Gadovsky i LG Q6 – przykład współpracy z zakresu influencer marketingu

Joanna Maciejewicz - 13.09.2017
31

Gadovsky i LG Q6 – przykład współpracy z zakresu influencer marketingu

Jack Gadovsky

YouTuber, twórca serii "Wjazd na chatę", "Thor Challenge", "Men's Challenge". Porusza się w kategoriach podróże, pasje, sport, lifystyle.

W świecie wirtualnym ogromną rolę odgrywają media społecznościowe, zrzeszające już prawie 3 miliardów ludzi na świecie. Tak wielka liczba użytkowników stwarza nowe możliwości promowania produktów i przeprowadzania kampanii marketingowych.

Jednym ze sposobów komunikowania się z odbiorcami w kanałach social media jest nawiązanie współpracy z influencerami, czyli tak zwanymi twórcami/liderami opinii. Ich zaletą jest przede wszystkim wiarygodność i autentyczność przekazu – docierają oni do swoich odbiorców w charakterystyczny dla siebie sposób.

Przykładem współpracy marki z influencerem jest kampania LG #ŻyjSZEROKO, promująca model telefonu LG Q6. Producent elektroniki zaprosił do współpracy kilku influencerów z różnych kanałów, w tym Jacka Gadzinowskiego, szerzej znanego na YouTube jako Jack Gadovsky.

Jego kanał zasubskrybowało już ponad pół miliona internautów, a łączna liczba wyświetleń kanału to prawie 90 mln. 6 września Gadovsky zamieścił video, na którym relacjonuje swój pobyt w Tajlandii. Na nagraniu prezentuje również LG Q6, które od czasu do czasu pojawia się w kadrze.

W ciągu niecałego tygodnia dzieło Gadzinowskiego zdobyło prawie 55 tys. wyświetleń oraz 3 tys. „łapek w górę”. Gadovsky w sposób nienachlany i autentyczny, dopasowany do jego dotychczasowych produkcji, prezentuje nowy produkt marki LG. Na tym przykładzie widać, jak w Polsce rozwija się influencer marketing, a bliżej o tego typu współpracy opowiedział nam sam Gadovsky.

Dlaczego współpracujesz z marką LG przy kampanii #ŻyjSZEROKO?

Cechują się bardzo rzeczowym i kompetentnym podejściem do biznesu oraz współpracy na linii influencer/twórca video-marka/firma. Zrobiliśmy wcześniej wiele wspólnych projektów, więc jest to również wsparcie długofalowe.

Naszą pierwszą współpracą był film „Wjazd na chatę” do LG Polska, który dostał nagrodę branżową „Grand Video Awards” w kategorii najlepszy film korporacyjny. Wpisał się on doskonale w dobre praktyki employer brandingu.

Dzięki wsparciu długofalowemu ze strony LG Polska mogłem zainwestować sporo środków finansowych w lepszy sprzęt video (kamera/aparat video, najlepsze obiektywy, drona, dodatkową kamerę sportową), logistykę czy też swój czas, poświęcony twórczości na kanale.

Czy już wcześniej zdarzało Ci się współpracować z innymi markami? Jakie to były firmy?

W ciągu 4 lat, jako twórca na Youtube, pracowałem z ponad 20 firmami w ramach jedno lub wielorazowych zleceń komercyjnych. Na moim profilu LinkedIn są wymienione te ze znaczącymi zleceniami – m.in. Microsoft, plush/Polkomtel, Crunchips, Stena Line, Itaka, Accors Hotels, Acer, EY Polska, Almette.

W zasadzie w modelu freemium (treści video dostępne za darmo dla internautów) to podstawa pokrycia kosztów produkcji, logistyki czy zarobku twórcy video w Polsce na serwisie Youtube.

Jaką reakcję możesz zaobserwować wśród subskrybentów?

Widzowie przyzwyczaili się wraz z rozwojem polskiej sceny video Youtube do przekazów reklamowych. Mają świadomość, że dzięki temu dostają coraz lepszą treść video, bardziej skomplikowane produkcje, czy też że mam czas i szansę dotrzeć do coraz ciekawszych gości, także spoza świata Internetu (w formacie „Wjazd na chatę”). Mają również świadomość, że pozwala to też zainwestować czas w nagrywanie mniej popularnych aktywności czy sportów.

Mogę dzięki temu też wspierać twórców, którzy mają mniejsze zasięgi i ilość subskrypcji (crossover) i nagrywać z nimi materiały video. Robimy to wraz z LG Polska (mamy ambicję rozwijać „warsztatowo” polski YouTube). Więc takie współprace (komercyjne), jeśli są wyważone i dostosowane do odbiorcy twórcy, mają synergiczne działanie. Dostarczają treści video dla widza i rozwijają twórcę.

Jak widać, za prostą kampanią influencer marketingową może kryć się szerszy przekaz. Jeśli zatem współpraca z markami ma na celu promowanie produktu, a jednocześnie wspiera twórczość influencerów i rozwój ich działalności, to jak najbardziej taki model współpracy biznesowej jest pożądany. Szczególnie, że zyskują na tym również odbiorcy, otrzymujący treści na coraz wyższym poziomie.

Comments

comments

31
Komentarze
Sonda

Czy masz na koncie realizację kampanii z udziałem influencerów/ influencera??

Loading ... Loading ...