Blogi firmowe – czego nauczyliśmy się przez ostatnie 10 lat? Wywiad z Dominikiem Allemannem, CEO Bernet_PR, ECCO Swiss

Redakcja PR - 14.11.2016
17

Jak efektywnie prowadzić bloga firmowego? Wywiad z Dominikiem Allemannem

Dominik Allemann

CEO Bernet_PR, ECCO Swiss. Agencja należy do sieci ECCO Network

Wywiad z Dominkiem Allemannem przeprowadzamy podczas spotkania ECCO Network, które po raz pierwszy odbyło się w Warszawie na zaproszenie Grupy On Board Think Kong. W spotkaniu uczestniczyło ponad 30 przedstawicieli z 15 krajów w tym Australii i USA. Jednym z poruszanych tematów były blogi korporacyjne. Szerszą prezentację zagadnienia oraz własne doświadczenia zaprezentował Dominik Allmann – CEO biura ECCO Swiss. 

Publicrelations.pl: Jak zmieniły się blogi firmowe na przestrzeni ostatnich 10 lat?

Dominik Allemann: W 2006 roku – na początku tego, co nazywamy Internetem 2.0 – napotykaliśmy wiele wyzwań i oporów pod względem jakichkolwiek treści korporacyjnych. Technologia dopiero raczkowała, menadżerowie i osoby odpowiedzialne za budżety nie do końca akceptowały dowody istnienia nowych mediów. Co więcej, te ważne kanały dotarcia, takie jak Facebook, Twitter, czy Youtube w ogóle nie były rozwinięte. Mieliśmy jednak tę świadomość, że dzielenie się wiedzą i emocjami już wkrótce będzie silnym narzędziem. 

Publicrelations.pl: W jaki sposób blog może być wsparciem dla działań komunikacyjnych agencji PR? 

DA: Już przed 2005 rokiem dzieliliśmy się wiedzą w formie newsletterów i zakładki ‘pobierz’ na naszej stronie internetowej – z sukcesem. Jednak to właśnie dzięki blogowaniu nauczyliśmy się (i zarobiliśmy) o wiele więcej. Po pierwsze zwiększyliśmy zasięg naszych przekazów, po drugie zbudowaliśmy eksperckość naszych konsultantów i nasze dziennikarskie podejście do zamieszczanych treści. Dlatego właśnie blogowanie, a z nim także powstanie innych platform i sieci, stało się kluczowe dla marketingu i zarządzania naszą wiedzą.

Publicrelations.pl: Jaki jest najefektywniejszy sposób korzystania z bloga przez agencje PR?

DA: Przede wszystkim: musimy stworzyć sobie jasny plan. Odpowiedzmy sobie na pytanie, co chcemy osiągnąć za pomocą tego kanału komunikacji? Którymi tematami chcemy się zająć, a którymi z pewnością nie? Kto będzie przygotowywał treści i kiedy znajdzie na to czas (trzeba pamiętać, żeby zaplanować to wcześniej). I dalej – jak rozmieścimy treści? Jest cała lista pytań, która wymaga przemyślanych odpowiedzi, część z nich zweryfikuje czas. To, co chcę w tym miejscu podkreślić, to konieczność przygotowania planu. I to nie tylko na kolejny miesiąc. Częstotliwość, regularność i wytrwałość jest potrzebna, aby osiągnąć sukces w długiej perspektywie.

4218276816_909e61ce85_o

Publicrelations.pl: Czy każda agencja PR może korzystać z bloga firmowego? 

DA: Oczywiście, że nie. Nie ma wcale aż tak wiele przykładów udanych blogów w naszej, czy nawet w innych branżach. Myślę, że chęć publikowania, dzielenia się wiedzą i pewnej otwartości musi być wpisana w kod DNA przedsiębiorstwa. Dla niektórych większych firm to bardzo długa i kręta ścieżka. Mniejsze i kierowane przez swoich właścicieli agencje pomimo mniejszych zasobów mają tu przewagę. 

Publicrelations.pl: Czy dobrze jest mieć firmowego bloga w epoce dominacji portali społecznościowych? 

DA: Odpowiem zarówno w imieniu własnym, jak i mojej agencji – nie wyobrażam/my sobie istnienia bez naszego bloga. To serce i centrum wszystkich treści i tak wielu rzeczy, które robimy. Inne kanały są oczywiście dodatkowymi nośnikami dla wielu wiadomości. Nie przestajemy się uczyć, oceniać oraz rozwijać wszystkich tych sposobów komunikacji. Po pierwsze dla nas, ale również dla naszych klientów, dla których jest to główna usługa.

Publicrelations.pl: Co może zyskać agencja PR na prowadzeniu bloga firmowego? 

DA: Blogowanie ma ogromny wpływ na kulturę pracy w agencji, na sposób w jaki się pracuje i jak jest się odbieranym na swoim rynku. Blog jest naprawdę potężnym narzędziem zarządzającym wiedzą i budującym wizerunek nawet dla agencji zajmującej się komunikacją. 

Rozmawiała: Justyna Dąbrowska 

Comments

comments

17
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...