Reklama online w Polsce: viewability w III kw. 2019

Informacja Prasowa - 29.10.2019
212

Reklama online w Polsce: viewability w III kw. 2019

Przed nami najnowsza z kwartalnych analiz Meetrics – „Viewability Benchmark Report”. Czego dowodzi tym razem? Okazuje się, że w III kw. 2019 roku minimalne wytyczne dotyczące widoczności spełniało 56% reklam displayowych, co względem poprzedniego kwartału oznacza spadek o 2 p.p. Znacznie lepszy wynik dotyczył reklamy wideo, której udało się podwyższyć swoją widoczność o pokaźne 9 p.p.

 

W trzecim kwartale 2019 r. występują znaczne różnice w widoczności reklam między reklamami wideo, display i reklamami mobilnymina różnych rynkach. Takie wnioski wynikają z najnowszego raportu opublikowanego przez Meetrics, wiodącego europejskiego dostawcę danych i technologii pomiarowych. Raport zawiera także szczegółowe zestawienie widoczności poszczególnych formatów reklam i porównanie widoczności reklam na różnych europejskich rynkach. Raport pokazuje również najczęstsze przyczyny braku widoczności według ich procentowego rozkładu. Najczęstsze przyczyny słabej widoczności reklam to nieoptymalne pozycje reklamy displayowych oraz zbyt szybkie przełączanie na inne strony.

 

Według raportu średni wskaźnik widoczności reklam displayowych w Polsce wynosi 56 procent, czyli o dwa punkty procentowe mniej w porównaniu do wskaźnika widoczności w drugim kwartale bieżącego roku. Liderem rynku w Europie pozostaje Austria ze wskaźnikiem widoczności na poziomie 68 procent. Trzeci kwartał w Polsce wygląda znacznie lepiej w kategorii wideo, gdzie widoczność wzrosła o 9 punktów procentowych, z 60 procent w drugim kwartale 2019 r. do 69 procent w trzecim kwartale.

 

Z przyjemnością informujemy o rosnących w Polsce wskaźnikach widoczności reklam wideow czterech kolejnych kwartałach. Średnie wskaźniki widoczności na innych rynkach europejskich są nadal znacznie wyższe, ale trend jest obiecujący. Chcemy zachęcić naszą branżę do ciągłej poprawy jakości powierzchni reklamowych, z korzyścią dla całego rynku” – mówi Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland.

 

Informacje o badaniu
Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 procent jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej 1 sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy). 

źródło: eGospodarka.pl

 

 

Comments

comments

212
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...