Marketing treściowy

Redakcja PR - 13.06.2016
76

Trzy rady, jak zarządzać marketingiem treściowym

Marketing treściowy staje się coraz bardziej popularny, ale dla wielu osób wciąż stanowi twardy orzech do zgryzienia.

W 2015 roku MarketingProfs ogłosił, że menadżerowie marek wydają 25%-43% budżetu na tworzenie i rozpowszechnianie treści. Jednak badanie eMarketera pokazało, że mniej niż ¼ menadżerów ma poczucie, że tworzona przez ich zespół treść w jakikolwiek sposób oddziałuje na odbiorców.

Z kolei z badania The Economist i Peppercomm z 2015 roku wynika, że 93% marketingowców planuje utrzymać lub zwiększyć budżet na marketing treściowy na kolejne lata. Badanie pokazało także, że mniej niż 1/3 z nich wierzy, iż ich organizacja rozumie celowość i efektywność ich działań.

Poniższe trzy reguły zaproponowane podczas Ragan’s Content Marketing Summit w The Home Depot pomogą skutecznie wykorzystać trend:

  1. Bądź wartościowym towarzyszem

Dean Foust, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji w UPS, mówi, że zanim zacznie się tworzyć wizerunek firmy, trzeba pomyśleć o dwóch typach nieudanych randek:

Foust uważa, że podobnie jak osoba spędzająca całe spotkanie na mówieniu o sobie, menadżerowie marek, którzy odpowiadają za rozpowszechnianie treści skupiają się jedynie na tym, by pokazać, jaka ich firma jest wspaniała. A to szybko męczy i odstrasza klientów.

Oczaruj swoich klientów poprzez danie im głosu i możliwość opowiedzenia, co dla nich jest ważne, pokazania, co ich wzrusza lub skłania do namysłu.

  1. Zaakceptuj Kurczaka Małego

Trudno uwierzyć, ze ludzie mogą się złościć na twórców batoników Kind – bo kto nie lubi zdrowych i pożywnych przekąsek owocowo-orzechowych? – ale Joe Cohen, wiceprezes firmy ds. komunikacji twierdzi, że PRowcy i marketingowcy muszą być przygotowani na każdą możliwość.

Niebyt często poruszanym aspektem tworzenia treści jest według Cohena posiadanie planu awaryjnego – a bycie przygotowanym na kryzys jest nieodłączną częścią marketingu treściowego.

Nie bój się zaakceptować swojego wewnętrznego Kurczaka Małego” – mówi Cohen – „w dzisiejszym świecie marki są kontrolowane i prześwietlane na każdym kroku”.

Nie musisz biegać w kółko, krzycząc, że niebo wali się na głowę, by zauważyć kryzys i zmierzyć się z nim. Szybkie reagowanie, przyznawanie się do błędów, bycie autentycznym i wyjaśnianie, w jaki sposób naprawisz błędy to elementy efektywnej komunikacji kryzysowej. Cohen twierdzi, że „kiedy tworzysz strategię marketingu treściowego i angażujesz w niego ludzi, kryzys w komunikacji jest twórczym, a nie reaktywnym elementem PRu”.

Cohen podkreśla także istotność przejrzystości – także ważną i drogą dla zespołu public relations Kind ich wysiłków marketingowych. Dzięki otwartości i chęci dzielenia się z klientami scenami zza kulis, zyskujesz i dbasz o zaufanie, które będzie procentowało, gdy zdarzy się kryzys.

Kiedy burza nadejdzie, nie warto milczeć. Według Cohen szczerość jest ważna dla PRowca i marketingowca szczególnie wtedy, gdy czasy są trudne:

  1. Skup się na swojej społeczności.

Jake Jacobson, dyrektor krajowy PR dla Szpitala Children’s Mercy, zdaje sobie sprawę, jak istotne jest zbudowanie żywej, zaangażowanej wspólnoty. To dzięki niej szpital wyróżnia się w wirtualnym świecie pełnym konkurencyjnych ogłoszeń.

Jacobson podkreśla wagę elementu marketingu treściowego, jakim jest rozpowszechnianie swoich pomysłów w social mediach i zachęcanie innych do przekazywania ich dalej.

Na początek trzeba wybrać portale, na których najczęściej przebywają Twoi klienci:

https://twitter.com/AcupofsweetT/status/740538209663324160/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Umiejętności pracy w sieci są nieocenione, jeśli chodzi o udostępnianie treści online i zdobywania popularności.

Jacobson mówi, że Twitterowe rozmowy mogą być wspaniałą okazją do znalezienia sobie grona obserwatorów, dzielenia się uwagami i opowieściami – Children’s Mercy co miesiąc organizuje tweetup – pod warunkiem, że przekazuje się wiedzę, a nie spamuje.

Beki Winchel

http://www.prdaily.com/Main/Articles/20900.aspx

 

Comments

comments

76
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...