Zegarek jako element biznesowego dress codu

Redakcja PR - 11.07.2016
222

W ostatnich latach na znaczeniu zyskał dress code, którego elementem jest zegarek. Jak go dobrze dobrać?

W ostatnich latach zauważa się, że zyskał na znaczeniu dress code, czyli zbiór powszechnie obowiązujących reguł określających odpowiednie dobranie stroju do okazji w danej społeczności. 

Jednak wiele osób nadal nie potrafi odpowiednio łączyć dodatków ze strojem. W efekcie takie osoby podczas spotkań czy wystąpień publicznych odczuwają niepokój, spada ich pewność siebie i poczucie własnej wartości. Odpowiedni dobór torebki czy biżuterii do stroju zazwyczaj jest dużym wyzwaniem. Jednak największe trudności sprawia zegarek. Czasomierz zalicza się do tej grupy przedmiotów o wielu zastosowaniach i dlatego należy dobierać go bardzo ostrożnie.

Spotkanie biznesowe

Osoba obejmująca wysokie stanowisko w liczącej się na rynku firmie zazwyczaj udaje się na spotkania biznesowe w oficjalnym stroju. Można przez to rozumieć elegancki garnitur zachowany w stonowanej kolorystyce. Czasomierz uzupełniający taki strój niezwykle trudno dobrać. Poszukując takiego zegarka, w pierwszej kolejności należy znaleźć manufakturę, która posiada w swojej ofercie produktowej odpowiednią linię. Za przykład firmy z taką linią może posłużyć szwajcarskie przedsiębiorstwo Glycine, które wypuściło na rynek kolekcję „Classic”. Osoba przed spotkaniem biznesowym może dokładnie dobrać odpowiedni dla siebie model. Zegarki dedykowane mężczyznom, które są przeznaczone do oficjalnych strojów, zazwyczaj cechują się minimalizmem. W tym przypadku estetyka jest ważniejsza od funkcjonalności. Ponadto czasomierz powinien być zamocowany na skórzanym pasku. Glycine umiejętnie rozwiązało ten problem, ponieważ zegarek „Classic” inspirowany jest zegarmistrzostwem z lat 60. ubiegłego wieku, właśnie dlatego spełnia wszystkie najważniejsze wymogi, a poza tym oferuje czasomierz w różnych wersjach kolorystycznych, dzięki czemu wybór staje się łatwiejszy. Kolejną istotną kwestią jest fakt, że zegarek zakładany na spotkanie biznesowe powinien z jednej strony nie być krzykliwy a z drugiej zdradzać status społeczny właściciela. Inny dobrym przykładem może być model przedsiębiorstwa Areowatch o nazwie „Heritage Slim Automatic”.

Konferencja prasowa

Wyobraźmy sobie sytuację, że na pokładzie samolotu powstaje awaria i pilot jest zmuszony do lądowania. Po kilku minutach niepewności maszyna zostaje posadzona na ziemi. Nikt nie ucierpiał. Kapitan samolotu zostaje okrzyknięty bohaterem. Następnego dnia zostaje zwołana konferencja prasowa. Dziennikarze mają mnóstwo pytań do pilota. Ten wchodzi do sali konferencyjnej w charakterystycznym stroju dla pilotów. Odpowiednie zaprezentowanie się przed kamerami i obiektywami aparatów jest niezwykle ważne, ponieważ może pozytywnie bądź negatywnie przełożyć się na wizerunek firmy zatrudniającej pilota. Dlatego pilot oprócz stroju powinien także zadbać o dodatek w postaci zegarka. Na rynku jest bardzo wiele firm oferujących czasomierze inspirowane lotnictwem. Pilot może wybierać z bardzo szerokiej oferty np. zdecydować się na popularne modele takie jak Hamilton, Fortis, Glycine czy Alpina. Każda z tych marek konstruując zegarki czerpie inspiracje z lotnictwa. Za przykład może posłużyć Hamilton, którego znakiem rozpoznawczym jest pomarańczowy samolot bądź najbardziej funkcjonalny czasomierz dla pilotów Glycine Airman z 24-godzinnymi wskazaniami na tarczy.

Spotkanie z przyjaciółmi

W tym przypadku osoba może sobie pozwolić na większą dozę luzu. Do stroju można założyć czasomierz na pasku skórzanym, kauczukowym, a nawet na bransolecie. Ponadto mile widziane są czasomierze elektroniczne i masywne jak G-Shock oferowany przez japońskiego producenta Casio. Popularnością cieszą się także sportowe zegarki z funkcją chronografu np. TAG Heuer „Monaco”. Osoba dobierająca czasomierz do stroju, w którym zaprezentuje się przed spotkaniem z przyjaciółmi może również zdecydować się na odważną kolorystkę. Tarcze mogą być niebieskie, zielone lub czerwone. Analogiczna sytuacja występuje w przypadku mocowań. Zatem, podczas takich spotkań nie trzeba aż tak bardzo przestrzegać zasad i można sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa.

Zegarki to przedmioty ponadczasowe i ludzie noszą je z różnych powodów. Zadaniem jednych czasomierzy jest zdradzenie statusu społecznego, a drugich zainteresowań użytkownika. Niektóre czasomierze mają za zadanie zwracać uwagą na właściciela. Obecność wszystkich jest jak najbardziej zadana, ale warto przed założeniem zegarka na nadgarstek poświęcić czas na jego umiejętnego dobranie do ubioru.

Autorem tekstu jest Norbert Oruba – główny copywriter w LuxTime, specjalista ds. komunikacji marketingowej w stowarzyszeniu Wolny Ruch Obywatelski.

Norbert Oruba 

Comments

comments

222
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...