebie. Również ich obserwatorzy mogą w ten sposób trafić na Twój profil.
- Zaangażuj odbiorców
Nie pisz ciągle tylko i wyłącznie o swoim biznesie – to nudne. Pokaż obserwatorom świat Twojej marki w bardziej osobisty sposób, spróbuj ich zaangażować do dyskusji. Sam również komentuj i udostępniaj wpisy innych. Twitter to platforma, która pozwala w łatwy i szybki sposób kontaktować się z innymi użytkownikami – wykorzystaj to, aby zwiększyć aktywność swoich odbiorców.
- Unikaj automatyzacji profilu
Istnieją narzędzia, które służą do planowania tweetów, co jest oczywiście bardzo pomocne, ale jednak nie należy korzystać z tego rozwiązania zbyt często. Lepiej samodzielnie publikować nowe wpisy i monitorować reakcje odbiorców, komunikować się z nimi. Warto też obserwować, jakiego rodzaju treści dodawane przez innych użytkowników generują duże zaangażowanie i spróbować na podobnej zasadzie tworzyć swoje tweety.
- Nie twórz profilu prywatnego
Ten punkt, podobnie jak pierwszy, wydaje się być całkowicie oczywisty. Nie ograniczaj widoczności swoich wpisów. O ile możesz to robić na swoim osobistym profilu, o tyle na profilu firmy nie przyniesie to korzyści. Przecież chcesz trafić ze swoim przekazem do jak największej liczby osób, a jeśli w ustawieniach włączysz opcję prywatności tweetów, to Twoje wpisy zobaczą tylko ci, którzy są obserwatorami konta.
- Nie próbuj cały czas sprzedawać swoich produktów/usług
Często popełnianym błędem jest to, że wiele osób traktuje profil na Twitterze jako miejsce, w którym chce sprzedawać swoje produkty czy usługi. Tymczasem Twitter nie służy do sprzedaży, a do komunikacji i angażowania odbiorców. Spróbuj przekonać innych do swojej firmy i jej oferty, zamiast próbować na siłę ją sprzedawać.
- Nie używaj zbyt wielu hasztagów
Hasztag to idealne narzędzie, aby inni mogli w prosty sposób dotrzeć do Twoich wpisów, ale kiedy będziesz używać zbyt dużej ilości hasztagów, to posty mogą stać się mało czytelne, co tylko zniechęci odbiorców. Badania wykazały, że optymalna liczba hasztagów to dwa na tweet.
- Pamiętaj o materiałach graficznych
Wpisy, do których dodane są zdjęcia są znacznie atrakcyjniejsze. Jedne z badań udowodniły, że generują 313% więcej zaangażowania odbiorców. Dlatego staraj się korzystać z materiałów graficznych w swoich tweetach, kiedy tylko masz taką możliwość.
Źródło: socialmediatoday.com, Candice Galek, 9 essental tips on using Twitter for business