Google potwierdza doniesienia o pracach nad autorskim ad-blockiem w Chrome

Redakcja PR - 05.06.2017
224

Google potwierdza doniesienia o pracach nad autorskim ad-blockiem w Chrome

Pod koniec kwietnia Dziennik „The Wall Street Journal” ujawnił, że Google prawdopodobnie prowadzi prace nad autorskim ad-blockiem w przeglądarce Chrome. Dzisiaj możemy potwierdzić tę informację. Od stycznia 2018 roku przeglądarka Chrome ma automatycznie blokować denerwujące reklamy.

Gigant z Mountain View rozpoczął już informowanie wydawców o swoich zamiarach, aby mogli przygotować się do takiego rozwiązania – mają pół roku, aby przetestować i zmienić sposób wyświetlania reklam na swoich portalach. Aby przystosowanie się do zmian było łatwiejsze, Google udostępniło platformę testową:

google

Wszystkie reklamy będą musiały spełniać standardy Coalition for Better Ads – oznacza to koniec nachalnie wyskakujących okienek typu pop-up i otwierania dodatkowych kart w przeglądarce. Ruch Google w tym kierunku wydaje się być uzasadniony. Ilość wtyczek blokujących reklamy cały czas rośnie, a amerykański gigant nie ma nad tym żadnej kontroli. To lider w branży reklamowej w sieci, a mając możliwość decydowania o tym, jakie reklamy i na jakich portalach mogą być wyświetlane, może z łatwością zniszczyć konkurencję.

Comments

comments

224
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...