Smaki dobrego życia – długofalowa kampania edukacyjna Sokołów S.A.

Redakcja PR - 26.09.2017
61

Smaki dobrego życia – długofalowa kampania edukacyjna Sokołów S.A.

Aleksandra Chalimoniuk

Ukończyła wydział Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Przez kilkanaście lat związana z TVN i TVN24. Od 2013 roku związana z marką Sokołów, od października 2016 roku pełni funkcję Dyrektora spółki ds. PR i komunikacji.

Marka Sokołów S.A., lider wyrobów mięsnych na rynku polskim, dwa lata temu rozpoczęła projekt edukacyjny. Ma on na celu propagowanie zdrowej, zbilansowanej diety, która pozytywnie rzutuje na życie i poprawia jego jakość.

Do udziału w akcji marka zaprosiła już ponad stu gości, związanych z blogosferą i mediami. Platformą komunikacyjną projektu jest strona www.smakidobregozycia.pl. Materiały są publikowane również na kanałach marki Sokołów oraz przez uczestników warsztatów. W ramach projektu Akademia Smaku specjaliści pokazują sposoby, jak smacznie i zdrowo korzystać z szerokiego asortymentu dostępnych na rynku produktów.

Sokołów

Szerzej o projekcie opowiedziała nam Aleksandra Chalimoniuk, Dyrektor spółki ds. PR i komunikacji, która przybliżyła nam ideę powstania projektu.

Jaki był główny cel stworzenia projektu?

Kształtowanie trendów i promowanie idei mówiącej, że odpowiednie żywienie jest ważnym elementem zdrowia, to rola liderów. Sokołów, jako lider branży mięsnej w Polsce, czuje się odpowiedzialny za edukowanie konsumentów w tym zakresie.

Ja wyznaję zasadę, że jeśli Ty (tzn. marka) o czymś nie powiesz swoim konsumentom – oni się po prostu o tym nie dowiedzą, wręcz będą powielać niekoniecznie prawdziwe czy sprawdzone informacje. Stąd pomysł na długofalowy program edukacyjny Smaki Dobrego Życia, w którym udało nam się połączyć wszystkie nasze założenia związane z dobrym jedzeniem i dobrym życiem, tym, co w firmie Sokołów jest najlepsze.

Naszym głównym celem jest edukowanie na temat właściwie zbilansowanej diety, która wpływa pozytywnie na jakość całego życia. W praktyce realizujemy to poprzez konkretne działania Akademii Smaku Sokołów – m.in. warsztaty, współpracę z influencerami i mediami. Akademia Smaku i serwis www.smakidobregożycia.pl wystartowały 2 lata temu i z satysfakcją mogę powiedzieć, że spełniają znakomicie swoją rolę.

Jakie są główne założenia?

Akademia Smaku Sokołów rozwija sztukę kulinarną zgodną z najnowszymi trendami w odżywianiu oraz inspiruje do przejścia na zdrową dietę. Zwracamy uwagę na grupy o szczególnych wymaganiach dietetycznych oraz budowanie wrażliwości społecznej na tematy takie jak np. cukrzyca, prawidłowe żywienie dzieci, potrzeby osób starszych.

W Akademii Smaku Sokołów organizujemy cykliczne warsztaty dla blogerów oraz przedstawicieli mediów, podczas których poruszamy te zagadnienia. Kolejne spotkania są poświęcone innemu tematowi tak, aby efektywnie wykorzystać każdą spędzoną w Akademii chwilę, a naszym gościom przekazać jak najwięcej wartościowych dla nich informacji. Na stałe współpracujemy z ekspertami – profesjonalnymi kucharzami i dietetykami. Poruszamy tematykę „dobrego życia” w szerokiej perspektywie, wychodząc poza aspekty żywieniowe. Nasze warsztaty rozbudowujemy o elementy edukacyjne, a nawet wiedzę o kulturze.

Części kulinarnej zawsze towarzyszy szerszy kontekst tematyczny, prezentowany przez zapraszanych na warsztaty ekspertów. Nasi goście mieli możliwość między innymi pracować metodą Design Thinking nad motywacją do realizacji planów, poznać staropolskie zwyczaje bożonarodzeniowe czy wspólnie wykonać zestawy ćwiczeń poprawiających ogólną kondycję.

Ważna jest dla nas również atmosfera naszych spotkań – dbamy nie tylko o to, by nasi goście czegoś się na naszych warsztatach nauczyli, ale też by w naszej Akademii po prostu dobrze się czuli, by te spotkania były dla nich przyjemnością i oderwaniem się od codziennych spraw. Z pewnością służy temu również wyjątkowa siedziba Akademii, jaką jest zabytkowy Dworek Ziemiański w Woli Suchożebrskiej.

Co spowodowało, że zdecydowaliście się na podjęcie współpracy z blogerami, vlogerami?

Model efektywnego komunikowania się uległ w ostatnich latach ogromnym zmianom. Z edukacyjnym przekazem programu „Smaki Dobrego Życia” chcemy docierać do szerokiego grona odbiorców, nie tylko konsumentów produktów Sokołów. Chcemy też, by nasz przekaz był wiarygodny i autentyczny.

Współpraca z blogerami umożliwia nam realizację tych celów. Ich zaangażowanie w nasz projekt oraz relacje, jakie przekazują swoim odbiorcom, pozwalają nam skutecznie i szeroko komunikować idee naszego programu. Traktujemy blogerów kulinarnych jako naszych partnerów, zapraszamy ich do wypowiadania się na temat produktów. To są znakomici specjaliści, którzy śledzą trendy, a ich uwagi są bezcenne.

Czy współpraca z blogerami i vlogerami wpłynęła na zasięg kampanii, jej odbiór oraz ogólną efektywność?

Nasze doświadczenie współpracy z blogerami w projekcie Akademii Smaku Sokołów pokazuje, że działania takie przynoszą ogromne korzyści. Poza dobrymi, ciepłymi relacjami, jakie mamy z naszymi partnerami, o marce Sokołów i Akademii Smaku mówi się dobrze.

Tylko w tym roku w naszych warsztatach wzięło udział niemal 100 gości, który zamieścili ponad 450 publikacji (łącznie na blogach i kanałach Social Media). Są to relacje „na żywo”, relacje powarsztatowe, ale też na przykład przepisy z wykorzystaniem naszych produktów.  Internautów poruszyło chociażby wprowadzenie roślinnej linii produktów „Z gruntu dobre”.

Wielu naszych gości wzięło udział w dyskusji, a dzięki temu, że uczestniczyli w ostatniej fazie pracy Zespołu Innowacyjnego, dla uczestników internetowej dyskusji stanowili wiarygodne źródło informacji o produktach Sokołowa.

Chcę jednak podkreślić, że dla sukcesu jest niezbędne, by współpraca ta była długofalowa i budowana konsekwentnie – nie tylko jako błyskotliwe, lecz jednorazowe akcje. Dlatego nieustannie poszerzamy grono blogerów, z którymi współpracujemy, ale też dbamy o trwałe relacje z nimi, dając im możliwość uczestniczenia w kolejnych organizowanych przez nas spotkaniach.

Projekt Smaki Dobrego Życia/Akademia Smaku Sokołów prowadzimy wspólnie z agencją Roots PR.

Akademia smaku

Smaki Dobrego Życia

Marka Sokołów pokazuje więc, że można prowadzić wartościowe, edukacyjne projekty z udziałem twórców/liderów opinii. Współpraca z influencerami pozwoliła na przekazywanie autentycznych i wiarygodnych treści, które docierają nie tylko do klientów marki, ale również do osób zainteresowanych zdrowym stylem życia.

Aleksandra Chalimoniuk wypracowała skuteczny i pozytywny model współpracy z twórcami/liderami opinii. 28 września podzieli się swoimi doświadczeniami na InfluencersDay, gdzie weźmie udział w panelu dyskusyjnym „Oczekiwania marek wobec influencerów”.

Comments

comments

61
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...