Skuteczne kampanie w Internecie – jak działa Influencer marketing?

Redakcja PR - 29.08.2017
27

Skuteczne kampanie w Internecie – jak działa Influencer marketing?

Kampanie influencer marketingowe zyskują na popularności nie tylko ze względu na swoją skuteczność, ale także ze względu na dodatkowe korzyści, jakie niesie ze sobą współpraca z influencerami. Wielu blogerów, vlogerów czy celebrytów poprzez swoją działalność zyskało zaufanie swoich odbiorców, co przekłada się na ich wiarygodność w oczach followersów.

Taka wartość jest dla marketingu wręcz nieoceniona. Współpraca z influencerami daje zatem możliwość przeprowadzenia rzetelnej, wiarygodnej kampanii reklamowej, pozwalającej dotrzeć do określonej grupy docelowej. Gdy kampania zostanie przemyślana i skutecznie przeprowadzona, jej efekty mogą zaskoczyć. Poniżej przedstawiamy w skrócie 10 przykładów kampanii influencer marketingowych:

  1. Rescue

Firma chciała wypromować własne naturalne produkty zdrowotne, zwiększając również obecność marki w świadomości klientów poprzez wysyłanie darmowych próbek. Głównym założeniem kampanii było stworzenie kuponu „kup jeden, drugi otrzymasz gratis”, który influencerzy dołączali do wspisów o własnych doświadczeniach w sferze redukowania stresu.

Efekt końcowy: 133 mln wyświetleń w social media, ponad 6 tys kliknięć na stronę kuponów, 258% wzrost followersów na Instagramie, w trakcie trwania kampanii marka stała się czwartym,najpopularniejszym hashtagiem na Twitterze.

  1. Bigelow Tea

Firmie zależało na wypromowaniu swoich produktów, a także zachęceniu do zdrowego trybu życia. Zadaniem Influencerów było pokazanie emocji przy piciu herbaty oraz podkreślenie jej walorów zdrowotnych. Przykładowo autorka A Million Moments pokazała, jak przerobić opakowanie herbaty w piękne kwiaty.

A milion moments

Efekt końcowy: ponad 32 tys. interakcji ze sponsorowanymi postami, trzykrotny wzrost wartości medialnej Bigelow Tea, wzrost sprzedaży o 18,5%.

  1. Leesa.com

Firma sprzedająca materace w Internecie chciała zdobyć zaufanie klientów dzięki obiektywnym opiniom. Cała kampania opierała się na dwóch założeniach:

– współpracy z influencerami, którzy generowali najwięcej interakcji z odbiorcami. W tym wypadku było to ważniejsze od liczby obserwujących.

– Influencerzy mieli całkowitą dowolność w tworzeniu treści. Leesa przekazała ogólne wytyczne i poprosiła o zwrócenie uwagi na określone aspekty, jednak w żaden sposób nie ingerowała w przekaz, tworzony przez influencerów, gdyż zależało im na obiektywnych recenzjach.

Efekt końcowy: 400 sprzedanych materaców, ponad 100 tys. wejść na stronę

  1. Bonobos

Firma chciała zareklamować swoją męską kolekcję na lato 2016. Do współpracy zaprosili Fostera Huntingtona, popularnego montażystę i fotografa. Wplótł on w swoją normalną aktywność w sieci posty ze zdjęciami ubrań Bonobos w letnich kompozycjach.

Foster Huntington

Efekt końcowy: ponad 5 mln wyświetleń, prawie 70 tys. interakcji w postaci komentarzy, udostępnień oraz polubień, potrojenie standardowych wyników marki w social media.

  1. Smartrike

Głównym założeniem kampanii było wypromowanie trójkołowych rowerów dla dzieci oraz dotarcie do matek w przedziale wiekowym pomiędzy 25 a 40 rokiem życia, z dziećmi w wieku 8-18 miesięcy. Do współpracy zaprosili trzech influencerów, mających szeroką gamę odbiorców, spełniających powyższe kryteria.

Efekt końcowy: 76 tys. polubień, 486 komentarzy, 381 udostępnień, dotarcie do ponad 12 mln ludzi.

  1. Gloria Ferrer

Celem kampanii influencer marketingowej było wypromowanie win musujących. Dla zrealizowania tego celu uruchomiono kampanię-konkurs #GloriousBites, która polegała na tym, że influencerzy dzielili się swoimi wrażeniami z degustacji tego win musujących brandu.

Efekt końcowy: ponad 44 mln nowych wyświetleń w social media, sam konkurs uzyskał dodatkowych 2300 kliknięć.

  1. Pedigree

Celem firmy było ocieplenie wizerunku poprzez wsparcie ważnej, społecznej sprawy. Tak powstała kampania „kup opakowanie, podaruj miskę”. Zadaniem influencerów było wypromowanie akcji na Instagramie poprzez wrzucanie wzruszających zdjęć zwierzaków domowych. Zachęcali przez to do kupowania opakowań karmy Pedigree z serii Sam’s Club, gdyż za każdą nabytą sztukę firma kupowała miskę jedzenia dla bezdomnych i potrzebujących psów w schronisku.

Efekt końcowy: 1,3 wzrost wartości medialnej, ponad 43 mln wyświetleń, ponad 60 tys odsłon strony oraz 9300 interakcji na blogu. Dodatkowym atutem stało się przywiązanie klientów do marki ze względu na ważną akcję społeczną.

  1. Mencap

Firma chciała zwrócić uwagę na problemy osób z zaburzeniami uczenia poprzez kampanię #HereIAm. Influencerzy tweetowali swoje zdjęcia w koszulkach z nazwą kampanii. Zachęcali również do odwiedzenia strony Mencap i zapoznania się z tematyką problemu. Zadaniem influencerów było również poproszenie swoich odbiorców o przekazywanie informacji dalej do znajomych.

Efekt końcowy: dotarcie do ponad 10mln odbiorców poprzez social media, 780 tys wyświetleń nagrania.

  1. HULU

Hulu postanowiło wypromować nowy show „Casual” i dotrzeć do obecnej już publiczności, jak i tej Thrillist, marki męskiego cyfrowego stylu życia. Oprócz organizacji wydarzenia „Keep It Casual”, trzeba jeszcze było nadać mu odpowiedni rozgłos. W tym celu zatrudniono znaną z występów w „The Bachelorette” Andi Dorfman. Influencerka przybyła na event w Los Angeles i na bieżąco go relacjonowała, dodając hashtagi #KeepItCasual czy #Casual Hulu.

Dorfman

Efekt końcowy: dotarcie do ponad 1,3 mln osób, 13 tys. polubień, 81 komentarzy, 96 udostępnień, z pomocą jednej influencerki.

  1. Bob’s Red Mill

Firmie zależało na zyskaniu większego zainteresowania swoimi produktami żywnościowymi bez GMO, dodatkowo reklamując ich stosowanie, zwłaszcza podczas wakacji. Skorzystali więc z pomocy influencerów, powiązanych z kulinariami oraz zdrową żywnością. Dodatkowo marka zorganizowała wirtualne przyjęcie wakacyjne na Twitterze, żeby móc rozpocząć rozmowę o swoich produktach.

Efekt końcowy: dotarcie do ponad 50 mln osób, ponad 2 tys. kliknięć w kupony oraz na stronę internetową marki.

 

Są to konkretne przykłady pokazujące, w jaki sposób działa influencer marketing. Oprócz oczywistych korzyści finansowych, jakie niosą ze sobą kampanie influencer marketingowe, marka zyskuje w ten sposób zarówno na wiarygodności, jak i rozpoznawalności brandu. Popularność portali społecznościowych pozwala na dotarcie do rzeszy odbiorców, do których w realnych warunkach nie moglibyśmy dotrzeć.

Na podstawie: https://shanebarker.com/blog/influencer-marketing-case-studies/

Comments

comments

27
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...