Gdzie po kosmetyki? Drogerie liderem. Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll

Informacja Prasowa - 02.03.2020
91

Gdzie po kosmetyki? Drogerie liderem. Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll

Cena, marka czy naturalny skład kosmetyków? Do makijażu czy pielęgnacji twarzy? Gdzie najchętniej wybieramy się na zakupowe szaleństwo artykułów z branży beauty? Jak wynika z najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, na pierwszym miejscu stawiamy drogerie.

Kosmetyki to temat rzeka. Do makijażu, pielęgnacji ciała, twarzy. Naturalne, wegańskie, zapachowe. Jest w czym wybierać. Gdzie w takim razie szukamy informacji o interesujących nas artykułach? 44% ankietowanych zasięga opinii z pierwszej ręki, czyli u rodziny i znajomych. Jeśli jednak musimy polegać wyłącznie na sobie, co czwarty z nas buszuje w Internecie i czyta porady na różnorakich forach. Dla co piątego respondenta natomiast najlepszym źródłem informacji pozostają reklamy telewizyjne oraz tradycyjne, drukowane gazetki promocyjne rozdawane w sklepach stacjonarnych.

Jakiego rodzaju kosmetyki kupujemy najczęściej? Zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn dominują te do mycia i pielęgnacji twarzy oraz ciała (46% wskazań). Oprócz tego, co czwarta kobieta wybiera kosmetyki do mycia i pielęgnacji włosów, natomiast 37% mężczyzn produkty zapachowe, jak perfumy czy dezodoranty. Najrzadziej kupujemy kosmetyki do makijażu (6%).

Drogeryjny szał

Na zakupy produktów kosmetycznych najwięcej, bo aż 74% respondentów, udaje się do drogerii. Na dalszych miejscach znajdują się super- i hipermarkety (28%) oraz Internet (20%). Drogerie to dla nas pierwszy wybór, aby zrobić bieżące zakupy, co przyznaje aż 84% ankietowanych. Prawie połowa chodzi do nich kilka razy w miesiącu, natomiast co czwarty raz w tygodniu. Tylko dla nielicznych drogerie to miejsce, gdzie kupują prezenty dla najbliższych oraz korzystają z dodatkowych usług jak specjalistyczne porady kosmetyczne czy wykonanie makijażu okolicznościowego.

*Pytanie wielokrotnego wyboru

Co nas przyciąga do drogerii? Zdecydowanie atrakcyjne ceny i promocje, z których korzyść czerpie aż 81% ankietowanych. Dzięki nim mogą znacznie obniżyć swój rachunek. Ponad 40% na całe zakupy wydaje od 50 zł do maksymalnie 100 zł miesięcznie, natomiast co piąty do 50 zł.

Przy wyborze konkretnych kosmetyków zwracamy uwagę nie tylko na cenę (ponad 50% wskazań), lecz także ich naturalny skład, który jest istotny dla prawie 40% respondentów oraz markę (32%). W kwestii przyzwyczajenia do konkretnych producentów zdania są podzielone. Połowa z nas kupuje zawsze te same produkty, natomiast reszta lubi eksperymentować z nowymi markami. Jak się okazuje, chętnie sięgamy także po oferty marek własnych poszczególnych drogerii. 51% ankietowanych korzysta z nich czasem, natomiast co szósty często.

 

 

*Pytanie wielokrotnego wyboru

A po jakie produkty do supermarketu?

Nieco inaczej wygląda kwestia zakupów środków czystości. Prawie 80% Polaków kupuje je najczęściej w super- i hipermarketach. Do drogerii po detergenty udaje się natomiast co trzeci respondent. 36% robi zakupy tego typu produktów raz w miesiącu, a 35% kilka razy w miesiącu. Tak jak w przypadku kosmetyków, wydajemy na nie średnio od 50 zł do 100 zł miesięcznie (44%), a co czwarty z nas do 50 zł.

Lojalność w cenie

By zawalczyć o lojalność swoich klientów drogerie prześcigają się w programach, które zaoferują im atrakcyjne oferty dopasowane do bieżących potrzeb i tym samym zwiększą ich zaangażowanie. Jak wynika z naszego badania, prawie 70% respondentów jest uczestnikiem przynajmniej jednego takiego programu. Blisko 40% czerpie z niego realne korzyści finansowe na bieżąco śledząc oferty promocyjne. Także uczestnicy Programu PAYBACK chętnie korzystają z ofert kosmetycznych przygotowywanych przez naszych partnerów online, co przyznaje co trzeci ankietowany – mówi Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

Comments

comments

91
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...