5 porad, jak ograniczyć korzystanie z mediów społecznościowych na smartfonie

Redakcja PR - 01.09.2016
95

Jak ograniczyć korzystanie z mediów społecznościowych na smartfonie?

Bez wątpienia wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez stałego dostępu do Facebooka czy Instagramu. Dla nikogo nie jest też niespodzianką fakt, że media społecznościowe mają pewnego rodzaju wpływ na to, jak się czujemy. Co możemy z tym zrobić?

Ostatnie badania przeprowadzone przez UCLA (University of California, Los Angeles) wykazały, że zdobywanie wirtualnych „lajków” wywołuje takie samo uczucie, jak zjedzenie ulubionego cukierka lub wygranie na loterii. Badania potwierdziły, że „lajki” aktywują obszar mózgu odpowiedzialny za nagrody, co z kolei powoduje uwalnianie związku chemicznego – dopaminy, nazywanej hormonem szczęścia. Zwiększone wydzielanie dopaminy sprawia, że chcemy zdobywać jeszcze więcej polubień. Ten sam związek chemiczny odpowiada za trudności ze zrywaniem nałogów takich jak alkoholizm czy palenie papierosów.

Z czasem coraz ciężej jest oderwać się od mediów społecznościowych. Uzyskiwanie „lajków” może więc bezpośrednio przekładać się na naszą wydajność czy ogólną radość z życia.

W książce „Too Much of a Good Thing: Are You Addicted to Your Smartphone?” dr James A. Roberts sugeruje, że kluczowa jest samokontrola. To Ty powinieneś kontrolować swój smartfon i media społecznościowe, a nie one Ciebie.

Oto lista pięciu najważniejszych porad zawartych w książce:

  1. Zorganizuj strefę wolną od telefonu.

Telefony komórkowe powinny być zakazane w określonych strefach w domu czy w pracy. Określ miejsca, w których pod żadnym pozorem nie będziesz korzystać ze swojego smartfona. Właściwym miejscem będzie m.in. sypialnia. Bez ciągłego sprawdzania Facebooka lepiej odpoczniesz. Strefę wolną od telefonu warto wprowadzić także w jadalni.

  1. Co z oczu to z serca.

Dr Roberts sugeruje, aby w pracy najwyżej 2-3 razy dziennie sprawdzać telefon. W pozostałym czasie najlepiej, jeżeli w ogóle nie będzie leżał w zasięgu wzroku. Jeśli koniecznie chcesz w ciągu dnia sprawdzić, co nowego pojawiło się w mediach społecznościowych, najlepiej rób to w drodze do lub z pracy.

  1. Skup się na swoich przyjaciołach.

Nie ma nic bardziej irytującego, niż spędzanie czasu z kimś, kto ciągle siedzi z nosem w telefonie. Kiedy jesteś z przyjaciółmi, oprzyj się pokusie przeglądania Facebooka czy Instagramu i namów znajomych do tego samego.

  1. Pokonaj social media ich własną bronią.

Technologia przeciwko technologii. Istnieje wiele aplikacji, które monitorują i kontrolują to, jak i kiedy korzystasz ze smartfona. Zainstalowanie aplikacji, która uświadomi Ci, jak wiele czasu marnujesz na przeglądanie mediów społecznościowych, być może pomoże ograniczyć korzystanie z telefonu.

  1. Uporządkuj swój telefon.

Wyłącz powiadomienia z Facebooka, Twittera czy Instagramu, żeby Cię nie rozpraszały. Jeżeli nie możesz tego zrobić, to ustaw tryb samolotowy po tym jak opublikujesz jakiś post czy tweet. Na koniec dnia, kiedy już zmienisz tryb, spłyną do Ciebie powiadomienia i będziesz mógł spokojnie przejrzeć je za jednym razem, zamiast robić to co chwilę. Możesz również tak przeorganizować pulpit telefonu, żeby nie znajdowały się na nim ulubione aplikacje. Jeśli nie będziesz widzieć ich spoglądając na ekran, to zmniejszysz swoją chęć, aby z nich korzystać.

Źródło: Huffingtonpost.com, Hannah Graves, Addicted to Likes? How to Cut Back on Social Media

Tłumaczenie: Paulina Krukowska

Comments

comments

95
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...