„Gazeta Wyborcza” rozpoczyna cykl „Rozmowy na następne 30-lecie”

Informacja Prasowa - 31.05.2019
191

„Gazeta Wyborcza" rozpoczyna cykl „Rozmowy na następne 30-lecie"

Rozmowa z aktorką Joanną Szczepkowską, którą będzie można przeczytać już jutro – 1 czerwca br. w „Gazecie Wyborczej”, otworzy cykl wywiadów z niezwykłymi postaciami polskiej kultury. „Rozmowy na następne 30-lecie” ukazywać się będą w każdą sobotę w „Magazynie Świątecznym” przez najbliższych 30 wydań dziennika. Ostatni odcinek cyklu opublikowany zostanie tuż przed świętami Bożego Narodzenia.

– W „Rozmowach na następne 30-lecie” będziemy spotykać się z tymi twórcami kultury, którzy są symbolami minionych trzech dekad, a także z tymi, którzy będą mieć na nas wpływ w następnych 30 latach. Przy okazji obchodów wyborów z 4 czerwca 1989 roku chcemy się wspólnie z nimi zastanowić, co nam – w domach, pracy i kraju – przez te 30 lat się udało, a co nie, kim byliśmy wtedy, kim jesteśmy dziś i kim będziemy za 30 lat – mówi Jędrzej Słodkowski, redaktor działu kultury „Gazety Wyborczej”.

Wybór aktorki i reżyserki Joanny Szczepkowskiej na inaugurację cyklu jest związany z jej gestem z 1989 roku – w „Dzienniku Telewizyjnym” artystka powiedziała wówczas: „Proszę Państwa, 4 czerwca 1989 roku skończył się w Polsce komunizm”. – Nerwy przy ogłaszaniu końca komunizmu? Trudno to nazwać strachem. Raczej takie skupienie, przyczajenie… Pomysł nosiłam w sobie już kilka dni i trzeba było go donieść do studia, udając, że przyszłam na banalny, krótki wywiad – mówi Szczepkowska w rozmowie z Dorotą Wodecką. Aktorka opowiada też m.in. o prowadzeniu własnymi siłami autorskiego kameralnego teatru i o tym, dlaczego nie zakłada własnej partii.

W kolejnym odcinku „Rozmów na następne 30-lecie”, który ukaże się w weekendowym wydaniu „Gazety Wyborczej” w sobotę – 8 czerwca br., dziennikarz Jarosław Szubrycht porozmawia z pisarzem Andrzejem Stasiukiem, podróżując z nim po Beskidzie Niskim.

Comments

comments

191
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...