„Gazeta Wyborcza” z ‚The New York Times’ o wyborach w USA

Informacja Prasowa - 09.10.2020
296

„Gazeta Wyborcza” z 'The New York Times' o wyborach w USA

„Gazeta Wyborcza” z ‚The New York Times’ o wyborach w USA

Teksty z dziennika ‚The New York Times’, relacje Macieja Czarneckiego, korespondenta „Wyborczej” z kluczowych stanów, komentarze Anne Applebaum i Daniela Frieda – to tylko część materiałów, jakie będzie można przeczytać w „Gazecie Wyborczej” w ostatnim miesiącu przed pojedynkiem Biden-Trump. Już jutro – w sobotę, 10 października br. na tradycyjnych i cyfrowych łamach magazynu „Wolna Sobota” znajdzie się mapa USA z olbrzymią porcją danych o nadchodzących wyborach. Redakcja opublikuje także wywiad z Mary Trump, siostrzenicą obecnego prezydenta Stanów Zjednoczonych, autorką głośnej książki „Zbyt wiele i nigdy dość”, zaś fragment wydania będzie można przeczytać na Wyborcza.pl dzięki kodowi dostępu drukowanemu w numerze „Wyborczej”.

3 listopada 2020 r. Amerykanie zdecydują, kto zostanie ich prezydentem i najważniejszym człowiekiem na planecie. Już po pierwszej debacie widać, że kampania będzie niezwykle brutalna, a waga tych wyborów jest wyjątkowa w najnowszej historii. Dlatego „Gazeta Wyborcza” też potraktuje je wyjątkowo.

Już 10 października br. w magazynie „Wolna Sobota” ukaże się mapa USA z podziałem na stany i z olbrzymią porcją danych na temat: systemu wyborczego (elektorzy) i sytuacji w swing-states (tzw. stany wahadłowe), a także aktualnych sondaży i historii głosowania. „Gazeta Wyborcza” opublikuje też wywiad z Mary Trump, siostrzenicą Donalda Trumpa, autorką książki o swoim wujku, w Polsce ukazującej się nakładem Wydawnictwa Agora. Fragment wydania będzie dostępny na Wyborcza.pl, m.in. dla czytelników wydania papierowego, którzy w „Wolnej Sobocie” znajdą kod dostępu do treści serwisu.

W poniedziałek, 12 października w serwisie Wyborcza.pl pojawi się na stałe „Raport z USA”. Dzięki porozumieniu z „The New York Timesem” „Gazeta Wyborcza” opublikuje w niej codziennie unikalne materiały związane z wyborami w USA przygotowane przez najważniejszą amerykańską redakcję. Korespondent Wyborczej” Maciej Czarnecki odwiedzi w trakcie kampanii kluczowe z różnych względów stany: Minnesotę, Wisconsin, Pensylwanię i Ohio. Redakcja przedstawi też opinie i komentarze polskich oraz zagranicznych ekspertów, wśród nich laureatki Pulitzera Anne Applebaum i byłego ambasadora USA w Polsce Daniela Frieda.

– Nasi czytelnicy otrzymają przeglądy prasy międzynarodowej, relacje na żywo z debat, podcasty ze znawcami amerykańskiej sceny politycznej. Nie skupimy się jednak tylko na samej kampanii. Wybory to świetna okazja, żeby ponad 500 lat po Kolumbie nieco „odkryć Amerykę” na nowo: w kolejnych weekendowych magazynach spróbują to zrobić nasi reportażyści Maciej Jarkowiec, Katarzyna Wężyk i Magdalena Działoszyńska. Napiszemy też o tym, jaki obraz prezydentury pokazuje amerykańskie kino, jak reaguje na wybory dolar i jak wpływają na nie celebryci. Przede wszystkim jednak będziemy trzymać rękę na pulsie: cokolwiek ważnego będzie się działo za oceanem – znajdziecie to w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl – mówi Bartosz Wieliński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szef działu zagranicznego dziennika.

Poszczególne wydania „Gazety Wyborczej” będą wspierać działania promocyjne i autopromocja, m.in. na łamach dziennika, w serwisach z grupy Wyborcza.pl oraz na profilach redakcji w mediach społecznościowych.

„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec czerwca br. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 243 tys.

Comments

comments

296
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...