Czym zajmuje się Centrum Eksperckie NATO ds. Komunikacji Strategicznej?

Redakcja PR - 07.07.2016
168

Czym zajmuje się Centrum Eksperckie NATO ds. Komunikacji Strategicznej?

W związku z odbywającym się w ten weekend (8-­9 lipca) szczytem NATO w Warszawie, udostępniamy Wam film z którego dowiecie się dlaczego Komunikacja Strategiczna NATO jest wyjątkowo ważna.

Centrum Eksperckie NATO ds. Komunikacji Strategicznej zostało założone na Łotwie w styczniu 2014. Jej członkowie to –
Estonia, Niemcy, Włochy, Litwa, Polska, Wielka Brytania, a także Finlandia, USA, i Holandia.

Do głównych zadań organizacji należy dbanie o dobry wizerunek NATO. Gros pracy organizacji skupia się na portalach społecznościowych takich jak FB czy Twitter, które wykorzystywane są do rozpowszechniania i promowania wiedzy na temat działań podejmowanych przez organizację. Ponadto organizacja zajmuje się operacjami psychologicznymi­ – używając wielu środków komunikacji nakierowanych na poszczególnych widzów tak aby wpłynąć na ich postawy oraz zachowania.

Centrum Eksperckie jest również cennym źródłem informacji na tematy geopolityczne. Przygotowuje wartościowe, merytoryczne analizy na temat różnych aspektów polityki światowej – jakiś czas temu publikowaliśmy na naszym portalu raport dotyczący działań komunikacyjnych podejmowanych przez Rosję. Obszerny materiał zawiera gruntowną analizę „informacyjnej geopilityki” (termin autorstwa profesora Nerijusa Malikeviciusa, politologa z Instytutu Stosunków Międzynarodowych i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Wileńskim) naszego wschodniego sąsiada, która ma na celu lansowanie sprzyjających Kremlowi interpretacji działań politycznych. Ta i inne analizy Centrum Eksperckiego są cennym źródłem wiedzy o obecnej sytuacji politycznej, których w dobie szumu informacyjnego nie ma tak wiele.

Warto zapoznać się z całą zakładką „publikacje”, zamieszczoną na stronie Centrum. Choćby po jej pobieżnej analizie można dojść do wniosku, że to prawdziwa kopalnia wiedzy dla osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją. Dokumenty dotyczą m.in. kwestii użycia mediów społecznościowych do celów politycznych przez wywiady państwowe – tu szczególnie warto pochylić się nad zagadnieniem wojny hybrydowej, z której istnienia do końca większość ludzi nie zdaje sobie sprawy.

Comments

comments

168
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...