Czy komunikacja firmowa PR powinna wykorzystywać platformy mediów społecznościowych?
Informacja Prasowa - 02.11.2021Czy komunikacja firmowa PR powinna wykorzystywać platformy mediów społecznościowych?
Media społecznościowe stały się dla większości z nas elementem codziennego życia, a wbudowane w nie komunikatory pozwalają w łatwy i szybki sposób komunikować się prywatnie ze znajomymi czy rodziną. Serwisy takie jak Facebook, Instagram czy Twitter są również popularne wśród firm, które wykorzystują je do komunikacji zewnętrznej i budowania relacji ze swoimi zwolennikami.
Czy jednak organizacje mogą wykorzystywać media społecznościowe również do skutecznej komunikacji wewnętrznej? Innymi słowy: czy komunikacja PR w korporacjach powinna korzystać z platform social media? A może w ogóle potrzebuje tych platform? Przed tym pytaniem stoi dziś wiele firm – według badań z 2015 roku przeprowadzonych przez Critical Mix szacuje się, że około 92 proc. wszystkich dużych korporacji jest obecnie obecnych na co najmniej jednej platformie społecznościowej (głównie LinkedIn).
Większość firm nie korzysta już z takich technik jak ulotki, gazety firmowe czy radio, aby utrzymać kontakt. Komunikacja w biznesie odbywa się głównie drogą elektroniczną poprzez e-maile, biuletyny i intranety. Pracownicy mogą również komunikować się ze sobą za pośrednictwem platform mediów społecznościowych. „Nie jest naszą polityką wymaganie od pracowników, aby szukali informacji tylko na firmowej stronie internetowej lub w intranecie”.
Kiedy firma podejmuje decyzję o „pójściu na całość” w mediach społecznościowych, musi ocenić zarówno korzyści, jak i wady. „Czy to się naprawdę opłaca?” „Rachunek zysków i strat w dużej mierze opiera się na tym, jak bardzo jesteśmy transparentni jako firma, jak bardzo jesteśmy konsekwentni w tym, co mówimy i czego ludzie doświadczają każdego dnia”
Czego lepiej nie pokazywać
Kiedy firma decyduje się na wykorzystanie mediów społecznościowych jako środka komunikacji wewnętrznej, może napotkać różne problemy. Struktura sieci społecznościowych „wymusza” na ludziach prezentowanie wizerunku, który jest mniej sztywny niż podczas spotkań biznesowych i w okolicznościach biznesowych. Jakich informacji firma powinna unikać ujawniania?
Jak zatem powinien wyglądać stały i bezpieczny system komunikacji? „Po pierwsze, informacja trafia do pracowników; następnie jest wysyłana do mediów; jest publikowana na własnych platformach, takich jak strona internetowa; a na koniec otwierana jest dyskusja w mediach społecznościowych dla wszystkich dotychczasowych odbiorców tej informacji.”
Źródło: Promotraffic